recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammensætning af mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sammensætning af mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lethain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lethain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sammensætning af mediecenter
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:03

Hej

Jeg står simpelthen i det dilemma at jeg er blevet forelsket i XBMC og selve muligheden for at streame fra min NAS over til mit TV. Jeg står så i den situation hvor jeg skal ud og investere i et mediecenter.

Jeg har kigget mig lidt omkring og faldt først over et Appletv (2. gen) men efter jeg fik set lidt reviews og diverse youtube videoer med brug af XBMC, blev jeg ikke videre imponeret over den, samtidig man heller ikke har muligheden for 1080p visning.

Jeg tænkte jeg ville samle mit eget medie center, da jeg tidligere har erfaringer med at samling af hardware, men har ikke den store erfaringer inden for mediecenter komponenter.

Jeg har læst en besvarelse af strandvasker i en anden tråd hvor han beskriver hans eget setup som har følgende:

Antec 300-65 kabinet

Zotac ionitx bundkort

Og en blæser

Jeg synes umiddelbart det ser ganske fornuftigt ud og heller ikke så dyrt igen. Men jeg tænker på om der er brug for forbedringer i dette setup i forhold til mine egne krav som er følgende:

Skal kunne køre XBMC flydende

Skal kunne streame fra NAS

Skal kunne køre 1080p

Skal være mere eller mindre lydløs

Skal kunne bruges med en fjernbetjening

Jeg har umiddelbart ikke brug for lagring af medier på selve mediecenter, da jeg gerne vil kunne holde det hele centralt på min NAS. Hvis der er nogle fejl eller generelle ting jeg lige har overset som måske er common knowledge for jer, så jeg hellere end gerne i påpeget det :)

Tak på forhånd :)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:03
Med de kriterier du har, så kan du sådan set godt nøjes med Apple TV. Du skal bare have den nye 3. generation som kom i forrige uge. Den er dog ikke jailbreaked endnu, men det er nok bare et spørgsmål om 1-2 uger ville jeg mene. Det eneste et Atom/ION setup kan, som ATV ikke kan, er 24fps. Og en ATV vil helt klart være mere lydløs, da den slet ikke har en blæser. Den nye ATV er endda faldet i pris i forhold til den gamle.
Til top
Lethain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lethain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:41
Jeg havde som sådan også overvejet det, men jeg ved ikke helt om det vil kunne køre XBMC helt flydende, gerne med f. eks. aeon skin på som jeg ønsker ift. til ATV3 selvom de har fået 512 mb ram samt en opgraderet cpu? Har jo som sagt ikke så meget erfaringer med lige denne niche :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:53
Jeg må ærlig indrømme at jeg heller ikke selv har det fjerneste erfaring med ATV. Jeg selv kører med et Core i3 setup i stuen. Jeg overvejer dog selv et ATV3 med XBMC til soveværelset, når jeg opgraderer tv'et i stuen og flytter det gamle derind. Venter sådan set bare på at GT50 dukker op i butikkerne efterhånden :)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 10:45
Hvis du har penge nok, og godt vil rode med software så byg selv.

Skal det være simpelt så køb færdigt.

Mht støj, så laver Asus passivt kølede boards af både Atom og AMD's setups. Så skal man bare sørge for et kabinet med god udluftning, eller med en enkelt still blæser, så larmer det ikke.

Du kan eventuelt kigge på mit setup http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108536&title=psymons-amd-fusion-e450-htpc det er lydløst og kan alle de ting du ønsker.

Redigeret af Psymon - 29-Marts-2012 kl. 10:46
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 12:17
Jeg sad også og kiggede bundkort til mini itx. Det er ikke. helt billigt, hvis man både vil have hdmi og passiv køl.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jeg sad også og kiggede bundkort til mini itx. Det er ikke. helt billigt, hvis man både vil have hdmi og passiv køl.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/asus-e45m1-i-deluxe-id-5601988.aspx

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5120684

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4298430
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:17
Man kan så diskutere om det er billigt eller ej. Men jeg synes ikke prisen er gal. Husk det er multimedie board og der er CPU inkl. i prisen.
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:45
Det er gode priser. Jeg sad og kiggede på e-350 igår, og der fandt jeg det til samme pris. Og så syntes jeg ikke det kan betale sig.
Og jeg syntes det er svært at finde de små kabinetter, som shuttle og zotac bruger.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Lethain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lethain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 15:26
Tak for alle de gode svar, tror efter noget tids overvejelse at jeg ender med noget ATV3 og så håbe der snart kommer et jailbreak til den :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu