recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV tænder af sig selv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV tænder af sig selv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV tænder af sig selv.
    Sendt: 13-Februar-2020 kl. 15:40
Mit Samsung TV er efter et halvt år pludselig begyndt at tænde selv. Efter 10 minutter starter det op på den kanal jeg så sidst. -Jeg har googlet og set at andre har haft samme problemer. Men jeg har ikke kunne finde løsningen.
HKåber I kan hjælpe. TV'et er QE75Q7FN købt i Bilka i sommer.
Der er kun tilsluttet et Apple TV og har forsøgt at fjerne det, men problemet er det samme.
mvh. Jesper    
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 16:43
Måske noget automatisk opdatering der forsøger at starte?
Kan sikkert disables i en opsætningsmenu.
Mvh. JørgenT
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 04:22
Det kan være en fejl på TV'et, det er måske dækket af garantien. 
Jeg har lige fjernet det fysiske betjeningspanel på mit Samsung
TV, fordi det begyndte at skifte kanaler af sig selv. Jeg så løsningen 
på YouTube. Det er et gammelt TV. 
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 10:32
Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2020 kl. 17:43
Mit TV er tilsyneladende langt mere avanceret end dit ... det både tænder og slukker! 
Inden for den seneste uge har jeg fler gange opdaget, at det er tændt - men da TV-boxen (Boxer/Sagem) ikke er  står der bare på skærmen at  der ikke er noget signal. 
Hvad værre er - når jeg så rent faktisk ønsker at se noget, så slukekr det pludselig. Og genstarter igen umiddelbart efter. 
Mit TV er nok 5 år gammelt - måske endda 6 (eller mere?) .. det er et Samsung UE40ES7005 og jeg er glad for det, det kan det jeg har brug for og det har et fint billede, så jeg havde ikke noget umiddelbar plan om at udskifte det.    
Men det her on/off mystik kan jo give selv den stærkeste myldrebæ ... ikke mindst i betragtning af  at der er El Clasico i morgen aften ... uha uha 

Jeg har pillet batterierne ud af Magten, men det gør ingen forskel. Det slukker og genstarter alligevel. Og jeg har ingen settings der skulle kunne medføre den opførsel. 
Mht software, så har jeg version 002009 
Så jeg tæn kte, at jeg ville forsøge at opdatere - hvis der nu skulle være et eller andet nyere. Men ak ... så let skulle det ikke være. Den kan ikke finde ud af at forbinde via WiFi - selvom det har været indstillet tidligere. Jeg prøvede kun 5 gange. Både med automatisk indstilling og manuel indtastning. 
Heldigvis har man en kasse med diverse kabler. 
Så var der hul igennem til opdateringsserveren i 3. forsøg. Nu har jeg software version 002022
Virker WiFi så? Er det holdt op med at tænde og slukke efter behag? 
Nej. Og nej. 
Til gengæld har jeg opnået, at TV'et kun kan tænde, når det selv har lyst. Magten har ikke længere magten. Ligegyldigt hvad man trykker på, sker der nada. Udover at knapperne i remoten lyser kortvarigt op, sådan som de altid har gjort. Men Tv'et reagerer ikke - bortset fra at den lillegrønne lampe der sidder øverst ved siden af det kamera vi aldrig bruger flimrer lidt, når man trykker på et eller andet. Altså - der må jo således være en eller anden forbindelse ...???   
Hvad har jeg gjort Samsung? 
Er der nogen, der kender en eller anden nulstil-alt-og-start-helt-forfra trylleformular?
Lige nu kan jeg ikke skifte kanal, eller indgang (den står på HDMI-2 = Apple TV, så det er jo da i det mindste noget, så kan man se bold via iPad, men altså ... ) og jeg kan ikek skrue op og ned eller slukke. Uanset hvad jeg trykker på, er den eneste reaktion, at den lille grønne lampe blinker lidt.
Heldigvs kan jeg da i det mindste slukke det - tror jeg nok ... jeg antager at skærmen bliver sort hvis jeg trækker stikket ud, men helt sikker kan man vel aldrig være .... 
HJÆÆÆLP!   

Peter

Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2020 kl. 18:03
Opfølgning:
Jeg prøvede at hive stikket ud og det gik faktisk i sort. Da jeg satte stikket i igen efter 10-20 sekunder fik jeg omgående billede på skærmen! Et still-billede - eller et frosset billede af det, der var på skærmen inden jeg trak stikket. 
Så jeg prøvede igen og ventede et minut. Samme resultat.
Nå, men efter at have fiflet lidt med det kom der igen levende billeder på skærmen.  
Indtil det slukkede af sig selv og startede igen. 
Mens det var tænkt testede jeg remoten, og nu kunne jeg komme ind i indstillinger og så klikkede jeg på netværksindstillinger ... og vupti ... indstillingsvinduet forsvinder og efter ca 30 sekunder genstarter TV'et.  
Og den reagerer igen ikke på noget som helst - eneste reaktion er den grønne lampe, der blinker lidt når man trykker på noget.
Grrrrrr

Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2020 kl. 18:10
Hvis der nu er en voksen, der læser det her ... så kunne man selvfølgelig også lige forhøre sig om et godt råd til, hvad man skal købe, hvis det er det, det ender med .... 40" er rigeligt til mig, men jeg kan se, at det virker som om 43" er det nye ... det kan jeg måske nok leve med, men større skal det altså ikke være. 

Ku' det her være en mulighed?  Samsung UE43RU7475




Redigeret af petercph - 29-Februar-2020 kl. 18:14
Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 16:12
Øh ... I haven't got a clue. Men de sensate par dage er det her sære TV holdt op med at være sært. Pludselig fungerer alt igen som det gjorde før. Ingen problemer af nogen art. Godt jeg ikke nåede at købe et andet! 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 09:51
Det er da godt at problemet har løst sig selv, men det fortæller ikke om årsagen, så problemet kan og vil opstå igen.
Her er en tråd, der også har beskæftiget sig med problemet. 

God fornøjelse og held og lykke. 



Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:11
Nu hvor TVet igen virker, vil jeg spørge dig om du fornylig har sat nye batterier i dine fjernbetjeninger.

Se her hvor jeg spørger dig om det. 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 13:56
Hej Bent

Ja, så var jeg lige ved at gå op i limningen i går, for nu havde det hele fungeret upåklageligt i en uge, og 1 time efter at jeg skrev om min udelte begejstring, begyndte det igen. Så nur tør jeg næste ikke skrive! 

Men ja, det dumme TV begyndte igen, men foreløbig er det kun sket to gange i går, siden er det begyndt at opføre sig normalt igen. Meget meget mærkeligt. 

Jeg havde læst de to links tidligere, og forsøgt at skifte batterierne, men det ændrede intet. 

Jeg er stadig helt clueless og håber bare, at det nu er stabilt :-) 

mvh Peter


Redigeret af petercph - 14-April-2020 kl. 13:59
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 16:23
For at forberede dig på en betalt reparation ville jeg nu koble alt ekstra fra  TVet. Inkl. ledninger og stik. Hvis det så fungerer, er det ikke TVet.
Hvis der derimod er problemer, kan du med sindsro kontakte købsstedet for reparation , hvis garantien stadig gælder. 
Hvis der ingen problemer opstår efter afkoblingen,  kan du gradvis begynde  at koble på igen. Og 
så må du lige snakke med ham naboend om det er hans fjernbetjening, der fungerer på dit!😉


Redigeret af bentpetersson - 14-April-2020 kl. 16:24
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu