|
Samsung bar, Sonos Playbar eller receiver + 5,1? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige været inde og læse jeres anmeldelse af Playbar på Flatpanels.dk Og må sige at det har nok sat min lyst til lige nøjagtig denne soundbar lidt tilbage.
Grunden til dette er at jeg har et F8005 tv og lige nøjagtig dette tv bruger en BT fjernbetjening som ikke vil virke med Sonos Playbar. En anden faktor som også får mig til at tøve lidt er det manglende HDMI ARC. jeg ærger mig lidt over at i i jeres test ikke har haft et tv inde som understøtter mere end 2.0 PCM. Da de problemer i oplever måske ikke er så store ved mig da F8005 vist nok sender ud i multichannel. Vil gerne takke jer alle for jeres input. tror pt at min løsning bliver at prøve at finde ud af hvor problemet i mit setup er henne og få løst dette. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Så må du jo finde nogle bekendte. Bor du i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi. Klaus |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Tak for tilbudet, men hammel er lige langt nok væk :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Hvis du opdaterede din profil med bynavn, så var der måske andre der kunne tilbyde sin hjælp.
Klaus |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Playbar blev testet i en periode hvor der var lidt lavvande i TV-udgivelserne, dvs. lige før de nye modeller kom på gaden. Så vi måtte bruge hvad vi havde ved hånden. TVet understøtter også 5.1 via optisk forbindelse, men kun hvis DVB-tuneren benyttes. Ikke når der benyttes HDMI-kilder. Jeg har efterfølgende selv købt et eksemplar og herhjemme har jeg et par andre TV, men jeg har ikke prøvet at se hvad eks. mit Sharp spytter ud af lyd. Som jeg forstår det, så er der dog nogle problemer med kopibeskyttelse, der forhindrer at man sender 5.1 videre via den optiske udgang hvis det er modtaget via HDMI. Ret mig hvis jeg tager fejl. Du risikerer dog så også, at der videresendes et DTS signal, hvis din BD skive har DTS-MA og det vil slet ikke give lyd. Dit Samsung-TV kommer også med en IR-Remote. Den er naturligvis ret fesen ift metal-modellen, men man kan jo tilkøbe eks. en universalbetjening fra Logitech og så styre resten af sine enheder samtidigt. Redigeret af Torben Rasmussen - 06-August-2013 kl. 08:02 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Syntes altid der er bøvl med disse universal fjernbetjeninger.
Jeg er nok meget magelig anlagt og drømmen for mig er at få et setup hvor lyden bare spiller når jeg ser tv. og tænder jeg for sonos så spiller den. Helt uden at jeg behøver tænde en forstærker eller noget. Syntes det er rigtig synd at de ikke har valgt at satse på HDMI ARC istedet for optisk. så kunne de have supporteret lyd meget bedre også i HD. Kan du måske svare på følgende: Hvis jeg forbinder mit medie center, xbox og blueray til tvet direkte. og så forbinder en receiver af en eller anden art via HDMI ARC. Vil et samsung F8005 så videre sende DTS, HD og alt det andet sjov som man kan få ind via blueray mm.? |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Jeg har lige været inde og læse jeres anmeldelse af Playbar på Flatpanels.dk Og må sige at det har nok sat min lyst til lige nøjagtig denne soundbar lidt tilbage. Grunden til dette er at jeg har et F8005 tv og lige nøjagtig dette tv bruger en BT fjernbetjening som ikke vil virke med Sonos Playbar. En anden faktor som også får mig til at tøve lidt er det manglende HDMI ARC. jeg ærger mig lidt over at i i jeres test ikke har haft et tv inde som understøtter mere end 2.0 PCM. Da de problemer i oplever måske ikke er så store ved mig da F8005 vist nok sender ud i multichannel. Vil gerne takke jer alle for jeres input. tror pt at min løsning bliver at prøve at finde ud af hvor problemet i mit setup er henne og få løst dette Har F8005 serien ikke også IR da??
|
|
![]() |
|
Jo men det har deres smart remote ikke. Så skal jeg bruge den anden fjernbetjening. Så vidt jeg kan forstå på andre brugere med samme tv.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det er korrekt. Enten bruger man den ene eller også bruger man den anden. Det smarte ved Playbar forsvinder jo hvis man altid bruger Bluetooth-remoten, da Playbar kun kan volumenreguleres med en IR-Remote.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |