recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samle stationær selv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samle stationær selv?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 11:46

Hej.

Jeg ved ikke hvad din tidshorisont er. Men du skal vide at Intel kommer med deres 8. Generation CPU'er til Dekstops Coffee Lake her i oktober. Nogle tror at det bliver den 5. oktober. De vil generalt have flere cores og threads end deres tilsvarende forgængere og kun koste nogle få procent mere.
Og da de vil bruge en ny sokkel LGA 1151 Ver 2 er det er spørgsmål om det ikke vil være en god ide at vente?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 18-September-2017 kl. 11:50
Til top
Nikolajovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolajovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 14:32
Spændende nyt med den nye gen 8 CPU men mit budget er ca. 9.000, incl skærm. Min tidshorisont er indtil jul og derfor vil jeg lige høre: har folk erfaring med at det kan betale sig at købe stationær på Black Friday udsalget?... jeg håber at MM vision eller Topdata er med på BF-konceptet.
Tak igen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 15:16
Hej.

Intel gen 8 CPU'er vil bestå af Intel Core i3-8100, Intel Core i3-8300, Intel Core i3-8350K, Intel Core i5-8400, Intel Core i5-8600K, Intel Core i7-8700 og Intel Core i7-8700K De vil alle mindst have 4 cores. Selv i3'erne. Og de vil kun koste lidt mere end i3'erne fra gen 7. Så du vil have mulighed for at købe en 8th gen med 4 Cores noget billigere end i dag.

Som svar på dit andet spørgsmål kan jeg oplyse at ElGiganten havde 50 stk Lenovo Y720 Cube gaming PC med i5, 16 GB Ram og GTX 1070 ( uden skærm ) på kø tilbud til 7999 kr da de genåbnede på Frederiksberg. Og jeg ved at Power vil åbne i Lyngby inden for kort tid.

Hilsen Carsten


Redigeret af csell - 18-September-2017 kl. 15:22
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 16:51
Jeg ville aldrig købe en mærkevare computer i f.eks Elgiganten.
Det hænger sammen med at de ikke altid bruger standard komponenter. Så hvis strømforsyningen går i stykker, så bytter de måske hele maskinen til en ny og man skal geninstallere alting. I værste fald kan man ikke efter 2 år købe en strømforsyning, som passer i kabinettet og så må man smide maskinen ud.

Men jeg vil til enhver tid anbefale diverse "selvbygger" firmaer, hvor man kan vælge hvilke stumper man vil have i maskinen.
Ved eksempelvis MM-Vision.dk kan man bestemme det meste indmad iblandt et begrænset antal mærker.
Det burde kunne tilgodese de fleste første-gang-købere og den krævende konfirmand.

Hvis man har en maskine i forvejen, så vil jeg naturligvis anbefale at man kigger på en opgradering i stedet for at købe en hel ny.
En god maskine har måske efter 3 år stadig en acceptabel SSD, strømforsyning og kabinet.
Måske er den dyre lownoise CPU blæser også stadig brugbar.
Så er det kun bundkort, cpu, ram og grafikkort der skal udskiftes.

Det gamle bundkort kan så gå i arv til lillebror eller en anden i familien Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 16:55
Skal der købes et samlet system, så skal det næsten være ved et åbningstilbud.

Personligt tror jeg aldrig jeg kommer til at købe et samlet system igen, for der er altid et eller andet som jeg ville føle ikke passer ind med mine ønsker til et system. Det vil oftest være kabinet og strømforsyning som jeg ikke ville have. Ofte er det også de mindre gode grafikkorts modeller som der bliver brugt i de systemer. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Nikolajovich Nikolajovich skrev:

Spændende nyt med den nye gen 8 CPU men mit budget er ca. 9.000, incl skærm. Min tidshorisont er indtil jul og derfor vil jeg lige høre: har folk erfaring med at det kan betale sig at købe stationær på Black Friday udsalget?... jeg håber at MM vision eller Topdata er med på BF-konceptet.
Jeg tror ikke nødvendigvis at de har en hel maskine på Black Friday, med mindre du vælger Elgiganten.

Hvis du ønsker eksempelvis et Nvidia GTX 1080 grafikkort, så kan du sikkert få det til meget nedsat pris på Black Friday.

Så måske er der en god gamer skærm, et grafikkort og CPU med rabat på BF fra forskellige forhandlere og så kan du samle en god maskine med meget rabat, hvis du gør det selv. Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 17:51
Hej.

Hvis man skal holde sig inden for budgettet finder jeg mm-vision for dyr. Jeg har prøvet at checke hved de skal have for at system og har kun taget nogle få tilvalg med:

Game computer fra 6.695
Windows 10 Home 64-bit installeret 699
8GB RAM -> 16GB RAM 599
GTX1060 -> Asus GeForce GTX1070 8GB grafikkort- 1.399
Total: 9.392


Og det er så uden skærm. Uden at tage stilling til hvilken skærm trådstarter bør købe, kunne man få både en Gaming PC og en skærm hos ElGiganten på kø tilbud, kun nogle få hundrede kroner over budgettet.

Hilsen Carsten.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 18:24
og vi kan være meget sikker på at topdata og mm-vision ikke vil smide "konfigurerede" maskiner ind i black friday - på nogen som helst måde. - så skal du selv vælge komponenterne separat hvis de kommer med på BF og bede dem bygge den. (hvilket nok vil smide besparelsen da det ikke er noget der bygges via deres konfigurator)

OG bare lige husk at der er en pris på et OS også! Ellers er den ikke mange sure sild værd.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 21:10
Når jeg skal bygge økonomisk fornuftige, men fuldt ud gamerduelige PC'er til mine venner der måske er knapt så perfektionistiske/kritisk indstillede som mig selv (jeg er mere nøjeregnende med komponenterne og insisterer f.eks. selv på et bundkort med M.2 SSD interface og et Geforce GTX 1080 Ti som GPU), så kigger jeg ofte efter en billig brugt PC i et non-slim kabinet med en i5 eller i7 processor i sig og smider så f.eks. et Geforce GTX 1070 (og evt. en lille SATA forbundet SSD som OS drev) oven i den PC man ofte kan få færdig og samlet i DBA til ca. 1000-1500 kr og bygge videre på. ...Så har man hurtigt, nemt og relativt billigt en meget potent gamer-PC der efterlader konsollerne bag sig i støvet, da GPU'en jo er og bliver den væsentligste komponent og bare skal have en PC med nok ram og en rimelig CPU som den skallerer fornuftigt med. 

Ofte har de brugte PC'er i forvejen Windows 10 licens, men eller kan man få Windows 10 og for den sags skyld office Pro licens billigt og helt lovligt på Amazon/Ebay til omkring en 20-30 kr. Det handler svjv om EU lovgivning (Tak Margrethe!), der lovliggør at firmaer mv. videresælger licenser fra brugte/kasserede computere, så det er da også hvad forbrugerrådet tænk anbefaler at man gør.


Redigeret af TBC1 - 18-September-2017 kl. 21:44
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 22:29
Pcerne på dragon gaming hjemmeside ser fornuftige ud.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Pcerne på dragon gaming hjemmeside ser fornuftige ud.

Hej.

Når jeg går ind på en af PC'erne kommer prisen frem incl Moms. Tror du ikke at prisen på oversigts siden er UDEM Moms?

Det troede jeg ellers var ulovligt at gøre i Danmark.

Hilsen Carsten.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 23:49
Hvorfor skulle de være uden moms når der står Incl moms.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu