recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55 tilbud? (M. / U. 4K)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55 tilbud? (M. / U. 4K)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Selvom udviklingen går hurtigere beholder de fleste deres tv så længe at den lille merpris op til 4k godt kan betale sig.
Hvorfor ikke gøre det ? Hvad taber man ved det ?
Det er fuldstændig samme diskussion som dengang fra 720 til 1080. Bla bla man kan ikke se forskel osv osv.
Men når teknologien er tilgængelig så er det den vej det går : )
Hvorfor købe forældet teknologi ?

Hvorfor bruge penge på noget du relt ikke har noget at bruge til ?

Personligt har jeg ikke netflix og har ingen planer om at få det, så hvorfor skulle jeg vælge et 4K tv når der nærmest ingen matriale er til det, jeg vil da heller spare de penge og så købe en den dag der relt er brug for det i fremtiden og der vil så med sikkerhed have været stor udvikling på området samt de værste sygdomme vil være fixet

Jeg mener jo at et bedre billede med højere opløsning er værd at bruge penge på.
Ved ikke om du har set det live, men den opskaleringsfunktion der er i de fleste 4K tv ser faktisk ret fedt ud (Så længe vi taler 1080P til 4K). 
Men nu er det jo heller ikke dig personligt jeg henvender mig til med mit indlæg :) Men derimod trådstarter/køber. Når vi er oppe i prisklassen omkring 10000 kr så giver det da meget mening at kigge fremad.
Så jeg tillader mig at gå ud fra at vedkommende går op i en god film oplevelse/kvalitet og måske vil beholde sit tv i 4-5 år. .
Allerede nu er der, som du skriver, først og fremmest Netflix i 4K, men mon ikke at der om ½-1½ år ude i fremtiden er materiale i store mængder tilrådighed ? - Der er jo en filmbranche der skal tjene penge og et bluray salg der er nedadgående. 
Er du alligevel typen der skifter hver 3. år så vil jeg da gerne komme med den påstand at et 1080 tv nok ikke er mange penge værd på brugtmarkedet til den tid..

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 27-December-2014 kl. 13:28
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu