recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammensat anlæg uden power - hvorfor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sammensat anlæg uden power - hvorfor?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sammensat anlæg uden power - hvorfor?
    Sendt: 14-November-2020 kl. 18:02
Jeg har netop købt en Marantz PM6006 forstærker og et par ældre Dantax P2000 højtalere. Dertil en ældre Thorens 166 pladespiller.

Lyden er utrolig svag, uden særlig bas og jeg kan skrue helt op på forstærkeren uden at det er særligt højt. Er det en forkert sammensætning eller er der noget som er defekt?

Forstærkeren har output power/channel på 45/60W
Højtalerne er på 200W og 8 Ohm

Mvh. Thomas...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 18:20
Hvordan har du koblet det sammen? Umiddelbart lyder det som du ikke bruger PHONO indgangen.



Mvh. JørgenT
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 19:29
Ganske som JørgenT siger, du bruger en forkert indgang. Tilslut den på den indgang der hedder phono og husk stelforbindelsen også. Hvis du rent faktisk har gjort sådan og den stadig lyder svag, så bruger du nok en MC pickup på en MM indgang.
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 19:59
Det er sat korrekt op mht phono indgang og stel. På et tidspunkt lød det fornuftigt i den ene højtaler, men ikke i den anden. Det har jeg ikke kunnet genskabe.

Thomas... 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 20:01
Find en anden kilde end pladespilleren og prøv med den.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 20:42
Læser i manualen at forstærkeren kun kan klare MM og skal have ekstra hjælp til MC. Kan huske at jeg har skiftet pickuppen for mange år siden, så det kunne godt være årsagen. Jeg prøver også lige at slutte noget andet til. Skal alligevel have en Chromecast Audio, så jeg kan streame.

Tak for gode input!!

Thomas...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

Læser i manualen at forstærkeren kun kan klare MM og skal have ekstra hjælp til MC. Kan huske at jeg har skiftet pickuppen for mange år siden, så det kunne godt være årsagen. Jeg prøver også lige at slutte noget andet til. Skal alligevel have en Chromecast Audio, så jeg kan streame.

Tak for gode input!!

Thomas...

Men det er jo hurtigt at finde ud af om din pickup er en MM eller MC. Hvad hedder den?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

Læser i manualen at forstærkeren kun kan klare MM og skal have ekstra hjælp til MC. Kan huske at jeg har skiftet pickuppen for mange år siden, så det kunne godt være årsagen. Jeg prøver også lige at slutte noget andet til. Skal alligevel have en Chromecast Audio, så jeg kan streame.

Tak for gode input!!

Thomas...

Det K U N N E jo være... Haves den gamle MM-pickup stadig? Hvis ja, så prøv da at smid den på... Ved godt, det lyder usandsynligt, at gemme ting, man skifter ud, men det kan alligevel godt være, at den ligger et sted, sammen med andre elektroniksmådimser, kabler, medvidere, selv efter mange år. Gemmer selv mange småting, selv om jeg ikke lige PT har brug for dem. De ligger bare i en lille papkasse.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 23:30
Vi snakker 20-30 år siden. Den gamle pickup er gone. 
Den nye er en Ortofon OMB 10. Kan ikke finde ud af om det er MM eller MC


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

Vi snakker 20-30 år siden. Den gamle pickup er gone. 
Den nye er en Ortofon OMB 10. Kan ikke finde ud af om det er MM eller MC



Det var også bare et vildskud i tågen... Din pickup ser ud til at være en MM, da MC ser ud som i linket her: https://www.ortofon.com/hifi/cartridges-ranges/moving-coil/ 




Redigeret af mnielsen - 14-November-2020 kl. 23:51
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 07:03
Prøv at tjekke forbindelsen fra tonearmen til pickupen, lirk forsiktigt af og på igen.

Frank
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 12:10
Hvordan virker det med en anden lydkilde?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu