recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 50" plasma - er det godt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 50" plasma - er det godt?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 20:55
nogenlunde samme tid i hverfald 2009

skulle selv vælge mellem min pio og en samsung 855 engang i maj.

Redigeret af xcardman - 20-December-2009 kl. 20:56
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:13
Parallelimport i almindelighed - og Redcoon i særdeleshed kan man snildt hoppe med på. Prisslippet skal selvfølgelig være markant, - bemærk at forudbetalig næsten mere er reglen end undtagelsen i Tyskland .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:20
Det kommer da sandelig ud på hvor man bestiller fra, har da selv bestilt "nachname" (Efterkrav) i Tyskland. Kan man ikke købe på kort så er mine penge altså for dyrebare til at jeg tør risikere dem i konkurs lottoriet, men sådan er vi jo så forskellige.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Det kommer da sandelig ud på hvor man bestiller fra, har da selv bestilt "nachname" (Efterkrav) i Tyskland. Kan man ikke købe på kort så er mine penge altså for dyrebare til at jeg tør risikere dem i konkurs lottoriet, men sådan er vi jo så forskellige.

Der er ingen,som frivilligt ønsker at "satse" på en forudbetaling. Og jeg foretrækker da afgjort også "kort". Men det Tyske netmarked med ca 80 mill brugere accepterer altså mere eller mindre denne betalingsform . Og min Danske kammerat - som har boet i Darmstadt siden 81 - er mildest talt chokeret over det " uhyre" som forudbetaling og parallelimport er blevet gjor til i DK. Det handler selvfølgeligt om at gøre lidt fornuftig research på både butik og produkt .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 22:45

Har du prøvet at lave lidt research på firmaet. Det virker umiddelbart ikke som det bedste sted at handle. se her: http://www.trustpilot.dk/review/www.redcoon.dk

Det kan godt være at trustpilot til tider kan være lidt tvivlsomt, men man skal altså lige tjekke det ordentligt igennem inden mand sender så mange penge afstedTongue

Held og lykke med købet

Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der er ingen,som frivilligt ønsker at "satse" på en forudbetaling. Og jeg foretrækker da afgjort også "kort". Men det Tyske netmarked med ca 80 mill brugere accepterer altså mere eller mindre denne betalingsform . Og min Danske kammerat - som har boet i Darmstadt siden 81 - er mildest talt chokeret over det " uhyre" som forudbetaling og parallelimport er blevet gjor til i DK. Det handler selvfølgeligt om at gøre lidt fornuftig research på både butik og produkt .
Nu var der vist ingen der "dissede" parallelimport, mit problem går udelukkende på forudbetaling, og det har vi da også problemer med i DK, er da ikke langtid siden at der var folk der mistede ganske mange penge på forudbetalte tvskærme fra en dansk producent der krakkede uden forudgående varsel, al forudbetaling via overførsel er gambling, selv forbrugerrådet fraråder det og de er nok lidt bedre informeret en de fleste af os.

Fornuftig recarch er noget der, idet mindste i dk, kræver adgang til firma registret og det koster vist i omegnen af 100 kr pr check og så har man enda kun et rimeligt skøn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:58

[

Fornuftig recarch er noget der, idet mindste i dk, kræver adgang til firma registret og det koster vist i omegnen af 100 kr pr check og så har man enda kun et rimeligt skøn.

Njahhh, det du her kalder fornuftig - vil jeg betegne som dybdegående livrem og seler . Der findes desværre altid masser af (oprigtige) skrækeksempler i et informationssamfund.

Tyskerne stiller som sagt åbenbart ikke spørgsmålstegn v forudbetaling, men stoler på deres dømmekraft og dermed endnu lavere priser. Og herhjemme tager man  ofte udgangspunkt i egne og bekendtes erfaringer. Personligt har jeg handlet 15-20 gange i Tyskland med forudbetaling - og aldrig brændt næsen ( dyreste produkt et ca 16k Samsung plasma i 2004.) Og jeg kender INGEN omkring mig som har været uheldige , - men har selvfølgelig læst om tilfælde.  

Mit budskab er ikke nødvendigvis at gøre som mig(- sigter altid efter VISA) og 80 mill Tyskere, - men på den anden side heller ikke at skyde gråspurve med F-16´ere  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 10:08
Betaler du med Dankort er du sikret dine penge, betaler du med forudbetaling er du sikret en lang næse. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge med et TV til over 10K...
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 11:28

Man kan da betale med Master-kort, og der er man vel også sikret på lige fod med Dankort?

Iøvrigt synes jeg at de fleste store tyske internet-forretninger er meget seriøse, og har da også handlet der flere gange. Kender ikke redcoon.
mvh Christian
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Man kan da betale med Master-kort, og der er man vel også sikret på lige fod med Dankort?

Iøvrigt synes jeg at de fleste store tyske internet-forretninger er meget seriøse, og har da også handlet der flere gange. Kender ikke redcoon.

Det skal du ikke være sikker på hvis Redcoon er en udenlandsk butik. De regler som PBS udstikker for betalingsaftaler med danske butikker er ikke nødvendigvis under de samme regler som transaktioner med udenlandske butikker. Men jeg ved det ikke :)

Handler du i en DANSK butik der har en betalingsaftale med PBS (netbetaling) dækker muligheden for tilbageførsel af pengene både Visa, JCB, MasterCard og mange andre.

Handler du i en tysk butik må man lige granske reglerne for MasterCard nærmere.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:23
Skal nok passe at jeg går med livrem og seler, især når det drejer sig om mine penge :-)

Tror dog ikke på at samtlige tyskere handler på efterkrav, for samtidigt med at jeg  syntes at det er alt for få Tyske firmaer der leverer udover landets grænser, så har samtlige firmaer's site som jeg har været inde på haft mulighed for nachname, så efterkrav burde jo være noget som tyskerne også bruger flittigt.

-. Jeg behøver egentligt ikke at kende nogen personligt for at kunne lære af deres fejl. ;-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det skal du ikke være sikker på hvis Redcoon er en udenlandsk butik. De regler som PBS udstikker for betalingsaftaler med danske butikker er ikke nødvendigvis under de samme regler som transaktioner med udenlandske butikker. Men jeg ved det ikke :)

Handler du i en DANSK butik der har en betalingsaftale med PBS (netbetaling) dækker muligheden for tilbageførsel af pengene både Visa, JCB, MasterCard og mange andre.

Handler du i en tysk butik må man lige granske reglerne for MasterCard nærmere.
Ja og det var her jeg studsede over at de kun har en dansk postboks, for mener ikke den tæller for noget som helst andet en det har givet dem mulighed for at "skjule" en ikkedansk handel over en DK netadresse, egentligt det der fik mig til at komme med min første kommentar, for firmaer med postboks uden fysisk adresse har sjældent de bedste intensioner.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu