recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Sjov funktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Sjov funktion

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pomosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pomosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-D8900N - Sjov funktion
    Sendt: 30-December-2011 kl. 20:54
Hej Alle
 
Min ny indkøbte BD-D8900N er en udemærket Blu-ray afspiller, men harddisk optager synes jeg den har store mangler.
 
Jeg kan ikke forstå, at når jeg ser noget på harddiskoptageren, så bliver jeg afbrudt hvergang at er program er færdig med at optage.BD-D8900N kan ikke selv finde tilbage man skal starte forfra og i gennem menuerne. Hvad gør jeg forkert det er nemlig møj irreternde.
 
Er der nogen der har en løsning på dette Samsung har tilsyneladne ikke
BD-D8900N
 
svar fra Samsung:
Hej Carsen
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Der er ikke noget galt med produktet, det er sådan den fungerer.
Godt nytår!
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura
 
Andre spøjse ting:
Man kan ikke slette optagede programmer fra harddisken, mens den optager
 
I optagerlisten vises grå kasser, bliver først til billeder når man har været inde og se noget af det optagede program.
 
2 tunere men kan kun optage 1 program.
 
Når man endelig får lov til at slette en optagelse, så har man et unødvendigt "ok" klik for at bekræfte at programmet er slettet.
 
Håber at de kommer med en firmware upgrade...
 
Godt nytår til alle
 
/Carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 21:03
 
 Som der blev svaret: Der er ikke noget galt med produktet, det er sådan den fungerer.
Der er 2 Tunere ja, den ene er til optagelse, den anden er til at se TV fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 21:09
Der er da alt muligt galt med produktet.....
 
På min efterhånden bedagede Pana recorder optages i baggrunden mens jeg ser en anden optagelse, og jeg får bare en lille besked i hjørnet om at optagelsen er slut, alt imens jeg ser videre. Dog har det aldrig været muligt at slette en optagelse mens en anden pågår.
Til top
Pomosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pomosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Som der blev svaret:
Der er ikke noget galt med produktet, det er sådan den fungerer.
Der er 2 Tunere ja, den ene er til optagelse, den anden er til at se TV fra.
 
Nå ja, selvfølgelig tuner 2 er se at se tv på - så er der jo ingen grund til at jeg købte UE55D8005. Den sidste Harddsik optagere jeg havde (sagem som nok er 4 år gammel)  haft har aldrig haft disse problemer
 
De andre ting, især med at den afbryder, det man ser, når optagelsen er færdig er da en bøf af format.
 
/Carsten 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:16
Nej, der er nok ikke noget galt med produktet, nærmere med software-designet. En bunke open-source-udviklere kan godt få det til at virke i en dreambox, så det er et spørgsmål om at man ikke har lagt udviklertimer nok i det fra Samsungs side. Eller rettere - man har lagt timer nok i til at produktet kan sælges, ikke mere...
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Pomosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pomosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:22
Jeg tror heller ikke at hardwaren har nogle problemer, men softwaren kunne de godt have brugt lidt mere tid på!
I den branche kigger man jo nok altid hinanden over skulderen, så når de tager brillerne af så kan det jo være at der kommer en lille firmware upg!
 
/Carsten
Til top
GustavB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GustavB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:30
Jeg har i nogen tid haft 2 stk BD-D8200N.
 
Det ene apparat er koblet til et Pioneer PDP 436XDE og det andet er sat til et Samsung UE40D8005
 
Jeg er selvfølgelig selv løbet ind i alle de irriterende småproblemer som  er bekrevet i forskellige tråde og som brugerne kalder fejl i software men som Samsung betegner som features, lad mig blot nævne en af de mest irriterende:
 
Når man ser en optaget udsendelse, afbrydes afspilningen hvis en timerprogrammeret udsendelse går igang. Ydermere findes der ingen resume funktion.
 
Lad mig også lige indskyde, at manualen er yderst mangelfuld, især hvad angår specifikationer. Det samme gælder Samsungs website. Det har således ikke været muligt for mig at finde noget om tunerne. Det ville da være rart at vide om det er DTT T2 tunere.
 
Jeg får mit antennesignal fra DTT og for 14 dage side købte jeg 2 stk Boxer TV-moduler og bestilte et BOXER kort til TV2. Kortet gav desuden gratis adgang til alle Boxers kanaler i 14 dage. Og her starter så de virkelige problemer.
 
Jeg opdagede hurtigt, at man ikke kunne optage en kodet kanal og se en anden. Jeg ved ikke om det er teknisk muligt på andre apparater, men det burda da stå i manualen.
 
Hvis receiveren står på en kodet kanal, når apparatet tændes, vises en hvis bjælke med beskeden: DETTE ER EN KODET KANAL. Man skal så f.eks bladre en kanal frem og en tilbage, så afkodes signalet korrekt. Man kan også f.eks trykke på MENU 2 gange eller lignende
 
Hvad der dog er langt værre er, at hvis man har sat en kodet kanal til timeroptagelse og apparatet er slukket, så startes optagelsen ikke. Den annulleres ganske simpelt. Jeg tror det skyldes, at der ikke er noget antennesignal, hvilket igen skyldes apparatet ikke kan finde ud af at afkode signalet- ref ovenstående. Hvis apparatet på forhånd er tændt, optages udsendelsen korrekt.
 
Nu venter jeg så bare på, at apparatet skal brænde mit Boxer-kort af, næste gang det skal opdateres.
 
Jeg vil meget gerne høre om andre har oplevet lignende problemer, og selvfølgelig om de er blevet løst.
 
På forhånd tak og godt nytår
Gustav
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:48
 
 Det du beskriver er sådan som den fungerer, og nej det er der (endnu) ingen ændringer på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 11:56
Total frustrerende at Samsung laver sådan noget JUKS!!!Dead
Til top
Pomosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pomosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:06
Enig, andre producenter (Sagem) kan optage med begge tunere, dog kan man jo så, hvis man kigger via harddiskoptageren, kun se de optagede kanaler, mens de optager og det er da den smarteste løsning.
 
/Carsten
Til top
GustavB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GustavB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 14:24

Hvor kan man se, at apparatet har 2 DTT T2 tunere?

Som jeg forstår 'Radiomanden' er det en kendt fejl, at apparatet ikke kan optage kodede programmer der er lagt til optagels såfremt apparatet er i sleep-mode?
 
Det spørgsmål har jeg tænkt mig at stille skriftligt til Samsung Support efter nytår. Findes der mon en eller anden work-around til problemet?
 
Hvor er det dog ærgerligt, at Samsung leverer et så halvfærdigt produkt. Intentionerne har været gode nok, Det produkt vi ser i dag minder nærmest om en Beta-version.
 
Inden vi ser os om, er der sikkert kommer et nyt modelnummer, og så kan man nok kikke i vejviseren efter opdateringer til nuværende model.
 
Gustav
Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pb13ultra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 16:27

Hej Gustav

Det du skriver:  Hvis receiveren står på en kodet kanal, når apparatet tændes, vises en hvis bjælke med beskeden: DETTE ER EN KODET KANAL. Man skal så f.eks bladre en kanal frem og en tilbage, så afkodes signalet korrekt. Man kan også f.eks trykke på MENU 2 gange eller lignende

Hvad der dog er langt værre er, at hvis man har sat en kodet kanal til timeroptagelse og apparatet er slukket, så startes optagelsen ikke. Den annulleres ganske simpelt. Jeg tror det skyldes, at der ikke er noget antennesignal, hvilket igen skyldes apparatet ikke kan finde ud af at afkode signalet- ref ovenstående. Hvis apparatet på forhånd er tændt, optages udsendelsen korrekt.

Det problem havde jeg også, indtil jeg prøvede et andet ca- modul, et med yousee logo på, og der fungere det perfekt, den afkoder med det samme, men der er noget andet det irretere mig mere, såsom, at den ikke gemmer mange af de ting som man ændre i menu,en, f.eks netværksfjernbetjening , gemmes fra til til fra, men den går tilbage til det den stod på.

standard optageenhed sættes til usb harddisk, men går tilbage til intern harddisk.

hvis man optager på en kanal, kan man ikke se på en kodet kanal samtidig.

mvh Kim Rasmussen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu