recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samsung bd-p1400 vs. sony bdp-s300b
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsamsung bd-p1400 vs. sony bdp-s300b

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Status: Offline
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Emne: samsung bd-p1400 vs. sony bdp-s300b
    Sendt: 19-December-2007 kl. 09:13

Hej

Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er af forskelle på disse på afspillere, billede-mæssigt, lyd-mæssigt, hvilket er fx bedst til alm. dvd?

Og er der nogen som kan fortælle mig hvorfor jeg ikke skal vælge blu-ray?

Mvh
Malik

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 09:30

Jeg lytter lige med på tråden - står selv og vil investere i BD.

Har læst noget om Sony'en er ekstem langsom mellem menuer osv. Noget med der går 15 sek fra du har trykket på remoten til den rent faktisk "gør det"

Samsungen har "kun" 5.1 surround

Tilbud på EDB-biksen er svært at modstå - men priserne vil nok ikke stige i løbet af 1. kvartal 2008

Morten

Redigeret af MortenKBH - 19-December-2007 kl. 10:19
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 10:12

Egentlig har jeg kun brug for 5.1 - så det er perfekt.

Jeg har også læst at Sony'en skulle være riiiiiiiigtig lang tid om at starte op, hvor Samsungen skulle være hurtigere (men stadig langsom sammenlignet med alm. dvd-afspillere). MEN hvis Sony'en er bedre på flere andre punkter, så er ventetiden måske værd at tage med

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Jeg lytter lige med på tråden - står selv og vil investere i BD.

Har læst noget om Sony'en er ekstem langsom mellem menuer osv. Noget med der går 15 sek fra du har trykket på remoten til den rent faktisk "gør det"

Samsungen har "kun" 5.1 surround

Tilbud på EDB-biksen er svært at modstå - men priserne vil nok ikke stige i løbet af 1. kvartal 2008

Morten

så vidt jeg ved kan samsungen dekode flere formater end sonyen kan
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 11:13

Hvis I ikke allerede har læst vores anmeldelse af P1400 - så findes den her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1379&zoneid=1

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:08
Den største forskel på lydsiden er, at Samsung kan smide ALT ud bitstream så hvis man har en reciever der kan decode dem (som MortenKBH) så vil i få glæde af ALLE lydformater, Inkl. DTS HD MA og HR. SAmtidig kan den decode ALLE lydformater, undtagen DTS HD MA og HR, som smides ud som et 1,5 mbps. core spor.
Så på lydsiden er Samsung klart Sony overlegen, da sonyen IKKE kan tage de nye lydformater hverken som bitstream eller PCM.

Jeg har selv lige fået min Samsung, og skal teste den senere med Die Hard 4, desværre har jeg ikke fået min nye reciever endnu, så kan ikke teste lyden. Men skal nok teste hvor hurtigt/langsom den er, samt menuerne og hvorledes den klarer DVD.

Ellers ligger der et review af samsung på www.areadvd.de
hvor den har opnået reference status.

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:44

Perfekt :) det lyder spændende, og tillykke med den

Jeg har blot indtil videre en Marantz SR5400 OSE, så de nye lydformater får jeg formentlig ikke brug for foreløbig  MEN det er vel altid rart at have, hvis nu man skulle købe en ny receiver.

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Den største forskel på lydsiden er, at Samsung kan smide ALT ud bitstream så hvis man har en reciever der kan decode dem (som MortenKBH) så vil i få glæde af ALLE lydformater, Inkl. DTS HD MA og HR. SAmtidig kan den decode ALLE lydformater, undtagen DTS HD MA og HR, som smides ud som et 1,5 mbps. core spor.
Så på lydsiden er Samsung klart Sony overlegen, da sonyen IKKE kan tage de nye lydformater hverken som bitstream eller PCM.

Jeg har selv lige fået min Samsung, og skal teste den senere med Die Hard 4, desværre har jeg ikke fået min nye reciever endnu, så kan ikke teste lyden. Men skal nok teste hvor hurtigt/langsom den er, samt menuerne og hvorledes den klarer DVD.

Med venlig hilsen

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 14:00

Med venlig hilsen

Hvad er den store forskel om onkyo'en kan afkode - hvis afspilleren sender pcm er det vel udemærket. Kan man høre forskel??

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 14:10

Til malke,
Mange tak...  Se for dig gør det en forskel, da din reciever IKKE kan decode de nye lydformater, er det vigtigt (hvis du vil have glæde af dem) at BD afspilleren kan.  Så lige meger hvilken reciever du har om den kan afkode eller ej, så er det altid en bonus hvis BD afspilleren kan dekode og sende PCM eller kan sende bitstream så din reciever kan decode de nye formater.

Til MortenKBH,
Ja, det er lidt ligegyldigt. DOG kan INGEN afspillere (hverken BD eller HD-DVD) afkode DTS HD og MA rigtigt, men laver det om til et 1,5 mbps. core spor. Derfor kan det være en fordel, hvis man har en reciever der kan modtage DTS HD og MA som bitstream og derefter dekode dem.

Iøvrigt må jeg så endnu engang påpege at Sony S300 IKKE kan sende de nye lydformater, hverken som PCM eller som bitstream. Derfor kan i IKKE få glæde af HD lyd lige meget hvor god/dårlig jeres reciever er.

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 14:16

Til malke,
Mange tak...  Se for dig gør det en forskel, da din reciever IKKE kan decode de nye lydformater, er det vigtigt (hvis du vil have glæde af dem) at BD afspilleren kan.  Så lige meger hvilken reciever du har om den kan afkode eller ej, så er det altid en bonus hvis BD afspilleren kan dekode og sende PCM eller kan sende bitstream så din reciever kan decode de nye formater.

Man kan da ikke få gavn af de nye lydformater med en gammel receiver selvom afspilleren dekoder lyden?

Jeg har en gammel denon 2105. Den kan vel ikke på nogen måde modtage hd lydformater fra feks. bd 1400.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 14:17

Iøvrigt må jeg så endnu engang påpege at Sony S300 IKKE kan sende de nye lydformater, hverken som PCM eller som bitstream. Derfor kan i IKKE få glæde af HD lyd lige meget hvor god/dårlig jeres reciever er.

Men eftersom at S300 er en Blu-ray afspiller, og Blu-ray stadig hovedsageligt benytter sig af PCM til HD-lyd på udgivelserne, er skaden ikke helt så stor. Selvom det er underligt at den ikke engang kan lave TrueHD om til PCM. Det kan selv HD-E1'eren.

Redigeret af Naiera - 19-December-2007 kl. 14:19
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Man kan da ikke få gavn af de nye lydformater med en gammel receiver selvom afspilleren dekoder lyden?
Jeg har en gammel denon 2105. Den kan vel ikke på nogen måde modtage hd lydformater fra feks. bd 1400.

Hvis der er HDMI-indgange på receiveren som understøtter PCM, så kan du sagtens få HD-lyd ud af f.eks. en PS3 eller en HD-E1.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu