|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Jens0791 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Dnmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Jeg kan læse mig frem til at HDMI er en slags scart-stik uden kabel. Min Samsung DVD har HDMI - betyder det at jeg kan bruge samme fjernbetjening, hvis jeg køber et Samsung-tv? Og Behøver jeg ikke sætte kabel fra TV til dvd?
Har lige et enkelt spørgsmål hængende fra min meningsudveksling med Vasif. Håber han eller en anden kan hjælpe - så er jeg vist klar til at gå på handelen i morgen:
- Havde ellers overvejet LE32B535, da det er en flot pris og 32" som jeg skal have fundet. Hvilket alternativ er bedre?
Glæder mig til at høre nyt.
Jens
|
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Hvis i sidder 3 meter fra, kunne i bestemt sagtens gå efter et 37" eller 42". Men hvis det skal være 32", så er den Samsung et rigtig godt bud. Der er egentlig ret få alternativer i den prisklasse. Det fulde potentiale opnås dog kun med en grundig indstilling af de forskellige parametre. HDMI er afløseren for Scart. Det burde være meget enkelt at se bag optageren, om den besidder dette. HDMI er digital overførsel af lyd og billede, og sikrer en bedre kvalitet på begge områder. Idag er alle nyere apparater, om det er Tv, receiver, forstærker, set-top-boks, harddiskoptager eller lignende for det meste udstyret med HDMI, og det har efterhånden taget over. For et par år tilbage indførte man en standard over HDMI, som gjorde at de enkelte produkter, i første omgang fra samme producent, kunne snakke med hinanden, hvilket f.eks. muliggjorde brug af samme fjernbetjening. Hvis du stadigvæk kører med Scart, er det ikke sikkert at fjernbetjeningerne kan supplere hinanden, det er nok lidt mere bøvlet. Redigeret af vasif - 16-Maj-2010 kl. 17:00 |
||
![]() |
||
Jens0791 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Dnmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Mange tak skal du have..
Den har HDMI. Prøver at satse på den du anbefaler - så må vi se med fjernbetjeningen. Nu heller ingen katastrofe, hvis vi skal ha' en ekstra liggende.
Jens
|
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Jeg anbefaler den kun i mangel af bedre alternativer, men det skal dog siges, at jeg selv har haft samme model, og har været godt tilfreds, taget prisen i betragtning. Husk dog på, at det ikke er sikkert du vil opleve en bedre kvalitet i forhold til dit CRT, tværtimod. HD er derimod en anden sag. Tv'et har 3 standardindstillinger, hvoraf Film giver det bedste og mest naturlige billede. De andre indstillinger vil afvige meget kraftigt fra det du er vant til.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det kan jeg egentlig godt se du gør, når jeg læser tråden igennem.
Men jeg kan jo godt give ca. 1000 kr. mere, hvis det kan hjælpe mig. Men vil naturligvis ikke gå op i den her : http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-er-fra-32-til-39/LE32B535WXXE/samsung-32-lcd-tv hvis den ikke er bedre, eller hvis den ikke er 700 kr. mere værd. Men der har jeg så ikke helt kundskaben til at kunne se om den (eller andre under 4000) ville være værd at satse på, eller om den du nævner til 2900 kr. er god nok til os. Vi er ikke så kræsne, men vil jo godt have noget der holder et par år..
Jens
|
||
![]() |
||
![]() |
|
God pris, ingen tvivl. I forhold til pris finder du ikke rigtig noget der er bedre, så dermed et godt køb. Men f.eks. er der kun ca. 1000 Kr. op til en Sony 32" EX500, i forhold til det link du refererer til. Det kunne f.eks. godt betale sig, for her får du bedre billedkvalitet, sammenholdt med flere funktioner, bedre menusystem, bedre lyd, og generelt set et mere solidt Tv. Desuden er det kun et par hundrede kroner mere end den foreslåede smertegrænse som er 4000 Kr. http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100311823-sony-kdl32ex500.html |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Vil lige komme med en kommentar vedr. Samsung's TV; der er rigtig mange modeller (specielt de ældre), hvor man ikke kan sortere digitale kanaler på DVB-C. Måske værd at tænke lidt over...
Redigeret af michael9000 - 16-Maj-2010 kl. 23:12 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for kommentaren.
Men 1éren kommer vel på 1 osv. af sig selv gør de ikke? Troede det var den mest simple af alle funktioner at liste dem. Er det Mpeg 4-kanalerne?
Kan man egentlig se DR HD med alle MPEG 4 tv?
Skal snart ud at handle, men er godtnok noget i vildrede...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er klart man kan blive lidt forvirret, sådan har det jo nok været for os alle, dengang vi selv skulle ud at have vores første fladskærm. Forskellen er bare, at det efterhånden bliver sværere og sværere, i takt med, at fladskærme bliver bedre, mere avancerede, og at ens behov ændrer sig med tiden.
DR HD kan modtages, så længe Tv'et er udstyret med en indbygget digital tuner, om det er DVB-T eller DVB-C, og MPEG4 understøttelse, og det har de fleste Tv. En set-top-boks kan også gøre det. Der er dog frigivet en firmware, som skulle afhjælpe problemet på Samsung, men kan dog løses i servicemenuen. Køb en Sony Ex500, så har du langt færre bekymringer at tænke på, og mere at glæde sig over:) |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Jo de kan alle liste kanalerne, men en af de mest basale fuktioner som mangler er muligheden for at sortere dem, hvorfor jeg nævnte det (havde jeg vidste det havde jeg købt et sony i stedet).
Det er længe siden at jeg testede med de gratis DVB-T kanaler, men så vidt jeg husker kunne disse heller ikke sorteres - det er det samme for MPEG-2 og MPEG-4. DR1 lå på kanal 1 (kan ikke huske kanal-nr på de andre, men der var kun 5). Dette var den primære grund til at jeg fravalgte Samsung frem for et Sony W5500 (eller var det et 4500?) til min mor, da hun skulle have et nyt tv.
DR HD - MPEG4 tv?
Hvis tv'et har en tuner som understøtter MPEG-2 og MPEG-4 på både DVB-T og DVB-C er du sikker på at det er kompatibelt med de danske standarder, inklusiv DR HD - også efter år 2012.
For lige at summere det tidligere op, som minimum skal du gå efter:
- DVB-tuner med understøttelse af MPEG-2 og MPEG-4, samt
DVB-T (til modtagelse via normal antenne - gratis kanaler, Boxer)
DVB-C (til modtagelse af digital kabel-tv - Stofa, YouSee osv.)
DVB-S (S2) (til modtagelse af satellit-tv)
- Plads til CI-modul til kort for betalings-tv (for betalingskanaler som fx Boxer).
- En eller flere HDMI indgange.
Og så kig på et tv i størrelsen af 37-40" (40" er ikke så stort som det lyder til efter et par måneders brug)
Redigeret af michael9000 - 17-Maj-2010 kl. 00:41 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Jeg vil klart anbefale en 37" Panasonic TX-PX20, til jeres behov! En 32" bliver for lille - den er lavere i billedet, end jeres nuværende 28". Hvis i vil have samme højde på undertekster m.v., skla i op i en 37", som har ca. samme billedhøjde, som jeres nuværende. En 32" vil være at gå ned i størrelse, og i vil helt sikkert fortryde det, i løbet af få måneder!
Ved Panasonic'en vil i desuden få en bedre billedkvalitet, end ved Samsung'en - bl.a. p.g.a. en væsentlg bedre betragtningvinkle, bedre kontrastforhold, bedre lyd, hurtigere menu, færre fejl m.v.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for nylige inputs..
Er nok ved at være nået frem til at den helt billige Samsung er for billig. I det hele taget synes jeg på diverse net-sider, at kunne læse at Samsung er i den dårlige ende - er det korrekt forstået?
Umiddelbart er jeg vist nødt til at holde mig på 32".
Der er nævnt 2 skærme som ser interessante ud i denne tråd
Er der nogen der kan forklare mig hvad der er det bedste køb og hvori eventuelle forskelle ligger.
Derudover har jeg lusket mig til at kigge på denne, men får nok svært ved at overtale konen. Det skal dog have et skud, hvis forum-brugerne mener den er det værd. Kan ikke bevæge mig over de 4500 kr. - så har jeg min bank-rådgiver i røret er jeg bange for :)
Er der nogle der har inputs eller evt. andre der ville være bedre, vore ønsker i betragtning?
Tak. Jens
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |