|
Salg af UE55D8005 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Var det også 5 år gammel ?
|
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
|
Så er folk på dba da totalt uden realitetssans! Jeg ville ikke engang sælge sådan et til 3500 kr. uden at have dårlig samvittighed. Det kan begynde at stå og klikke dagen efter. Og så ringer køberen nok retur og beklager sig... og hvad gør man så?
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
D modellen er 5 år gammel. Mit F8005 er 3 år gammel.
Bogstavet skifter hvert år. Det kan selvfølgelig godt være at det er købt året efter på udsalg. Men modellen er 5 år gammel. :-) |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jer der kommer med bud til trådstarteren - Er det bud i selv ville købe TVét til, hvis i var købere?
Der er et scenarie som vanskeliggører prissætningen. Og det er det scenarie, hvor en køber har et fast budget men et akut behov, og ikke kan give fuld pris for et nyt. Dem tror jeg der er en del af. Og for dem handler det ikke om manglende realitetssans. Tværtimod er det netop deres realitet og situation.
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
stadig 4000kr for et tv som er forældet..
Men kan man få det, så er det da også at slå til, det er lidt som når man gik i Bilka, og så 1-2 modeller gamle tv, stå til salg til en dyrere pris end den nye model mæssige erstatning. har et F6500 stående på kontoret i 46" og den er godt nok blevet langsomt pillet fra hinanden applikations mæssigt, smart platformen derpå er ved at være ligegyldig. mine forældres sommerhus ES6xxx mister PLEX nu her, samt Viaplay er på vej ud, hvilket også gør den smart tv platform ligegyldig. og ja begge tv er driftstabile.. men du kan i dag købe et 4K Smart tv Philips 55" til 4499 i Elgiganten, og selvom philips ikke lige er på niveau med andre, så er det stadig et 5 år nyere tv til 499kr mere.. Dog har D modellerne den fordel, at de er TYNDE. min D5005 soveværelses 46" er stadig det tyndeste tv jeg har haft, hvis man tager over HELE bagsiden, mit F6500 er lidt tykkere mit X85C har en enorm tyk base. (6.5cm) |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Hvis man husker, at skrive at TVet sælges "som beset" så gør man ikke noget. Hvis man ikke har husket dét, så tager man TVet retur eller kompenserer køber. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
|
Det er noget fis. Købt som beset er ikke ensbetydende for at man kan fralægge sig alt ansvar. http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/forbehold?tc=EC21F44DC3E646B6B4E579B23D871515 |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Men så oplys at der ingen reklamationsret er på varen og få underskrift på det, så er den ikke længere
|
||
![]() |
||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|
Det er noget fis. Købt som beset er ikke ensbetydende for at man kan fralægge sig alt ansvar. http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/forbehold?tc=EC21F44DC3E646B6B4E579B23D871515[/QUOTE] - det du skriver/linker til, er brugte varer købt af reg. virksomhed. Købeloven som du linker til, gælder netop køb fra reg. virksomhed/forretning, ikke handel ml. private. Redigeret af JesA - 09-Maj-2016 kl. 07:09 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Ved privathandel, skal der foreligge underskrift på, at køber frasiger / fraskriver sig retten til to års reklamationsret. Hvis dette ikke foretages, er køber stillet som ved nyt køb i butik.
Du må som sælger dog ikke skjule/ fortie fejl og mangler, og evt. ubetydelige "fejl", skal der i egen interesse oplyses om, så disse bliver underskrevet ved samtidig frasigelse af reklamationsret.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|
- og nu har jeg lige fået "læst op" ;) Bla via dette; http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/forbrugerkoeb?tc=C48B3F5A64F24996AB1F9D7EC9F3F3B7 - og kan nu forstå at én ting er Købelov, derudover er der "privatkøb", "handelskøb" mm., som hører ind under Købeloven - hvor man så som "privat" kan fraskrive sig "særlige forbrugerbeskyttende regler". Pyh, det er sku' ikke nemt at hitte rundt i........
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
|
Hvis I er interesserede, kan I jo kigge på denne lignende tråd, hvor jeg blev rakket godt og grundigt ned, fordi jeg prøvede på at være reel, og svare på det, der blev spurgt om:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=35489&p=231323#p231323 Fordi, der åbenbart er nogle, der gerne vil snydes, er der vel ikke nogle, der siger, man SKAl snyde dem? Personligt, vil jeg gerne kunne bevare min samvittighed, og går meget op i, at lave det, jeg kalder en "fair handel". Der findes utallige eksempler på, at folk tror, det er det rene guld, de prøver at sælge, og hentyder til, hvad det kostede éngang. Førpriser kan ikke bruges til en dyt, og prisen burde afspejles i, hvad et tilsvarende nyt tv koster, hvor man så skal huske, at fladskærme, ligesom alt andet elektronik, kan fejle fra den ene dag til den anden, og det kan næsten aldrig betale sig, at forsøge, at reparere det. Man skal huske, at handle brugt, er en tillidssag. Det er ikke alle, der kender markedet, lige så godt, som os, der har en interesse for området, så der findes helt sikkert folk derude, der sagtens kan hoppe på limpinden., så sat lidt på højkant, kan man vel på en måde sige: "Jo højere pris, des mindre moral". ;) ( Man skal selvfølgelig heller ikke forære sine ting væk!). Tjah, det er så min holdning, men folk vil åbenbart, gerne "snydes" på DBA, men som regel er folk på dette og lign. forum mere realistiske...
Jeg vil vurdere, det omtalte tv , til en fair pris mellem de 3.000-3.500 kr. Hvis der så er én, der kender betingelserne, og byder mere, så er det bare om, at sælge i en fart, for 3.000 kr., er vel også en slags penge, og vel bedre, end at smide til genbrug? En ting er sikkert. Det bliver IKKE mere værd i fremtiden! Redigeret af Supergris - 09-Maj-2016 kl. 18:41 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |