recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 40" F71 vs. Sony 40w2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 40" F71 vs. Sony 40w2000

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 09:04
okay sådan ..
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

De fleste Xboxspil (alle?) er i 1080i.



Alle X360-spil renderes internt i 720p. Derfra skaleres der så videre til 480i/p eller 1080i.

Okay. Jeg ved bare hvad der står på deres hjemmeside. Der står 1080i.

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:01

Du behøver en Playstation 3 for at spille i 1080p - kun nogle spil er i 1080p. Det samme gælder Blu-Ray film som heller ikke alle er i 1080p - og langt fra alle i 1080p kvalitet.

 

Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:05

det er nu mest et tv jeg leder efter. jeg spiller ikke så meget- det er kun tv og film hovedsageligt og så lidt xbox 360

Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 16:55
Jeg så en Sony 40W2000 ved siden af en Pio507 hos TC i Århus. Det klarede Sonyén nu ret godt, der var ganske få scener hvor der var lidt forskel. Close up af svedige ansigter klarede Pio bedst, men detaljer i bagrunden (blade på træer, biler i horisonten) var Sonyén lidt bedre til. (synes jeg) Angående sort niveau var sonyén ret god, og i hvert fald klasser bedre en det Samsung der stod ved siden af. Sammenlignet med Pioén var det svært at se hvem der var bedst, for når der kom mørke scener, så jeg et godt sort niveau på Sonyén og på Pioén så jeg bare mig selv. Mega genskin på plasma, så husk et mørkt, mørkt rum når du skal nyde dit plasma tv. Men har du et mørkt rum og er lidt forsigtig med brug af tekst tv i starten, så kan man få super godt billede til få penge med Panasonic PV60/PX70
Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 17:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nå ja, en ekstra mode til video-output, men spillene skaleres stadigvæk fra 720p.

Hvad med dette ?

http://gamereactor.dk/nyheder/64709/Virtua+Tennis+3+Live/

Læser det som om at det kører i 1080P ?

mvh

Kristoffer

Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 18:38

ja det har et lækkert billede!! kiggede lige på det i dag dog i 46". kæresten er bare ikke så meget for deres design... hun kan bedst lide samsungs blanke ramme hovr jeg selv kigger mere på billedet.. men tak for inputtet!! rart at hører andres meninger om de forskellige tv!

Oprindeligt skrevet af Gert13 Gert13 skrev:

Jeg så en Sony 40W2000 ved siden af en Pio507 hos TC i Århus. Det klarede Sonyén nu ret godt, der var ganske få scener hvor der var lidt forskel. Close up af svedige ansigter klarede Pio bedst, men detaljer i bagrunden (blade på træer, biler i horisonten) var Sonyén lidt bedre til. (synes jeg) Angående sort niveau var sonyén ret god, og i hvert fald klasser bedre en det Samsung der stod ved siden af. Sammenlignet med Pioén var det svært at se hvem der var bedst, for når der kom mørke scener, så jeg et godt sort niveau på Sonyén og på Pioén så jeg bare mig selv. Mega genskin på plasma, så husk et mørkt, mørkt rum når du skal nyde dit plasma tv. Men har du et mørkt rum og er lidt forsigtig med brug af tekst tv i starten, så kan man få super godt billede til få penge med Panasonic PV60/PX70

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Zuluop Zuluop skrev:

Du behøver en Playstation 3 for at spille i 1080p - kun nogle spil er i 1080p. Det samme gælder Blu-Ray film som heller ikke alle er i 1080p - og langt fra alle i 1080p kvalitet.


 



Blu-Ray og HD-DVD lagres i 1080p. ALLE sammen, på nær én enkelt uheldig undtagelse, vist nok, på et af de to formater.
Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 22:03
findes Sony 40w2000 i 2 farver? sort og mat grå eller er det den samme? så på hifipriser at der er en som hedder (sort)
Til top
Lungbrush Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2006
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 22:16

Nu bliver der nævnt xbox 360 flere gange her.... er der nogen af jer der har erfaring for om det ser lige så godt ud ... dvs at det ikke er mindre skarpt på plasma, end på lcd?

Jeg skal bruge min forhåbentligt kommende px70 37 til alm. tv, lidt dvd og så også til gaming på 360'eren. Jeg vil forfærdeligt gerne på plasma vognen men vil være sikker på at det ikke ser mindre godt ud (blødere) end på lcd i spil.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 23:00

Oprindeligt skrevet af petermou petermou skrev:

findes Sony 40w2000 i 2 farver? sort og mat grå eller er det den samme? så på hifipriser at der er en som hedder (sort)

Hvad m et kig på den nye Pana70.Hvis du alligevel spiller meget lidt. Iflg den glimrende Blog fra Otto,så er 1080p først et rigtigt aktiv v større skærme.Og jeg kan garantere dig for,at Panaen har væsentlig bedre sortgengivelse end både Sony og Pioneer ! Skærmen er meget lig Samsungs i design og farve,og prisen hedder kun 12.5K for 42.Har du HTPC eller meget store viduspartier,er plasma knap så egnet.

Mens jeg surfede rundt efter de første test af Pana70 faldt jeg over en test i Engelske "Hometheater" af Pioneers højopløste 50" plasma,og jeg skal da lige love for,at konklusionen trækker linierne op,for konkurrenterne fra LCD, - og de kommende højopløste Panaer : 

Conclusions

There's no question, put any LCD along side this display and watch it shrink in shame. Panasonic has announced four new 1080p models. They will have to make quite a leap to reach the bar level as set by Pioneer's PRO-FHD1/PDP-5000EX.

Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 23:04

lyder spædende med en panasonic. eneste minus er at vores stue har 2 store vinduer med syd så der er sol hele dagen til kl 19-20 stykker--

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu