recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammensat anlæg uden power - hvorfor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sammensat anlæg uden power - hvorfor?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 15:00
 
Jeg har ikke fået fat i en anden lydkilde endnu. Pickuppen ser således ud (håber jeg kan paste et billede)
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 15:03
OK, det kunne jeg ikke, så her er et link:

Pickuppen kommer fint af og på. Ingen forskel...


Redigeret af lionsoft - 15-November-2020 kl. 15:16
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

OK, det kunne jeg ikke, så her er et link:

Pickuppen kommer fint af og på. Ingen forskel...
Men i enden af pickupen sidder der 4 ledninger, har du prøvet at lirke i dem?

Frank
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 15:44
Det er en MM pick-up Man kan iøvrigt ikke skifte nål på en MC.
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 16:04
Hmm... kan det alligevel være at signalet ikke er stærkt nok og der skal en forforstærker til?
Jeg har bestilt een og desuden en Bluetooth modtager, så jeg kan teste med en anden kilde.
Jeg har også prøvet at trykke lidt på de 4 ledninger...



Redigeret af lionsoft - 15-November-2020 kl. 16:06
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 16:22
Det vil være praktisk at verificere at det kan spille normalt med en anden signalkilde, ellers er der ingen der ved om det er det ene, andet eller tredje apparat der ikke virker.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 22:43
Har du ikke en gammel CD eller DVD-afspiller , der gemmer sig et sted?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Har du ikke en gammel CD eller DVD-afspiller , der gemmer sig et sted?
Eller en mobil/mp3 afspiller og et minijack til rca...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2020 kl. 12:06
Nej, har faktisk lige ryddet op og smidt alt gammelt l**t ud. Derfor har jeg nu loftplads til at indrette en lille hygge hule... jeg får en bluetooth receiver og en pre-amp i morgen. Så kommer der en masse svar og måske nye spørgsmål 🙂
Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lionsoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 21:10
Konklusion:
1. 
Har sat bluetooh reciever til og anlægget spiller fint når jeg streamer fra min telefon
2. 
Har sat pre-amp mellem pladespiller og forstærker, men det forstærker alt for meget. Derefter koblede jeg pladespilleren på igen som før, og nu spiller det fint. Ved ikke lige hvad der er sket. Er spændt på om det er periodisk at signalet er uden power fra pladespilleren.

Tak for gode råd og forslag.

Thomas... 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 05:58
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

Konklusion:
1. 
Har sat bluetooh reciever til og anlægget spiller fint når jeg streamer fra min telefon
2. 
Har sat pre-amp mellem pladespiller og forstærker, men det forstærker alt for meget. Derefter koblede jeg pladespilleren på igen som før, og nu spiller det fint. Ved ikke lige hvad der er sket. Er spændt på om det er periodisk at signalet er uden power fra pladespilleren.

Tak for gode råd og forslag.

Thomas... 

Godt det kom til at spille, god fornøjelse med musikken og din nye hule 🙂

Frank
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af lionsoft lionsoft skrev:

Konklusion:
1. 
Har sat bluetooh reciever til og anlægget spiller fint når jeg streamer fra min telefon
2. 
Har sat pre-amp mellem pladespiller og forstærker, men det forstærker alt for meget. Derefter koblede jeg pladespilleren på igen som før, og nu spiller det fint. Ved ikke lige hvad der er sket. Er spændt på om det er periodisk at signalet er uden power fra pladespilleren.

Tak for gode råd og forslag.

Thomas... 

Det var et par ældre højttalere, du havde købt, skrev du... Nu ved vi jo ikke, hvordan sælger har brugt dem, eller om de har stået stille i lang tid. Måske, det, at der blev fyret op under dem, kan have sparket dem i gang? Så det altså var højttalerne, som fejlede.

Kan højttalere blive "slappe i det" ved at stå ubenyttet hen i mange år? Måske i støvede lokaler? har før oplevet, at en højttaler lød ad H. til i begyndelsen, men efter at have spillet højt, lød den pludselig godt! LOL Det var på en skole, jeg var på for mange år siden: En transistorradio stod på et værksted, og en dag uden ledere, blev den stakkels radio bare skruet godt og grundigt op. Inde i et andet lokale, var der en højttaler koblet til, som ikke lød særlig godt. Det gjorde den efter at radioen havde "spillet den til" Hø-hø...LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu