|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() Sendt: 16-Juni-2009 kl. 16:02 |
Hej alle
Jeg har fået et fint lille nyt tv og nu sidder jeg lige så småt og prøver at få alt til at spille sammen.. Til min skam ser jeg nu på tv'et at man har valgt at fjerne den analoge udgang af lyden fra tv'et. Så vidt jeg kan se er alt jeg har af udgange, en optisk lydudgang. Jeg ville meget gerne have lyden over på stereoanlægget når man skal se andet end alm. tv. Er der noget jeg overser eller kan gøre? Mvh Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
Har du da ikke en optisk indgang på din forstærker? Edit: Og tillykke med dyret. Redigeret af flemming larsen - 16-Juni-2009 kl. 16:40 |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Tak :)
Nej jeg har jo kørt et flot og dyrt stereo-setup og har altid bare kørt analogt... Havde ikke lige luret at man ville skrotte den rød/hvide udgang :/ |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
Ja, de røde hvide, er kun som indgang, hvis man har noget gammelt noget man skal have tilsluttet, med rød, hvid og gul. Det er meget at den stadig er med. Der er vel ikke mange der bruger det?
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg brugte mine rød/hvide udgang på mit gamle Toshiba tv en del.. Når jeg så ting via Playstation eller bare ville have tv-lyden i ud stereohøjtalerne, men de mener åbenbart fra Samsung side at ingen bruger den slags mere :( |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Sådan er vejen frem. Der er heller ingen scart på BD-afspillere. Der vil nok være flere af de forskellige, gamle stik som forsvinder. Og du har prøvet om den med gul, rød og hvid ikke går ud også? Eller måske bruge scartstikket, der plejer man at kunne få et stik som laver det om. Alt er et forsøg. Hvad synes du ellers om billedekvaliteten? |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
Rød/hvid/gul er desværre kun en indgang, men jeg håbede lidt på man kunne omforme det optiske signal på en eller anden smart måde.. Billedkvaliteten synes jeg er rigtig god. Mangler stadig et programkort fra Yousee men kvaliteten af DR1/2 og TV2 er rigtig godt. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan da egentlig godt være at der er et omformerstik, fra optisk til phono. Det ved jeg godt nok ikke.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Er det ikke en DAC der skal bruges? F.eks.: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/andet_tilbehoe r/cambridge_dacmagic_da-konverter_sort.htm
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er det nemlig lige præcis, der er nok ingen vej uden om... Iøvrigt er det sjældent der er digitale indgange på seriøst stereo-udstyr. Der er stortset kun analog... Dog er ovenstående DAC måske lidt overkill, dog kan jeg ikke lige komme i tanke om bedre/billigere alternativer. Det skulle da lige være MF DAC, men den koster det samme. Ellers er der Cute Beyond (Firestone) der har lavet en dag til Coax (husker ikke om der er toslink)... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Alternativt kan man bruge en af de der SCART-adaptere som giver en
mulighed for rød/hvid stik. Det er ikke optimalt men er nok den bedste løsning hvis ikke man skal ud i enten en dur løsning eller et ny forstærker... ![]() |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Jeg kom lige i tanke om, at jeg før havde set nogle relativt billige nogen på ebay f.eks. den her
Kender _intet_ til den eller forhandleren så det er altså på eget ansvar ![]() Men det kan vel ikke være meget værre end et scart kabel? Hvis nogen kender til den der, eller lignende af de billige løsninger vil jeg da gerne høre om erfaringer med dem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |