|
samsung 840 ssd fejl. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 04:50 |
||
Jeg har lige for nylig læst at der skulle være en vigtig firmware opdatering til nævnte disk. Kan os huske de linkede til hvordan man skulle gøre det, men kan bare ikke huske hvor jeg har læst det nu. Nogen som har læst det også?
|
|||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ville nok prøve, at tjekke Samsungs Supportsider ud. Eller ta' en tur på Google og søge efter firmware update til din samsung ssd !
|
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html
|
|||
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
har prøvet at have gang i google, det var jo for lige at finde den fremgangsmåde, øv øv os.
|
|||
Treated
Funktioner
Tak(0)
|
||
Flot siger jeg bare, det var en nyhedsmail fra proshop hahaha. Men vil da lige dele den med jer os (derfor google ikke fandt den hehe)
Citat fra proshop nyhedsmail: Servicemeddelelse vedr. Samsung 840 EVO SSD diske Performance-relateret. Kendt fejl i firmware gør læsehastighed langsom på data, der har lagt samme sted på disken i en periode (måske allerede ved >30 dage). Samsung har nyligt lanceret et windows-værktøj til opdatering (Mac/Linux følger), der tilsyneladende retter op på fejlen. • Direkte links til download: Firmware tool (zip) | Guide (pdf)
|
|||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
det speed recovery tool der er der, er utroligt simpelt, mener der er en guide på forsiden af HOL.dk.
det er reelt bare at trykke install, så starte programmet, den finder selv disken, så tryk go... så først laver den en firmware upgrade, når det er gjort, så genstarter den. derefter laver den en fuld kørsel hvor den reallokere alle data på disken, for at friske alle celler op. det tager TID at lave denne.. jeg har kørt den på 3 diske, og ingen har fejlet, min serverdisk valgte dog at stoppe ved 83 % så startede jeg bare programmet igen, så kørte den færdig... diskene har alle data intakt, og på en af pc´erne var det endag styresystem drevet. 2x120gb EVO840 og 1x250GB Evo840 |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bliver spændende at se, hvor meget diskenes levetid vil blive forkortet, med denne firmware-opdatering!! Igen laver Samsung et produkt, som ikke er gennemtestet - og derved fejlbehæftet! M.v.h. |
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lyder i mine ører noget hypotetisk, for hvordan vil du måle det? Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Simon R.
Guld medlem Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
"Der har lagt".... må vist være en tekst, de jyske Proshop-folk selv har flikket sammen
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Igen anelse! Men jeg læste på et forum for tekniknørder, som kender til fejlen og den måde de specielle RAM, som Samsung benytter til EVO-serien, at man kan forvente op til 30% kortere levetid på RAM'ene (disken), p.g.a. den styring, som den nye firmware implementerer på diskene. Det svarer til, at du diskfragmenterer en SSD løbende. Hvilket ikke er godt for en SSD's levetid. Så vil jeg købe en brugt 840 EVO om et par år? Nej tak! M.v.h. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vil du købe min brugte, om mindre end et par år, Henrik?
|
|||
titan_jtl
Junior bruger Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ifølge Samsung selv er det ikke den måde det fungerer på.
Fejlen opstår kun i celler der kun er skrevet til én gang, hvor data så er ikke er genskrevet igen. Den bug er nu rettet og data genskrives én gang af firmware toolet. Det formindsker ikke levetiden overhovedet. Edit: Sakset statement fra Samsung “Because of an error in the flash management software algorithm in the 840 EVO, a drop in performance occurs on data stored for a long period of time AND has been written only once. SSDs usually calibrate changes in the statuses of cells over time via the flash management software algorithm. Due to the error in the software algorithm, the 840 EVO performed read-retry processes aggressively, resulting in a drop in overall read performance. This only occurs if the data was kept in its initial cell without changing, and there are no symptoms of reduced read performance if the data was subsequently migrated from those cells or overwritten. In other words, as the SSD is used more and more over time, the performance decrease disappears naturally. For those who want to solve the issue quickly, this software restores the read performance by rewriting the old data. The time taken to complete the procedure depends on the amount of data stored.” Redigeret af titan_jtl - 23-Oktober-2014 kl. 15:08 |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |