|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() Sendt: 19-December-2007 kl. 09:13 |
Hej Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er af forskelle på disse på afspillere, billede-mæssigt, lyd-mæssigt, hvilket er fx bedst til alm. dvd? Og er der nogen som kan fortælle mig hvorfor jeg ikke skal vælge blu-ray? Mvh |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Jeg lytter lige med på tråden - står selv og vil investere i BD. Har læst noget om Sony'en er ekstem langsom mellem menuer osv. Noget med der går 15 sek fra du har trykket på remoten til den rent faktisk "gør det" Samsungen har "kun" 5.1 surround Tilbud på EDB-biksen er svært at modstå - men priserne vil nok ikke stige i løbet af 1. kvartal 2008 Morten Redigeret af MortenKBH - 19-December-2007 kl. 10:19 |
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
![]() |
|
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Egentlig har jeg kun brug for 5.1 - så det er perfekt. Jeg har også læst at Sony'en skulle være riiiiiiiigtig lang tid om at starte op, hvor Samsungen skulle være hurtigere (men stadig langsom sammenlignet med alm. dvd-afspillere). MEN hvis Sony'en er bedre på flere andre punkter, så er ventetiden måske værd at tage med |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hvis I ikke allerede har læst vores anmeldelse af P1400 - så findes den her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1379&zoneid=1 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Den største forskel på lydsiden er, at Samsung kan smide ALT ud bitstream så hvis man har en reciever der kan decode dem (som MortenKBH) så vil i få glæde af ALLE lydformater, Inkl. DTS HD MA og HR. SAmtidig kan den decode ALLE lydformater, undtagen DTS HD MA og HR, som smides ud som et 1,5 mbps. core spor.
Så på lydsiden er Samsung klart Sony overlegen, da sonyen IKKE kan tage de nye lydformater hverken som bitstream eller PCM. Jeg har selv lige fået min Samsung, og skal teste den senere med Die Hard 4, desværre har jeg ikke fået min nye reciever endnu, så kan ikke teste lyden. Men skal nok teste hvor hurtigt/langsom den er, samt menuerne og hvorledes den klarer DVD. Ellers ligger der et review af samsung på www.areadvd.de hvor den har opnået reference status. Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Perfekt :) det lyder spændende, og tillykke med den Jeg har blot indtil videre en Marantz SR5400 OSE, så de nye lydformater får jeg formentlig ikke brug for foreløbig
|
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Hvad er den store forskel om onkyo'en kan afkode - hvis afspilleren sender pcm er det vel udemærket. Kan man høre forskel?? |
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Til malke, |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
Man kan da ikke få gavn af de nye lydformater med en gammel receiver selvom afspilleren dekoder lyden? Jeg har en gammel denon 2105. Den kan vel ikke på nogen måde modtage hd lydformater fra feks. bd 1400. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12342 |
![]() |
Men eftersom at S300 er en Blu-ray afspiller, og Blu-ray stadig hovedsageligt benytter sig af PCM til HD-lyd på udgivelserne, er skaden ikke helt så stor. Selvom det er underligt at den ikke engang kan lave TrueHD om til PCM. Det kan selv HD-E1'eren. Redigeret af Naiera - 19-December-2007 kl. 14:19 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12342 |
![]() |
Hvis der er HDMI-indgange på receiveren som understøtter PCM, så kan du sagtens få HD-lyd ud af f.eks. en PS3 eller en HD-E1. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |