|
Sammensætning af HTPC med XBMC ubuntu |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg sad lige og kiggede lidt på cpu erfaringer. Da jeg faldt over noget interessant. The sandy bridge 24p bug. Er det noget i andre oplever. Det undre mig, at det ikke bliver nævnt her.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jeg kører med en i3 2100T og jeg oplever ikke nogle problemer med 24p. Tv'et skifter fint til 24hz når der afspilles Blu-ray eller mkv og jeg oplever ingen hakken. Jeg har prøvet både med XBMC og med MediaPortal med SAF codecs. Begge var sat til automatisk at skifte frekvens efter videoen der afspilles. Hvilke bugs skulle der da evt. opstå?
|
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
http://experts.windows.com/frms/windows_entertainment_and_connected_home/f/115/p/98723/528227.aspx
Der findes flere tråde om det |
||
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jeg kan slet ikke genkende de fejl der tales om. Jeg synes at det hele kører smooth, og har gjort det fra dag et. MediaPortal med SAF krævede lige lidt tilpasning af codecs, men på XBMC var det bare lige ud af landevejen.
|
||
![]() |
||
|
Ok ville bare lige have et indblik fra folk med personlig erfaring. Jeg har nemlig skrottet et projekt, pga manglende 24 hz understøttelse.
|
||
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Har du planer om at skulle surfe og sende emails fra din htpc? Hvis du kun skal bruge den til film og musik så drop alt det med fancy keyboards og nøjes med at sætte en almindelig fjernbetjening op. Det sutter altså mås at skulle sidde og fumle med 102 taster når man ser film og huske at F betyder spol frem og P betyder play, det skal sgu ligge i en standard remote man kan betjene uden at skulle kigge. Tastatur er noget man har liggende dybt begravet i en skuffe til den dag man skal have softwaren opdateret eller noget tilsvarende der kræver tastearbejde. Hvad angår de 500 til en ssd så synes jeg personligt det er spild med mindre du går enormt meget op i startup tid. Du kan måske skære en 10-15 sekunder af boot, men når først xbmcbuntu eller openelec er loadet ind ligger det hele i memory og diskens hastighed bliver totalt ligegyldig. |
||
![]() |
||
|
Tak
![]() Det med remoten er ikke helt på plads endnu. Vi har også henholdsvis en Android mobil og en iphone. Det kunne måske være vi brug dem i stedet for. |
||
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Kan du sige boot fra standby på 2 sekunder til du står i menuen i xbmc, vel og mærke windows baseret xbmc, det er hele ssd diskens pris værd.
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Tjaae, jeg har nok bare ikke travlt nok til at synes det er pengene værd på min htpc. Jeg prøvede på et tidspunkt med ssd i min htpc, men endte med at bruge disken som systemdisk i min "kontormaskine" i stedet for. Ssd er superfedt i sådan en windowsmaskine der laver en hulens masse disk access, men i min htpc var fordelene overstået lige så snart xbmc var loadet ind. Anyway, hurtig boot er åbenbart vigtigere for dig end for mig, så du har truffet det rigtige valg. Mig generer det ikke, jeg tænder systemet og inden jeg har fået tændt lys i stuen og hentet en kold i køleskabet er htpc'en for længst klar. Der går alligevl typisk 10 minutter før jeg får besluttet mig for hvilken film jeg egentlig gider se.. ![]() |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Tja, der vil jeg jo have siddet og kigget lidt digital tv på fladskærmen mens jeg på min ipad har tjekket de film eller tvserier jeg har mulighed for at vælge på min htpc, og når jeg så træffer valget vil bare trykket på play og skift hdmi kanal på forstærkeren og så er filmen igang...lys i stuen, hente en kold, det har vi kvinderne til :).
|
||
![]() |
||
|
Så har jeg fået bestilt
Shuttle xh61, bundkort+kabinet combo Intel I3 2125 processor 2x2 gb corsair ddr3 dimm 240 ram. Til at starte med. |
||
||
![]() |
||
|
Hej mens jeg venter på de sidste dele til min HTPC, sidder jeg lige og kigger lidt på remotes. Jeg kan se at Chill KB-1RF Micro Keyboard har medie knapper øverst i tastatturet. Virker disse ikke siden man skal bruge p tasten osv. |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |