recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 32" Usagkyndig søger sagkyndigt hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 32" Usagkyndig søger sagkyndigt hjælp!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 16:33

Skal der vælges et af de 3, så skulle det være Sony eller Panasonic.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 16:35
Panasonic X10 til hver en tid. Billedsmæssigt kan det på ingen måde sammenlignes med de andre. Det er bare langt foran.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 16:38
Jep! Samt Panasonic'en er 37".

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 16:42

Ja, en 32" er i underkanten på den afstand trådstarter har det på, jeg fandt hurtigt ud af, at efter en 32" CRT Wide, så skulle det være større ved overgang til den flade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Panasonic X10 til hver en tid. Billedsmæssigt kan det på ingen måde sammenlignes med de andre. Det er bare langt foran.

Lad være med at give forkerte råd, når du tydeligvis ikke har en dybere indsigt i tingene. X10 er på ingen måder langt overlegen i forhold til f.eks. Sony EX500, tværtimod ligger de ret tæt op af hinanden rent billedmæssigt. EX500 kræver dog lidt indstilling, for at få det optimale ud af det. X10 er ikke andet end et middelmådigt Tv, lad være med at tro på andet, men selvfølgelig et super godt køb til prisen, det er EX500 så sandelig også, hvor der i øvrigt forefindes langt flere funktioner.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 18:55
Men EX500 er mindre (billede) og har ringere lyd. På Panasonic'en tager 30 sekunder at få et godt billede. Den lider ikke af billedmæssig forringelse, hvis man ikke sidder midt for skærmen, og den har et bedre kontrastforhold.

M.v.h.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men EX500 er mindre (billede) og har ringere lyd. På Panasonic'en tager 30 sekunder at få et godt billede. Den lider ikke af billedmæssig forringelse, hvis man ikke sidder midt for skærmen, og den har et bedre kontrastforhold.

M.v.h.

Det er da noget man kan bruge til noget, og giver dig ret i din vurdering. Men igen, Panasonic X10 har bestemt også sine billedmæssige mangler. Farvegengivelsen er f.eks. ikke ret god, og manglen på RGB-Justering trækker ned. Desuden får du hverken DLNA eller Applicast mm, men om TS skal bruge det til noget, vides selvfølgelig ikke. Når det er sagt, så ville jeg også holde mig til X10, og de argumenter du fremfører, er gode.

Til top
Jens0791 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Dnmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:07
TS følger med på sidelinjen. Jeg synes Panasonic'en ser lovende ud, men konen er ikke vild med designet, hvad Vasif også påpegede tidligt i tråden.

37" er nok en mulighed for os, men 32 er udgangspunktet.. Kan godt være jeg ender med at skal i en butik og se billedet inden jeg køber. Var forvirret inden, men er stadig lidt rundt på gulvet :)
Havde nok i min naivitet troet at der ville være et par stykker der pegede på et tv på under 4500, som sagde at dette ville være et godt køb og her fik jeg et rimeligt billede og lyd (ikke sindsyg godt med hæderligt til f.eks. at se fodbold) og det er til at finde ud af med menu osv. for et par der ikke lige er inde i sagerne..
Men verden er jo sjældent sort/hvid...

Jens
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:11
Konen må sgu æde udseendet, på bekostning af billedkvaliteten.... Wink
Sælg det på kvaliteten af hendes favoritfilm/serier.

Desuden kan man sgutte bedømme et TV's udseende via hjemmeside/billeder - de skal ses i virkeligheden.

M.v.h.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Jens0791 Jens0791 skrev:

TS følger med på sidelinjen. Jeg synes Panasonic'en ser lovende ud, men konen er ikke vild med designet, hvad Vasif også påpegede tidligt i tråden.

37" er nok en mulighed for os, men 32 er udgangspunktet.. Kan godt være jeg ender med at skal i en butik og se billedet inden jeg køber. Var forvirret inden, men er stadig lidt rundt på gulvet :)
Havde nok i min naivitet troet at der ville være et par stykker der pegede på et tv på under 4500, som sagde at dette ville være et godt køb og her fik jeg et rimeligt billede og lyd (ikke sindsyg godt med hæderligt til f.eks. at se fodbold) og det er til at finde ud af med menu osv. for et par der ikke lige er inde i sagerne..
Men verden er jo sjældent sort/hvid...

Jens

Som sagt, et Sony EX500 går du ikke galt i byen med, så længe dine forventninger ikke er meget høje. Har selv haft den tidligere model W5500, som ydede ganske godt. Fodbold klarede den ganske fint. Desuden er den her Sony meget brugervenlig, og menuerne er blevet hurtigere, i forhold til de gamle modeller. Desuden, du har flere funktioner end f.eks. X10. DLNA betyder kort sagt, at du f.eks. kan streame dit indhold fra computeren og vise det på din fladskærm, enten trådløst, eller med kabel.
Til top
Jens0791 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Dnmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:19
Super. Tak for det.
Satser nok på Sony'en så.. Ser fornuftigt ud, synes jeg..
Vi streamer ikke alligevel, så det kommer ikke så nøje..

Jens
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:24
I sidder forhåbentlig begge midt for skærmen så?

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu