Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
okaare
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
|
Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:11 |
På nogen afspillere kan man vælge en default. På en DVD starter man jo også på en menu hvor man så vælger sprog inden man ser filmen. Sådan er det bare ikke på en BD-P1500 når man kaster en Blu ray i den, så starter filmen bare uden tekster. Der kommer hverken menu eller noget om ulovlig kopiering, bare ligen ind i filmen.
[/QUOTE]
Hej Jens,
Vi har tidligere korresponderet vedrørende firmware opdatering af BD-P1500. Forstår imidlertid ikke, at du oplyser, at du ryger lige ind i filmen uden først at vælge sprog til undertekst. De mange film, jeg efterhånden har set, spørges jeg hvergang. Er du sikker på, at din menuopsætning er korrekt? Oplyser gerne min, hvis du er interesseret!
mvh Kaare
|
 |
Le Frø
Ny bruger
Oprettet: 12-Juli-2008
Point: 14
|
Sendt: 28-Juli-2008 kl. 22:41 |
Fik min BD-P1500 for 6 dage siden , og har heller ikke oplevet at den starter direkte.
Det eneste problem jeg har haft , er at i en af menuerne i Disney´s "Ratatouille" , frøs den .
Ellers en fed afspiller (og DVD-film klarer den også godt) .
Ville gerne vide mere angående at koble BD-P1500 til internettet for opdateringer .
|
Samsung LE46F86
Samsung BD-P1500
Yamaha RX-V2400
Yamaha DVD-S657
Xbox 360
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 07:35 |
okaare skrev:
Hej Jens,
Vi har tidligere korresponderet vedrørende firmware opdatering af BD-P1500. Forstår imidlertid ikke, at du oplyser, at du ryger lige ind i filmen uden først at vælge sprog til undertekst. De mange film, jeg efterhånden har set, spørges jeg hvergang. Er du sikker på, at din menuopsætning er korrekt? Oplyser gerne min, hvis du er interesseret!
mvh Kaare
|
Man skulle så tro det har noget med sprog menuen at gøre.
Jeg har følgende:
Audio: Orginal Subtitle: Dansk DiskMenu: Dansk Menu: Automatic
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
jens0804
Super bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 07:42 |
Le Frø skrev:
Fik min BD-P1500 for 6 dage siden , og har heller ikke oplevet at den starter direkte.
Det eneste problem jeg har haft , er at i en af menuerne i Disney´s "Ratatouille" , frøs den .
Ville gerne vide mere angående at koble BD-P1500 til internettet for opdateringer .
|
Har du opdateret firmware? For efter at jeg har opdateret har jeg ikke haft en eneste frysning.
Du kan opdatere ved at hente firmware fra Samsung.com, link står længere oppe i tråden. Hvis du vil gøre det direkte via Internettet, er det bare at forbinde den til din router med netkabel, og så gå i Setup\System setup\system update. Det kan evt være du skal lave noget setup i Network setup, men det var ikke nødvendig hos mig.
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
okaare
Super bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 10:15 |
Man skulle så tro det har noget med sprog menuen at gøre.
Jeg har følgende:
Audio: Orginal Subtitle: Dansk DiskMenu: Dansk Menu: Automatic
[/QUOTE]
Mine BD-P1500 konfigurationer er følgende:
Audio: Original Subtitle: Automatic DiscMenu: English Menu: Automatic
Med de indstilinger vil du givet få valgmulighed mellem de mange subtitle sprog, som tilbydes, inden filmen afspilles. Lad mig få en respons om det lykkes :-)
PS: det er sikkert bare Subtitle, du skal ændre til Automatic!
Redigeret af okaare - 29-Juli-2008 kl. 10:19
|
 |
jens0804
Super bruger
|
Sendt: 30-Juli-2008 kl. 15:38 |
Jeg har forsøgt at ændre min opsætning magen til din. Når jeg efterfølgende "fodre" den med en Blu-ray går den direkte igang med filmen????
Hvad mon det så kan være?
|
m.v.h Jens Christensen
|
 |
okaare
Super bruger
|
Sendt: 30-Juli-2008 kl. 19:55 |
jens0804 skrev:
Jeg har forsøgt at ændre min opsætning magen til din. Når jeg efterfølgende "fodre" den med en Blu-ray går den direkte igang med filmen????
Hvad mon det så kan være?
|
Det lyder mystisk, men nu skriver du, at den opfører sig sådan med en Blu-ray skive; vil det sige, at den opfører sig normalt med en traditionel DVD film, hvor Disc hovedmenuen toner frem med de mange muligheder som filmen tilbyder, eksempelvis valg af sprog, filmafsnit og undertekster on/off og andet interessant?
Hvis ikke, så går du jo glip af de mange valg, filmene tilbyder før starten, hvorfor jeg anbefaler, at du kontakter Samsung Help Support, selvom jeg føler, at de derinde ikke har noget større produktkendslab, men det er da et forsøg værd, idet jeg stadig ikke tror, din maskine er behæftet med fejl.
Skriv endelig, hvis du ønsker flere setup data fra min maskine.
mvh Ole Kaare
|
 |
jens0804
Super bruger
|
Sendt: 31-Juli-2008 kl. 23:55 |
Jeg er nu kommet frem til at det har noget med filmene at gøre. Jeg får menuen på DVD og nogle Blu-ray, men ikke på alle. F.eks kommer jeg ind i menuen på en film som "There will be blood, men ikke på f.eks "The invasion" eller "Zodiac" Jeg håber at du har mulighed for at prøve. Er der andre med sammer erfaring, eller er der noget i vejen med min afspiller?
|
m.v.h Jens Christensen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-August-2008 kl. 13:31 |
Jamen det er rigtigt at nogle film starter op uden menu. Jeg har ikke de nævnte, men så vidt jeg husker er "Flags Of Our Fathers" med direkte start.
|
 |
Le Frø
Ny bruger
Oprettet: 12-Juli-2008
Point: 14
|
Sendt: 03-August-2008 kl. 11:06 |
jens0804 skrev:
Le Frø skrev:
|
Har du opdateret firmware? For efter at jeg har opdateret har jeg ikke haft en eneste frysning.
Du kan opdatere ved at hente firmware fra Samsung.com, link står længere oppe i tråden. Hvis du vil gøre det direkte via Internettet, er det bare at forbinde den til din router med netkabel, og så gå i Setup\System setup\system update. Det kan evt være du skal lave noget setup i Network setup, men det var ikke nødvendig hos mig.
|
Har prøvet at sætte den direkte til internettet , men kan ikke få den til at hente noget .
Den skriver "This system can not connect to internet for update. Please check the network setup."
Hvad er dine instillinger i "Network Setup" ?????????????
I TCP/IP står DHCP på ON , og DNS på Automatic.
I PROXY står den på OFF , Port 8080.
NTP server er ON , og MAC Addressen er vel forskelig fra afspiller til afspiller .
Skal man selv indtaste IP Adresse i "TCP/IP" - menuen ?????
Håber I har nogle svar .
Så "Beowulf" på Blue Ray igår , og oplevede også at den startede direkte. Meget mystisk .
|
Samsung LE46F86
Samsung BD-P1500
Yamaha RX-V2400
Yamaha DVD-S657
Xbox 360
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 03-August-2008 kl. 12:29 |
Le Frø skrev:
Så "Beowulf" på Blue Ray igår , og oplevede også at den startede direkte. Meget mystisk .
|
Dette, med at filmen bare går i gang uden videre, er en særlig Warner-specialitet. Jeg kan faktisk ikke erindre nogensinde at have set en film fra Warner - hverken på Blu-ray eller HD-DVD - hvor man ikke selv skulle kalde film-menuen frem for at vælge undertekster, lyd m.m., når filmen startede. Det har intet med afspilleren at gøre.
Redigeret af musicus - 03-August-2008 kl. 13:25
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
jens0804
Super bruger
|
Sendt: 03-August-2008 kl. 20:12 |
Le Frø skrev:
Har prøvet at sætte den direkte til internettet , men kan ikke få den til at hente noget .
Den skriver "This system can not connect to internet for update. Please check the network setup."
Hvad er dine instillinger i "Network Setup" ?????????????
I TCP/IP står DHCP på ON , og DNS på Automatic.
I PROXY står den på OFF , Port 8080.
NTP server er ON , og MAC Addressen er vel forskelig fra afspiller til afspiller .
Skal man selv indtaste IP Adresse i "TCP/IP" - menuen ?????
Håber I har nogle svar .
|
Jeg har ikke ændret på standardopsæt i network setup, det virkede bare. Jeg tror det har noget at gøre med din router, men her må vi håbe der er nogle netværks kyndige der kan hjælpe.
|
m.v.h Jens Christensen
|
 |