|
Samsung BD-ES6000 MKV problem |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
LarsPetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2012 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2012 kl. 13:28 |
Har købt en SamsungBD-ES6000 Blu-Ray afspiller...
Valgte den fordi den kan tilsluttes ekstern HD og afspille MKV filer... Den afspiller MKV i fin billedkvalitet - MEN problemet ligger på lydsiden, den spiller godt nok filmmusikken - men IKKE den talte dialog ? Så det er lidt som at se en stumfilm :( Er dette et kendt problem for Blu-Ray afspillere? Løsningsforslag ? Ved et PC baseret medie center kan løse problemet, ville bare vælge en NEM løsning! Mvh - Lars Petersen |
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er lyd via TV eller surround anlæg,
Du mangler måske center højtaler. Er lyden ok hvis du spiller på pc. |
|
![]() |
|
LarsPetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2012 Status: Offline Point: 9 |
Lyd er OK på pc (VLC player) Ja over surround men kun 2 fronthøjtalere, og musikken er der, bare ikke det 'talte' ...
Kører det 'tale' over center højttaler eller ? sorry er en novice inden for Home cinema ,) |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
Tror helt sikkert det er den manglende centerhøjttaler. Hvilken receiver/forstærker bruger du? Er d mulighed for automatisk måling med mikrofon?
|
|
![]() |
|
Pioneer VSX-921 som surround forstærker - dertil to 'fronthøjttalere' ikke andet - så i mener at 'tale' kommer ud af frontspeakeren ?
Kunne jo prøve at by-passe surround'en og køre Blu-Ray direkte ind i Tv'et .... Ps. Ja det er sat op via mikrofon |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
Talen kommer i center, som du mangler, når du bruger surround. Prøv at skifte til stereo på receiveren.
|
|
![]() |
|
SUPER - Tusinde tak for hjælpen - Yeps, stereo og det spiller max - takker mange gange....
|
|
![]() |
|
Alle tiders!
Måske du kan hjælpe med et svar? Jeg havde selv overvejet at købe samme afspiller pga. størrelsen, men selvom den har Smart Hub har jeg ikke kunnet finde svar på om Viaplay er mulig på denne afpiller. Nogle afpillere har det, andre ikke. Jeg bruger Viaplay via iPad og så videre til tv med AirPlay, men det kunne da være rart at det var tilgængeligt direkte på afspilleren i givet fald. |
|
![]() |
|
Hejsa... Viaplay ligger ikke som en APP og en søgning på Samsung Apps giver heller ikke noget resultat, så desværre :(
Se evt dette link: http://www.facebook.com/SamsungDanmark/posts/400636239970992 (Jan Damkjær, har samme ønske som dig men ikke løst problemet). MVH - Lars |
|
![]() |
|
Det er en noget sørgelig historie fra både Viaplay og Samsungs side, uanset hvem der har ansvaret. Men mange tak for linket - nu ved jeg da, hvor jeg kan finde noget nyt. Og håber at afspilleren kommer til at leve op til dine forventninger. Det er jo en lille smart sag!
|
|
![]() |
|
Takker - og var da så lidt....
Jo den 'spiller' max - lige måske bortset fra den feature der hedder 'Cinavia' den kunne jeg sagtens have levet uden :( |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvad med Netflix, og er den stille? Og når det kommer (måske i dag), vil du så tjekke om den får HBO?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |