|
Sammenkobling af flere antenner |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mino ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2012 kl. 12:21 |
Hej,
Da min antenne blev monteret for nogle år siden (nok 4) blev den justeret til at pege i en retning, så jeg både kunne se de danske free-to-air kanaler samt en række svenske. Det fungere sådan set fint nok 95% af tiden, men i resten har vi udfald på de danske kanaler (og så er de svenske helt væk). Jeg ville være ked af, at justere antennen så de danske kanaler modtages bedst muligt, da det betyder de svenske helt forsvinder 'for altid'. Sådan var det i hvert fald da vi satte den op. Derfor: 1: Kan man koble 2 antenner sammen, så de kan pege hver sin vej, og man får glæde af 'de samlede signal' ? 2: Er der sket nogle 'revolutioner' på antenner de sidste par år, som jeg evt kunne have gavn af? 3: Finder der en 3. mulighed ? Jeg vil helst ikke betale for kabel, eller andet som øget vores månedlige udgifter. Vil dog gerne betale engangsbeløb for at ændre vores installation. Vores nuværende antenne ved jeg ikke meget om. Den er på størrelse og har form som en roman (altså en bog) ca., og er monteret nogle meter over tagryggen på vores parcelhus. Den er tilsluttet en strømforsyning. Vi bor i hvidovre syd. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lokale antenne forhold kan være lidt svære at rådgive om.
Spørg hvad naboen bruger. Eller spørg den lokale antennemand. Jeg tror at løsningen er to almindelige UHF antenner der peger mod hver sin sender. Dem samler du bare i et samlefilter. |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan sagtens koble to antenner sammen.
Signal styrken skal helst være ca. den samme på alle de kanaler du modtager. Derfor er der forskellige antenne størrelser, + man kan forstærke det sidste med en forstærker med flere indg. Lynge
![]() Redigeret af Lytro - 03-December-2012 kl. 20:04 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |