|
Samsung 5-6-7-8 serie |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2014 kl. 11:01 |
Er der nogen der ved forskellen på disse serier ud over jo højere jo "bedre" og dyrer.
Kunne godt tænke mig et 4k på et tidspunkt, men indtil der er fastsat nogle mere præcise krav og der også er noget materiale vil jeg gerne have et andet. Jeg har pt et 42" Pioneer, men efter nyt huskøb er skærmen lidt lille og kunne dermed godt tænke mig et 55" eller plus. Nu kan jeg se man kan få en ret billig skærm i Samsungs 5 serie, men er i tvivl om panelet bare er dårligt, eller om det er fordi der ikke er alle de smart funktioner i, hvilket jeg sagtens kan leve uden. Jeg ved godt jeg ikke får en highend skærm, men kan heller ikke rigtig finde nogen test på dem overhoved. Nogen der kan hjælpe? \René |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er Samsung generelt set kendt for at sprøjte alverdens typer TV ud på markedet, hvor kun en lille smule er ændret. MEN! forskellen mellem serierne er derimod ret markant, ikke kun på funktioner, som du måske ikke lige står og mangler, men ganske enkelt på billedekvalitet også. Så på den led kan du roligt regne med, at vil du have det bedste billede, så er det top serierne (7 og 8).
Problemerne opstår i de forskellige modeller inde for samme serie, for det er her at små ændringer, har de for vane at lave en helt ny model ud af. Det er et helvede uden lige, så derfor kan dit spørgsmål ikke besvares sådan lige til. (jeg orker ihvertfald ikke). Personligt ville jeg ikke røre noget under serie 7, dog afhængig af formålet. Jeg har et 6905 (top i serie 6), som jeg dengang (i 2012) umiddelbart dømte til at være næsten ens med serie 7, bortset fra nogle få funktioner, som jeg ikke lige mente jeg ville bruge. Det kompromis tror jeg ikke jeg gentager næste gang, alene fordi serie 7 og 8 har mulighed for opgradering med deres One Connect, hvilket jeg synes er en genial løsning fra Samsung. Derudover har jeg et F5505 hængende i mit soveværelse, som praktisk talt kun bruges til at se de seneste nyheder på TV2News på. Så derfor lever jeg med kvaliteten. Det er dog min personlige holdning til Samsung. Jeg så egentlig allerhelst at jeg kunne vælge noget andet, da min tiltro til Samsung ikke er den bedste. Men jeg tvivler stærkt på, at andre producenter kan gøre det bedre. Og her snakker jeg ikke bare billedekvalitet, men også funktioner, og ikke mindst fremtids aspekter. Flere nævner f.eks Sony er bedre. Og ja, det er de på billedesiden. Men funktionerne, den stoler jeg ikke på bliver opdateret eller tilføjet i den udstrækning jeg vil have det, eller så mangler de helt. Mht fremtiden, så er Sony ikke så smarte som Samsung med deres One Connect. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |