recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-P1400 vs. BD-P1500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung BD-P1400 vs. BD-P1500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
grue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-P1400 vs. BD-P1500
    Sendt: 27-August-2008 kl. 21:47
Halløj,

Jeg kigger efter en Blue Ray afspiller og har (efter at have læst en masse på dette glimrende forum) kommet frem til, at det skal være en Samsung. Den er forholdsvis billig og det lyder ikke som om der er KÆMPE forskel i forhold til de andre afspillere på markedet. Inde på Samsungs hjemmeside kan jeg dog se, at den nye version (1500) kan afspille flere formater (DVD-R osv.). Betyder det at BD-P1400 har problemer med at afspille brændte DVD'er og måske i fremtiden også brændte Blue Ray diske? Hvad er den helt store forskel på de to egentlig?

Jeg er ret ny i denne BD verden, er al info omkring "faldgrupper" ved køb af BD film og afspiller mere end velkommen.

Mange tak for hjælpen!
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 22:03
Hi grue,

Velkommen til recordere.dk

En stor forskel er at P1500 har Internet adgang. Hvilket bla. betyder at den i løbet af efteråret vil kunne ograderes til Profile 2.0, hvilket gør at der så kan downloades interaktivt indhold, trailere, andre undertekster m.v. til afspilleren.

/Nils
           
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 22:28
BD-P1400, har nu også Internet adgang til brug når den seneste opdates skal ligges ind. Dog skal man nok ikke forvente en profil 2.0 til BD-P1400.
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 05:06
Den største forskel som jeg ser det og som har størst betydning for mit valg, er at BD-P1400 har 5.1 analog out - det har BD-P1500 ikke.

Med 5.1 analog out kan du opnå HD-lyd selvom du har en gammel receiver, der ikke har hdmi-in - dog understøtter BD-P1400 ikke HD-Master men ellers alle andre formater.
Til top
grue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 09:01
Tak for svar!

Er der nogen der har erfaringer med besvær med at afspille DVD-R medier på BD-P1400?

Er BD-P1400 i det hele taget en ok DVD afspiller? Den skal trods alt afspille en DVD i ny og næ indtil Blu-Ray bliver standart...

Til top
Dan D Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af grue grue skrev:

Tak for svar!

Er der nogen der har erfaringer med besvær med at afspille DVD-R medier på BD-P1400?

Er BD-P1400 i det hele taget en ok DVD afspiller? Den skal trods alt afspille en DVD i ny og næ indtil Blu-Ray bliver standart...

Hej grue

Jeg har en bd-p1400 og jeg har ingen problemer med at afspille brændte skiver, jeg har prøvet med både DVD-R og DVD+R, men den er ikke vild med DVD-+RW

Hilsen Dan

Hilsen Dan
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 09:34

Oprindeligt skrevet af grue grue skrev:

Tak for svar!

DVD-R medier går fint på min BD-P1400, jeg har ikke prøvet med DVD+R, men de skulle vist ikke virke med denne maskine.

Sd dvd er okay og Iflg. Hother, så er dvd delen også bedre end på Panasonic BD30/50. Men jeg fortrækker nu at se sd dvd på min Samsung dvd-1080P8, som er noget bedre.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 09:34

Min DP-1400 napper alle de DVD-R og DVD+R jeg fodre den med, Og dvd er den rigtig god til den levere en god billede og lydkvalitet. Det eneste minus er opstartstiden som er ca 36 sek og skift mellem kapitler er den heller ikke en hurtigløber, men dog ikke noget der genere

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
grue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 10:43
Lige et ekstra spørgsmål:

Kan denne afspiller æde samtlige formater Blu-Ray (0, 1 og 2) eller er det kun 2 og 0?

Hvis ikke, finders der evt. en Blu-Ray afspiller der kan afspille alle formater?

Takker!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu