|
Sammensætning af mediecenter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lethain ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2012 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:03 |
Hej Jeg står simpelthen i det dilemma at jeg er blevet forelsket i XBMC og selve muligheden for at streame fra min NAS over til mit TV. Jeg står så i den situation hvor jeg skal ud og investere i et mediecenter. Jeg har kigget mig lidt omkring og faldt først over et Appletv (2. gen) men efter jeg fik set lidt reviews og diverse youtube videoer med brug af XBMC, blev jeg ikke videre imponeret over den, samtidig man heller ikke har muligheden for 1080p visning. Jeg tænkte jeg ville samle mit eget medie center, da jeg tidligere har erfaringer med at samling af hardware, men har ikke den store erfaringer inden for mediecenter komponenter. Jeg har læst en besvarelse af strandvasker i en anden tråd hvor han beskriver hans eget setup som har følgende: Antec 300-65 kabinet Zotac ionitx bundkort Og en blæser Jeg synes umiddelbart det ser ganske fornuftigt ud og heller ikke så dyrt igen. Men jeg tænker på om der er brug for forbedringer i dette setup i forhold til mine egne krav som er følgende: Skal kunne køre XBMC flydende Skal kunne streame fra NAS Skal kunne køre 1080p Skal være mere eller mindre lydløs Skal kunne bruges med en fjernbetjening Jeg har umiddelbart ikke brug for lagring af medier på selve mediecenter, da jeg gerne vil kunne holde det hele centralt på min NAS. Hvis der er nogle fejl eller generelle ting jeg lige har overset som måske er common knowledge for jer, så jeg hellere end gerne i påpeget det :) Tak på forhånd :) |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med de kriterier du har, så kan du sådan set godt nøjes med Apple TV. Du skal bare have den nye 3. generation som kom i forrige uge. Den er dog ikke jailbreaked endnu, men det er nok bare et spørgsmål om 1-2 uger ville jeg mene. Det eneste et Atom/ION setup kan, som ATV ikke kan, er 24fps. Og en ATV vil helt klart være mere lydløs, da den slet ikke har en blæser. Den nye ATV er endda faldet i pris i forhold til den gamle.
|
|
![]() |
|
Lethain ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2012 Status: Offline Point: 3 |
Jeg havde som sådan også overvejet det, men jeg ved ikke helt om det vil kunne køre XBMC helt flydende, gerne med f. eks. aeon skin på som jeg ønsker ift. til ATV3 selvom de har fået 512 mb ram samt en opgraderet cpu? Har jo som sagt ikke så meget erfaringer med lige denne niche :)
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg må ærlig indrømme at jeg heller ikke selv har det fjerneste erfaring med ATV. Jeg selv kører med et Core i3 setup i stuen. Jeg overvejer dog selv et ATV3 med XBMC til soveværelset, når jeg opgraderer tv'et i stuen og flytter det gamle derind. Venter sådan set bare på at GT50 dukker op i butikkerne efterhånden :)
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Hvis du har penge nok, og godt vil rode med software så byg selv.
Skal det være simpelt så køb færdigt. Mht støj, så laver Asus passivt kølede boards af både Atom og AMD's setups. Så skal man bare sørge for et kabinet med god udluftning, eller med en enkelt still blæser, så larmer det ikke. Du kan eventuelt kigge på mit setup http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108536&title=psymons-amd-fusion-e450-htpc det er lydløst og kan alle de ting du ønsker. Redigeret af Psymon - 29-Marts-2012 kl. 10:46 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Jeg sad også og kiggede bundkort til mini itx. Det er ikke. helt billigt, hvis man både vil have hdmi og passiv køl.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/asus-e45m1-i-deluxe-id-5601988.aspx http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5120684 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4298430 |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
Man kan så diskutere om det er billigt eller ej. Men jeg synes ikke prisen er gal. Husk det er multimedie board og der er CPU inkl. i prisen.
|
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Det er gode priser.
![]() Og jeg syntes det er svært at finde de små kabinetter, som shuttle og zotac bruger. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Tak for alle de gode svar, tror efter noget tids overvejelse at jeg ender med noget ATV3 og så håbe der snart kommer et jailbreak til den :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |