Bruce skrev:
Toshibas XA2 afspiller ved en bestemt opsætning, ikke gengav lydsporet korrekt |
Jeg påpejer nærmere det paradoksale i, at PCM lyden bliver ført gennem DSP m.m. Her er der mulighed for, at lyden bliver forringet. Som sagt skal afspilleren bare holde signalet langt for nogen som helst former for digital behandling.
Med bit-stream piller den med sikkerhed ikke ved noget.
Bruce skrev:
Lige nu er jeg tilfreds med den lyd, som en lille maskine som PS3'eren formår at få ud af HD lydsporene og af mine SACD'ere, trods det jeg er helt klar over, at en maskine som Denon 3800'eren leverer en ganske anderledes vare. |
Jeg tror ikke engang, at en 3800 kan afspille SACD, hvilket i øvrigt er uforståeligt.
Bruce skrev:
Der er en grænse, hvor man (i mine øjne) giver uforholdsvis mange penge for ekstra kvalitet ifht. hvad man kan opnå af hørbare forbedringer i det lytterum man har til rådighed. |
Når vi engang flytter og jeg får pladsen, bliver mine 803D'eren promte udskiftet til 802D. En udskiftning som sikkert ligger udenfor, hvad de fleste mennesker opfatter som logik
, men for mig vil de være alle pengene værd.
Bruce skrev:
Pt. har jeg ikke den store frygt for, at PS3'eren ikke overfører lydsporene på betryggende vis til min receiver og at min receiver ikke skulle være kapabel nok til at give mig tilfredsstillende "bang for the buck" og udstille forskellene i de forskellige lydspors potentiale og så venter jeg ellers  |
Torsdag får jeg mulighed for, at lege med en PS3, jeg vil da prøve at høre, om der er forskel på hvordan DD overføres. Det er egentlig lidt interessant.
Jeg har ikke nævnt noget som helst om, at fx en 3806 ikke levere "bang for the buck", det er jo nærmest helt utroligt hvad man kan sælge for de penge i dag. Nu har jeg selv, haft en 4308 på besøg og jeg sammenligninger bestemt IKKE gengivelsen fra den med en min Samsung Blu-ray, bare rolig jeg håber ikke det er den opfattelse du har fået, fordi så har jeg været uklar i mit budskab. Der var bare stadig et par punkter, hvor jeg ikke mente, at det kunne betale sig, at udskifte min M15 til fordel for en 4308.
Bruce skrev:
Jeg har udover Denon'en ikke set nogle skille sig særligt ud i spitzeklassen indtil videre af HD afspillere, hvad man kan læse udaf anmeldelser, men hvis man kan "nøjes" med en 2500'er, så er den nok heller ikke så ringe endda. |
Jeg er ikke helt med, har du læst anmeldelser, hvor de mener gengivelsen af fx billed er bedre på 2500 end andre??
Hold kæft det var en ordenlig omgang, håber du kommer igennem det 
Redigeret af Iron Man - 10-Juni-2008 kl. 17:09