recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55F9005 tråden!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55F9005 tråden!

 Besvar Besvar Side  <12345 18>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Hvis tvet allerede er 4k, hvad ellers skulle man så opgradere, som er anderledes end de opdateringer som kommer via nettet en gang i mellem?

F9005 er solgt uden hhv. HDMI 2.0 og HEVC.

HDMI 2.0 er krævet for at tilslutte eksterne 4K-afspillere, f.eks. kommende streamerbokse og eve.t 4K Blu-ray-afspiller.

HEVC er påkrævet for at kunne dekode 4K-streaming fra apps og 4K-indhold fra f.eks. tilsluttede USB-enheder. HEVC er efterfølgeren til mpeg4. Det betyder reelt, at man ikke kan se 4K Netflix på F9005 (før man køber One Connect).
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 13:59
Samsungs flade UHD kræver ingen boks og har alle feutures F.eks UE55HU7505
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
nimarashi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nimarashi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 14:24
I har komplet misforstået ideen med One Connect. Meningen er at skjule alle ledning stor vinde leer og derefter før kun én ledning til selve Tv'et (to med strøm).
At man så kan opgradere sin One Connect er bare et plus.

Desuden har jeg ingen larm fra min.
Til top
nimarashi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nimarashi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 14:25
Beklager tastefejl. Skriver fra mobil.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af nimarashi nimarashi skrev:

I har komplet misforstået ideen med One Connect. Meningen er at skjule alle ledning stor vinde leer og derefter før kun én ledning til selve Tv'et (to med strøm).


Fuldstændig som Pioneer havde til visse af deres tv!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 16:01
Så Boxen ersatter HDMI, internet, TV terminaler osv bag på tvet?

Så kan jeg bedre se fidusen ved den box.
Mvh Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Så Boxen ersatter HDMI, internet, TV terminaler osv bag på tvet?

Så kan jeg bedre se fidusen ved den box.

Ja! Men det klarer en reciever jo lige så godt. Fidusen må være at boxen kan udskiftes i takt med udviklingen inden for TV standarder, uden at hele TV'et skal udskiftes = en mindre udgift + bedre for miljøet.
Til top
nimarashi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nimarashi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Så Boxen ersatter HDMI, internet, TV terminaler osv bag på tvet?

Så kan jeg bedre se fidusen ved den box.

Nemlig!
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 16:50
Men det er stadig et Samsung, så hvor længe holder skærmen, nu da boksen kan skiftes ud?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Men det er stadig et Samsung, så hvor længe holder skærmen, nu da boksen kan skiftes ud?

Det kan kun tiden vise, og går skærmen inden for reklamations perioden - no sweat, og går skærmen efter reklamations perioden så må min elektronik forsikring tage over, og sker det efter 4 år, så har de fleste af os skiftet for længstLOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan kun tiden vise, og går skærmen inden for reklamations perioden - no sweat, og går skærmen efter reklamations perioden så må min elektronik forsikring tage over, og sker det efter 4 år, så har de fleste af os skiftet for længst


Så er det jo evigt ligegyldigt at man kan skifte boksen igen og igen, hvis man alligevel ikke skal beholde det længere.

Næh du, det er pisse smart, for Samsung slipper for at vedligeholde software på sidste års model af tv, "du kan jo bare købe en ny boks".

Klaus
(det absolut ikke skifter tv hvert fjerde år)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan kun tiden vise, og går skærmen inden for reklamations perioden - no sweat, og går skærmen efter reklamations perioden så må min elektronik forsikring tage over, og sker det efter 4 år, så har de fleste af os skiftet for længst


Så er det jo evigt ligegyldigt at man kan skifte boksen igen og igen, hvis man alligevel ikke skal beholde det længere.

Næh du, det er pisse smart, for Samsung slipper for at vedligeholde software på sidste års model af tv, "du kan jo bare købe en ny boks".

Klaus
(det absolut ikke skifter tv hvert fjerde år)
Jeg synes bestemt ikke at det er lige gyldgt med den type af boks, specielt med alle de ting der sker inden for diverse signaler og måske hardware. I stedet kunne man stå med et TV der bare ikke kan kan opdateres.

Mon ikke de færreste i dagens Danmark nok ikke regner med en TV holdbarhed på mere end 5-7 år, og det  gælder ikke kun SamsungWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu