recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-C8200/8500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-C8200/8500

Besvar Besvar Side  <12345 22>
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

.... men det lader til at den trods alt er en fed maskine, den kan ikke redigerer vel?
Det kan den faktisk. Jeg har ikke prøvet funktionen endnu, så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt det er godt eller skidt.....

Redigeret af Jwin - 15-Maj-2010 kl. 18:28
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:53
Jamen dog, glæder mig til at høre hvad og hvordan..
Til top
nishita Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nishita Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 21:21

Her er mine første erfaringer med BD-C8200. Min forrige optager var en Sony HXD870

På plus siden:
Fin billedkvalitet fra DVB-T tuneren
Den er meget støjsvag, mere stille end Sonyen, og den var ellers ganske stille.
Nem førstegangsopsætning
Fedt at kunne gå på Picasa fra den

MEN den skuffer på en række væsentlige punkter
Jeg synes ikke DVD kvaliteten er helt i top
Man kan ikke fortage sig noget andet med boksen mens den optager, det kunne man på Sonyen
Den har ikke +5V forsyning på antennestikket (det havde Sonyen)
Man kan ikke "dubbe" en DVD (dvs. overføre en ikke kopisikret DVD til HD'en), det kunne Sonyen
Fjernbetjeningen virker ikke optimalt med mit Toshiba fjernsyn, knappen til at skifte input på tv'et virker ikke.
Timeren kan kun programeres til 8 programmer!

Så jeg har ikke helt besluttet mig for om jeg vil beholde den.

Redigeret af nishita - 16-Maj-2010 kl. 10:01
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af nishita nishita skrev:

Her er mine første erfaringer med BD-C8200. Min forrige optager var en Sony HXD870

Tak for at du skriver om dine erfaringer! Smile

Man kan ikke fortage sig noget andet med boksen mens den optager, det kunne man på Sonyen

Det er for dårligt.

Timeren kan kunne programeres til 8 programmer!

Det er jo helt til grin; min oldgamle Sony RDR-HX910 har 30 programpladser, og jeg bruger 18 af dem på faste daglige/ugentlige optagelser - uden at medregne de enkelt-udsendelser, jeg optager.

Det er da utroligt, at udviklingen skal gå baglæns på denne måde! Thumbs Down
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
nishita Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nishita Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Det er da utroligt, at udviklingen skal gå baglæns på denne måde! Thumbs Down
Ja, jeg har også lige pakket den sammen og gør klar til at sende den retur.

Det springende punkt var at timeroptagelsen simpelthen ikke virker godt nok.

På min gamle optager blev optagelserne navngivet efter det program som man havde sat timeren til at optage.
På Samsung bliver den navngivet efter det program der vises idet optagelsen starter.
Da tiden gerne skrider lidt resulterer det i at alle optagelser er blevet navngivet efter det forrige program Sick
Og samtidig er det ikke muligt at "forlænge" timeroptagelsen med et par minutter, så de 3-4 ting jeg havde sat den til at optage mangler slutningen (og er navngivet forkert).

Så jeg venter til Sony eller Panasonic kommer med noget, så er der måske mulighed for et ordenligt brugerinterface.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 12:22

På Samsung bliver den navngivet efter det program der vises idet optagelsen starter.
Da tiden gerne skrider lidt resulterer det i at alle optagelser er blevet navngivet efter det forrige program Sick
Og samtidig er det ikke muligt at "forlænge" timeroptagelsen med et par minutter, så de 3-4 ting jeg havde sat den til at optage mangler slutningen (og er navngivet forkert).

Man kan faktisk godt forlænge timeroptagelsen. Hvis man går ind via Kanaladministration og Tools. Vælg Optagetid, så kan man selv styre tiden.

Det er ikke hver gang den kokser navngivningen. Hos mig har det været ca 1 ud af 5. Men det er jo irriterende nok.
Til top
SorHolDej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2010
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorHolDej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:28
Jeg har også fået mig en fin c8200 og syntes det er en flot afspiller,
en god brugbar brugerflade. Køre DLNA med min synology nas server
og det fungere bare perfekt.

Men at man ikke kan andet under optagelse på afspilleren irritere mig
grænseløst. At optage et program mens man måske ser på noget andet
som man har optaget tidligere kan ikke lade sig gøre. Du skal vælge at
stoppe din optagelse for at gøre noget.

Ved i om det er standard for Samsungs tidligere modeller? Eller
kn man håbe på en firmware/software opdatering. Det virker
lidt som en førstemodel med nogen issues som ikke helt er løst
endnu. Jeg håber virkelig at det er noget som
kan løses for vil helst ikke af med den.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 20:57
Overvejer også, hvormeget fylder optagelser?
F.eks en film på ca 90 min, så jeg har en ide om det skal være 8200 eller 8500
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
SorHolDej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2010
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorHolDej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 07:19
Ca 4gb pr 1 times HD optagelse, så 8200 kan der være cirka 58 timer mener jeg det er,
når man trækker det fra som er brugt til applikationer og andet.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 17:51
Dvs , man kan IKKE kopiere fra dvd/usb eller lign over på hdd ?????

The_Unforgiven
Til top
nishita Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nishita Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 14:47
Nej, det kan man ikke. Og heller ikke omvendt.
Til top
SuneR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af SorHolDej SorHolDej skrev:

Men at man ikke kan andet under optagelse på afspilleren irritere mig
grænseløst. At optage et program mens man måske ser på noget andet
som man har optaget tidligere kan ikke lade sig gøre. Du skal vælge at
stoppe din optagelse for at gøre noget.

Vil det sige man ikke kan se én kanal mens man optager en anden? (er det hvad man normalt kalder twintuner?)

På samsung.dk (http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/dvd/dvd/BD-C8200/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F) står der ikke noget om at den kan MPEG4, som der jo ved det digitale sendenets start var meget snak om. Jeg går ud fra den sagtens kan æde både MPEG2 og MPEG4 via DVB-T?

Nu er jeg personligt ikke interesseret i DVB-C, faldt kun over denne pga. det seneste Recordere nyhedsbrev. Findes der (gode) alternativer som kun har DVB-T? 

Mit TV har nemlig ikke indbygget tuner, så skal bruge en boks der kan, og alle de - lad os kalde dem noname - bokse jeg har set rundt omkring på nettet og i Elgiganten, de har et brugerinterface der ligner noget der er løgn. Det gider jeg ikke spilde penge og tid på. Samsungs boks her, er den første DVB-T boks jeg er stødt på fra en kendt producent.
Sune
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 22>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu