Jeg ved ikke om det er det delforum jeg oprette dette spørgsmål i, men here we go...
Jeg har forkælet mig selv med et mediecenter, som dog endnu ikke er helt perfekt sat op.
Jeg har en parabol samt en DVB-T modtager, der begge er sat til fjernsyn nr. 1. Signalet går via DVB-T'en igennem parabolen og videre til fjernsyn nr. 2. Det er her mediecenteret er sat op. Problemet er at mediecenteret kun har digital tuner og ikke analog tuner, så jeg kan altså ikke se den kanal som parabolen er indstilling på, hvilket jeg gerne vil. Jeg søger ikke en DVB-S tuner, men ganske simpelt at kunne se det analoge signal som parabolen udsender.
Derudover døjer jeg med at DR HD, Ramasjang, umiddelabrt alle MPEG4 kanaler går utroligt dårligt igennem på mediecenteret. Det er faktisk umuligt at se kanalerne, for billedet fryser ofte i flere sekunder, og når det endelig er der, er der meget pixelering.
Jeg vil derfor høre, om der er en mulighed, for tildels at konvertere det analoge parabol signal til et digitalt, så tuneren i HTPC'en kan fange det, eller om jeg bare skal investere i en analog tuner.
Derudover vil jeg gerne høre, om man kan booste det digitale signal med en forstærker, ligesom i gamle dage, eller hvad der ellers er af muligheder for at få et ordentligt MPEG4 signal også. Jeg skal i den forbindelse sige, at en ekstra digital antenne udelukkende til HTPC'en nok ikke er en mulighed. Jeg har godt nok ikke prøvet, men det er notorisk svært for mig at for et signal, idet huset ligger bygget ind i en stor skrænt, derudover står HTPC'en i et kælderværelse, så jeg tvivler på en antenne ville kunne få signal der.