recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 2011 - TV stream funktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 2011 - TV stream funktion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 2011 - TV stream funktion
    Sendt: 24-Februar-2011 kl. 21:37
Hej alle

Jeg har fået mig en Ipad igennem arbejdets brutto-løns ordning og har planer om bla. at bruge den som køkken-enhed med serier og tv på. Skærmen størrelse gør det fornuftigt at bruge den til den slags.

Det kunne være rart at få tv-signalet over på Ipad'en men jeg har kun set et par apps som kan gøre det, men kun med meget begrænsede kanaler.

Jeg læste forleden at Samsung 2011 kommer med en teknologi der kan dele tv-signalet fra tv'ets passive tuner og sende det ud til en anden enhed - eksempelvis Ipad'en.

Ved godt fjernsynet ikke er kommet endnu, men måske nogen ved hvordan det vil komme til at virke. (eller hvis ikke andet, så kan folk skrive i denne tråd når de første tests kommer)

Vil det sige at tv'et skal stå tændt mens man streamer til køkkenet? Eftersom den bruger den tuner som ikke er aktiv, så går jeg ud fra at eneste mulighed for mig med kabel er at smide analogt tv ud til Ipad'en, men er det et problem på så lille en skærm som Ipad'en. Analogt er jo gyseligt på en stor lcd skærm, men måske ikke på en lille skærm som Ipad.

Jeg har også en DVB-C enhed som min mac mini kunne få og så dele signalet med eye-tv, måske er det en bedre løsning? Ved ikke om nogen har kendskab til sådan en løsning.

Håber I kan hjælpe.
Mvh.

Casper
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 12:13
No one?
Mvh.

Casper
Til top
root Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juni-2010
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 18:14
Elgato har et program (en "app"), EyeTV, til iOS - så kan du streame dine kanaler og optagelser fra EyeTV på din Mac til EyeTV programmet på din iPad.

Det skulle også kunne klares med en dejlig, gratis, open source løsning: TVHeadEnd på Linux -> XBMC på iPad (som skal hackes).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu