|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tvegaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 11-December-2007 kl. 16:26 |
Jeg har overvejet at købe en Samsung 226BW, men det flyver med rygter på nettet om A / S og andre typer paneler. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Samsung har fjernet deres mærkat der viser hvilken type panel der sidder i skærmen. Ud over A og S paneler, så findes der mindst én mere som har endnu værre billedegenskaber. Tilsyneladende skal en skærm baseret på det "gode" af panelerne (S-versionen fra Samsung selv) have et modelnummer der hedder ME22H0CAA-1002 men dette kan du kun se ved at tilgå skærmens servicemenu og for at gøre dette skal skærmen være tændt. Dvs. du skal købe den først og have den med hjem for at undersøge det. Hvem der forhandler hvilken version er der ikke megen information om og forhandlerne selv har vist fået så mange opkald ang. kontrol af panel-serien at de blank melder fra hvis man ringer og spørger. Held og lykke! |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Sådan noget pisser mig virkelig af - først laver man en skærm med en type hardware, som så bliver testet og får gode anmeldelser - når man så har fået de gode anmeldelser skifter man indmaden ud til noget billigt skrammel og snyder på den måde bevidst forbrugerne. Så forstår jeg bedre hvorfor der er så stor forskel på de 2 skærme min kammerat lige har købt, de er endda købt samtidig samme sted. #Yakken - har du et bud på hvad man bør købe istedetfor, hvis man ikke gider være til grin for Samsung ?
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Ja, det er helt ude i skoven med den model, men det afstedkommes vist af at Samsung ikke kunne følge med til den enorme efterspørgsel der var på skærmen og derfor blev nødt til at købe paneler hos de andre fabrikanter - heraf de forskellige indices S(Samsung), A(AUO), C(CMO) osv. Da det gik op for dem at det skabte en del furore og at folk simpelthen returnerede modeller med andet end S-betegnelsen, så går jeg ud fra at de fjernede den label bagpå der angav hvilket panel der blev brugt. Faktum er i hvert fald at dette bogstav ikke længere sættes på skærmene. Måske står det på din kammerats modeller og så er det jo nemt at verificere om det er to forskellige modeller. I 22" genren er HP W2207 (den nye har vist et h bagefter eller også har de givet nummeret et hak op) er ret populær, men den har glossy overflade, som man enten hader eller elsker. Lenovo har netop lanceret en 22" skærm med 1920x1200 punkters opløsning baseret på et VA panel (enten MVA eller PVA) med 6 ms respons og selvom den ikke vil være ligeså hurtig til spil som dens TN brødre, så er den bestemt interessant! Den hedder L220x så vidt jeg husker. Samsung har også en anden model på 22" der dog har fået et look ala deres TV serie - som man så kan elske eller hade (gæt hvor jeg hører til). Jeg har ikke hørt nogen rygter om at fadæsen fra 226BW er fortsat over i denne modelserie. Redigeret af Yakken - 11-December-2007 kl. 17:39 |
|
|
|
![]() |
|
tvegaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Tak for svarene. |
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
Jeg har selv en 226BW. Såvidt jeg ved er A og C paneler udgået - og der bruges kun samsung paneler nu. De brugte de andre paneler en overgang pga kapacitets problemer.
Jeg synes selv at det er en ret god skærm, TN panel taget i betragtning. Jeg fik selv byttet min skærm to gange pga "monitor" buzz. Det er desværre noget der er i alle skærme (mere eller mindre) men nogle larmer mere end andre. Frustrerende når man lige har bygget en low noise computer og så larmer ens monitor mest ![]() De to skærme havde ingen angivelse af panel type, men var fra Juni, Slovakiet som er en samsung only plant, svjv. Den jeg endte med er et S panel men fra Januar af, også fra Slovakiet. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er muligt at Samsung har fået rettet op på tingene. Det var også på tide Jeg har herunder smidt et par af de links der beviser at A panelerne var ringere end S. Jeg havde også et link til en måling af C-panelet, som var katastrofal ift. disse tal, men den kan jeg ikke finde i mit kaos her på computeren - sorry. http://www.behardware.com/html/news/?date=09-05-2007#8803 Redigeret af Yakken - 12-December-2007 kl. 21:05 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
OK - mange tak for alle jeres svar. Jeg tror, jeg køber en 226BW - må jo bare bytte den, hvis jeg ikke får en med S-panel. |
|
![]() |
|
![]() |
:)
Redigeret af tvegaard - 14-December-2007 kl. 08:35 |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Sidder selv med 226BW med et C-panel. Synes dog ikke jeg er utilfreds, og skærmen gav jeg da også kun kr. 2395,- for tilbage i Juli måned. Men jeg kan da tilføje via servicemenu kan det skelnes således: Sæt brightness og contrast til 0. Under punktet Panel Info læses: A-panel: AU ****** (AU optronics) Panel infoen fo typen S kan være noget andet, men er altid forskellig fra de 2 andres. Redigeret af goAMinD - 14-December-2007 kl. 15:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |