|
Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6331 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Clouding på LED er den primære årsag til, at jeg købte OLED for tre år siden
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
|||
Så må du nøjes med burn-in eller??
|
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
Det sker jo kun ved ekstrem brug. Det ved du også godt. Selv de seneste modeller af plasma led mere af det problem, end nuværende OLED modeller. |
||||
![]() |
||||
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
|||
Hvornår er et forbrug så ekstremt for dig? Er det ved 5 timer, 7 timer eller 10 timers dagligt brug fordelt på 50 % flow tv 40 % gaming 10 % streaming |
||||
![]() |
||||
warsaw ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2019 Status: Offline Point: 20 |
|||
Jake... Jeg/andre i mit sted, kan stadig ikke få OLED i den størrelse. Måske om 2-3 år, hvem ved? Måske er OLED ikke aktuelt til den tid, måske er microLED toppen der. Men nu er vi ikke der endnu, og kunne godt tænke mig et stort tv til menneske penge INDTIL bedre kan fås. Jeg har/haft projector + 55" tv nu, som jeg planlagde at skippe til fordel for tv (mest for at kone og børn også kunne nyde større format)
Desuden har BowieCool ikke dette problem, ergo er der noget galt med mit tv. Jeg kan leve med at det har "noget" clouding. Men dette er bare for meget. Udover dette er jeg faktisk godt tilfreds med TV. 10 tommer mere og den ville have været perfekt ...uden for meget clouding
![]() |
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|||
Nej det er fuld skrald på skærmen og det samme billede dag hele tiden
|
||||
![]() |
||||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|||
Jeg havde selv en Samsung 75” og var egentlig aldrig tilfreds, mest pga det ujævne lys. Har skifte til oled 65 og sikke en forskel. Kvalitet frem for kvantitet.
|
||||
![]() |
||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6331 |
|||
75" LED uden clouding
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/samsung-qe75q9fn-qled-4k-tv/ Ved så ikke, om 30K er for meget i din optik Men det koster det Redigeret af jake51 - 27-Januar-2019 kl. 20:59 |
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|||
Clouding bliver man ihverfald træt af.
|
||||
![]() |
||||
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
|||
Samsung QLED QE75Q9FN har faktisk været på tilbud til 25 k for nogle dage siden. Ingen tvivl om det er et bedre tv...
|
||||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19673 |
|||
Eller har ikke opdaget det.... Klaus
|
||||
![]() |
||||
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
|||
Testede det igår... Mit har ikke samme problem, som det jeg ser på de 2 billeder i første indlæg...
|
||||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |