recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 7005 stået af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 7005 stået af?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kkandler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 7005 stået af?
    Sendt: 24-Marts-2015 kl. 20:30
Mit Samsung ES7005 vil ikke tænde længere. Når man sætter strøm til står den og "klikker". Ligesom hvis man tændte med fjernbetjeningen. Der kommer farvede streger ind i mellem, men for det meste er der sort.

Nogen der har oplevet det samme? Tror i man kan redde det selv på nogen måde, eller skal det til reparation?

Tv´et er fra 2012. At det står af allerede efter 3 år havde jeg ikke ligefrem forventet.

Kommentarer om at Samsung er noget l**t osv. frabedes. Det har jeg selv fundet ud af nu. Køber nok ikke et Samsung TV igen. Især ikke da man jo har fundet ud af at Samsung (og sikkert mange andre mærker) bevidst putter dårlig elektronik i deres apparater så de holder kortere tid.
Samsung ES7005 46"
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 20:45
Det lyder som en klassisk kodensator fejl.

Jeg havde et der gjorde det 1 dag gammel. dog en endnu ældre model
men valgte dog at erhverve mig et lige magen til.

Men om der er nogen som kan skifte sådan en kondensator ved jeg ikke.
Til top
kkandler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 20:52
Ok. www.ec.dk kan angiveligt reparere fladskærme. Det koster omkring 600 at få en vurdering på hvad det vil koste at få det repareret. Hvis det er en kondensator, og de kan skifte den, burde det vel ikke være så dyrt?
Samsung ES7005 46"
Til top
HardWired Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2015
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HardWired Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 14:25
Det er en alm. kendt fejl at Samsung TV står af efter en 3års tid - det har været fremme i bl.a Kontant på DR, at Samsung måske ligefrem spekulere i at ens tv står af efter garanti perioden og man skal ud og købe et nyt. Jeg kan kun selv sige at mit Samsung tv stod af efter 3 års tid.

I de fleste tilfælde kan fejlen dog rettes ved at google lidt og et lille indkøb af et par kondensatore til @ 8kr og en loddekolbe. Man skal ikke være bange for at gå igang, man kan jo i alle tilfælde kun redde sit tv :)

I alle tilfælde vil jeg ihvertfald personligt i fremtiden gå langt unden om alt der hedder Samsung.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu