|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Xtreamer Ultra er jo også en reel pc.
|
|||
![]() |
|||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Tjaa..men nogen bruger jo også Mac Mini som mediestreamer til HD-fjernsynet. Xtreameren her har fordelen af kompakthed, fornuftig indmad + den er designet netop til mediestreaming med dertil indbyggede features både hardwaremæssigt såvel som softwaremæssigt.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Det er delvis noget sludder. BD menu understøttes ikke (formentlig fordi det er Java baseret), men der er fuld understøttelse for DVD menu og HD lyd, på afspillere som koster under 800,- (f.eks. mini'erne fra AC Ryan og Mede8er).
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
JA jeg tog fejl
det er rigtig AC Ryan til 800 kr kke viser BD menu
den starter bare filmen med det samme, når man trykker på mappen med sin blu-ray mappe synes det er fint så slipper man for trailer og java der er en menu hvor man kan vælge lyd og undertekser men den understøtter alså afspilling blu-ray og alle HD lydformater true HD og DTS HD så det passer alså ikke med at det koster langt mere pågrund licens åbenbat koster det så langt mere kun pågrund af menu har selv haft en popcorn hour c200, indtil den døde i en opdatering har prøvet alle ting på deres hjemmeside var heldig og fik pengene tilbage så hvis man kan undvære BD menu, så kan jeg absolut ikke se hvorfor man skal give en langt højere pris. mit valg af ac ryan er også understøttelse af undertekster i TS filer, alså det jeg optager på min bærbar hverken dune eller popcorn hour understøtter dvb-t undertekster den viser et rigtig godt blu-ray billede og den viser også sd super godt med tanke på min oppo blu-ray afspiller og dens billedekvalitet der sidder realtek nyeste chip 1185dd i en ac ryan Redigeret af xcardman - 22-April-2011 kl. 11:25 |
|||
![]() |
|||
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
||
Du kan selv være et sludderhovede - Skriver specifikt HD Lyd KONVERTERING!! Er udemærket klar over, at alle boksene kan sende HD lyden videre gennem HDMI ubehandlet. Men der er mange som efterspørger muligheden for at få stereo ud fra en film med DTS lyd eller bedre. Det kræver en licens afgift til dolby etc at understøtte KONVERTERING af signalet. Hvis din afspiller ikke har sådan en funktion, så skal du have gang i en surround forstærker for at få lyd. Alternativt kan du sørge for, at dine HD film også gemmer AC3 lydsporet ved siden af DTS eller HD lydsporet, men hvorfor ikke spare den plads og benytte boksens til at få stereo.
|
|||
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Du har så ikke styr på facts.... Jeg har både en AC Ryan og en Mede8er, og de kan begge downmikse DTS-HD MA og DD TrueHD, til stereo.
|
|||
![]() |
|||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
||
Jeg hopper lige med her, da jeg også står i den situation, at min DVD/BD samling er ved at vokse ud af reolen og steaming overvejes som en løsning...
Men, jeg har også lige læst en anmeldelse, hvor det blev nævnt, at billede kvaliteten i de mediastreamere der er på markedet, ikke mindst i SD, ikke var bedre end i en kina DVD afspiller fra Bilka til 350kr. Hvad er jeres erfaringer med dette - for mit vedkommende ønsker jeg ikke at gå på kompromis på kvaliteten, hverken i lyd eller billedekvalitet. Jeg har også svært ved at vurdere hvad jeg får ekstra i de dyrere modeller. For mit vedkommende vil jeg gerne have det billigste der lever op til mine krav, da dette er et område i eksplosiv udvikling og man skal end ikke drømme om at det man køber er fremtidssikret... |
|||
![]() |
|||
flemsehj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
||
Interessant. Den primære grund til, at jeg ønsker BD-menuer, er netop at kunne vælge undertekster. De øvrige funktioner er ikke så vigtige. Måske skal det være en Ryan alligevel Flemming |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
ok
Ja der er direkte en knap til en menu, hvor du kan vælge tekster og lyd spor
via dens fjernbetjening bruger dog selv en harmony one fjernbetjening og alt viker via den har så lavet en knap til undertekster fra mkv filer er i hverfald stadig super glad for den samt jeg synes billede fra sd er fuldt ud tilfredsstillende, set i forhold til min oppo afspiller Redigeret af xcardman - 24-April-2011 kl. 11:28 |
|||
![]() |
|||
kimkp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-November-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
||
Hej,
Jeg har anvendt NetGear neo tv550 i 3 måneder, og efter en noget vanskelig start kører boksen nu både DVD og BD med fuld menu support.
Der er nogle enkelte udestående (bugs), og den er ikke specielt god til at vise billeder, da det går for langsomt. Men generelt kører den rigtigt godt, og er let og ligetil at anvende.
Fint er det at den kan forbinde med mere end et net share, så man kan se film og samtidigt browse efter musik på et andet share.
Menuer og dialog virker meget mere sammenhængende end fx. Dune HDI MAX, hvor menu dialog er forskellig mellem DVD og BD, hvilket er forvirrende.
Fuld HD og DTS HD MA er understøttet.
I lighed med flere Dune spiller tv 550 ikke Nikon videoer, for dem der tager videoer med disse kamerarer.
Men ellers et ganske modent produkt, der er meget overkommeligt i pris.
Hilsen
Kim
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Der er også muligheden for en Boxee Box:
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
steger ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
||
Er Mede8or med500x ikke bedre på mange områder end Ryans MINI2?Har nemlig selv kig på de to, og mener folk genrrelt siger medi8or vinder der. Men er slet ikke ekspert. :)
|
|||
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |