recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-P1500 release
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung BD-P1500 release

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 14:21

Ville gerne vide mere angående at koble BD-P1500 til internettet for opdateringer.

[/QUOTE]

Hvorfor downloader du ikke bare Firmware filen og vejledningen fra Samsungs Support og installerer filen med et USB flashdrive. Det gøres meget hurtigt; lad dig ikke skræmme af, at din afspiller ikke slukker automatisk som anført i vejledningen. Du afbryder bare strømmen manuelt efter ca. fire minutters forløb, fjerner USB flashdrevet og din maskine er opdateret. Lettere bliver det ikke.

http://www.samsung.com/us/support/download/supportDown.do?gr oup=audiovideo&type=blu_ray&subtype=blu_raydiscplaye rs&model_nm=BD-P1500&mType=FM&dType=D&vType= R

Redigeret af okaare - 05-August-2008 kl. 15:01
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 14:23
Jeg har bemærket at billeder bliver meget ringere når man ændre opløsning til 720P. Nu er mit TV jo ikke et ægte HD, så det skal under alle omstændighedder scallere til 724. Jeg er derfor klar over at jeg så skal scalleres 2 gange fra filmens 1080 - 720 - 724 og det måsker er derfor det bliver så meget ringere end hvis jeg vælger 1080 som output, hvor det så kun er en gang. Har i andre gjort jeg nogen erfaringer?
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Le Frø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2008
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Ville gerne vide mere angående at koble BD-P1500 til internettet for opdateringer.

Hvorfor downloader du ikke bare Firmware filen og vejledningen fra Samsungs Support og installerer filen med et USB flashdrive. Det gøres meget hurtigt; lad dig ikke skræmme af, at din afspiller ikke slukker automatisk som anført i vejledningen. Du afbryder bare strømmen manuelt efter ca. fire minutters forløb, fjerner USB flashdrevet og din maskine er opdateret. Lettere bliver det ikke.

http://www.samsung.com/us/support/download/supportDown.do?gr oup=audiovideo&type=blu_ray&subtype=blu_raydiscplaye rs&model_nm=BD-P1500&mType=FM&dType=D&vType= R

[/QUOTE]

Jeg har prøvet både at sætte LAN-kabel direkte i afspilleren , og prøvet med en USB-nøgle , men der er intet der virker .

Kan jeg få nogle til at kigge på deres "opsætning" , og så melde tilbage ????????????

Mangler virkelig hjælp her .

Samsung LE46F86
Samsung BD-P1500
Yamaha RX-V2400
Yamaha DVD-S657
Xbox 360
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Le Frø Le Frø skrev:

Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Jeg har prøvet både at sætte LAN-kabel direkte i afspilleren , og prøvet med en USB-nøgle , men der er intet der virker .

Kan jeg få nogle til at kigge på deres "opsætning" , og så melde tilbage ????????????

Mangler virkelig hjælp her .

[/QUOTE]

Du skriver, har forsøgt med en USB nøgle og går ud fra, at du har udpakket den downloadede ZIP fil, så den hedder: 0807 08_01_BDP1500_XEF.RUF. Denne fil skal ligge på USB flashdrevet eller nøglen, som isættes USB stikket bag på afspilleren. Forud for den procedure skal du naturligvis have tændt din BD-P1500, så skærmbilledet af afspilleren er fremme på dit TV. Følger du den procedure får du et nyt (screendump) skærmbillede frem, der siger "Do you want to update firmware", hvortil du naturligvis trykker på YES. Vent dernæst ca. 4 til 5 min, inden du slukker for afspilleren og fjerner USB nøglen (Jvf anvisningen slukker maskinen selv, når opdateringen er fuldført; det sker bare ikke altid i praksis).

Tænd for afspilleren og gå ind i System setup/System information og du vil givet finde din nye firmware angivet: 080708.01_04282008_XEF.

Held og lykke!

mvh
Ole Kaare

Redigeret af okaare - 07-August-2008 kl. 11:59
Til top
anderspoulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 22:14
Hej med jer,

Jeg har også brug for hjælp .

Jeg har downloadet firmware-updateringen på Samsungs hjemmeside, og pakket filen ud.

Dernæst har jeg brændt filen som image i NERO - både på DVD-R og CD-R. Begge skiver bliver afvist når jeg sætter den i afspilleren. Der er dog den forskel, at afspilleren registrerer et eller andet når jeg sætter CD-R skiven i - den skriver "checking firmware"... men efterfølgende skriver den "cannot read this disc"... og skubber disken ud....

Ved I hvad jeg gør forkert?

Mvh. Anders.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 21:59

Hej til alle jer som har denne Samsung BD-P1500 BluRay afspiller.

Jeg håber i vil læse nedenstående, det er lidt langt, så jeg håber i kan klare det.

Jeg har et lidt teknisk spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare, da jeg overvejer at købe denne BluRay afspiller.

Jeg har i dag en Philips 42" LCD skærm (42PFL5603D/12) og en Samsung DVD-optager (DVD-HR755)

Den ovenstående DVD-optager/afspiller kan opskalere DVD'er til 1080i eller 720p eller helt normalt standard opløsning.

Når jeg afspiller en DVD opskaleret til 1080i er billedet helt kanon. Men hvis jeg vælger 720p flimrer billedet lidt, nok ikke noget alle kan se, og også kun primært i bevægelser af lyse farver. 

BluRay er som i jo nok ved ikke hverken PAL eller NTSC. Nej det er sit eget nye format som er 1080P/24 fps. Som er helt kanon, og dejligt at film ikke længere skal omformaters til alle mulige underlige standarder.

PAL = 25 fps
NTSC = 23,97 eller 29,97 fps

PAL formatet er ikke så glad for (Progressiv Scan) som jeg så også selv har opdaget, hvor NTSC formatet faktisk kun bliver bedre i PS. Det er en længere forklaring jeg ikke vil gå dybere ind i dette kan i læse meget mere om her:

So, as we have seen, progressive scan seems to offer little for PAL. Plus, a word of warning: some progressive scan devices actually reduce the quality of PAL. How? By taking a PAL signal and turning it into progressive scan NTSC. So you lose PAL's higher resolution and get in return progressive scan NTSC's subtle jerkiness. Hmmm. Not a good choice.

Ovenstående er taget fra: http://www.hifi-writer.com/he/progscan/progscan.htm

Nu kommer mit spørgsmål så:

Er denne BluRay (BD-P1500) så smart at den viser BluRay i Progressiv Scan og DVD film i Interlaced, eller skal man manuelt vælge hver gang eller leve med jerkiness i PAL DVD'er ?

snowatom

Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 09:34

Svaret er enkelt. Du skal ikke manuelt skifte mellem Blu-ray 1080/24 fps og DVD afspilninger; skiftet foregår automatisk. Alt andet ville da også være lidt bøvlet, så jeg er sikker på, at den vil leve op til dine forventninger - mine er ihvertfald blevet indfriet.

PS: det foregår ihvertfald automatisk tilsluttet min Samsung fladskærm LE40M86, hvor kompatibiliteten er optimal

Redigeret af okaare - 12-September-2008 kl. 09:42
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 09:52

OK, så lige en ting mere.

Min fladskærm har en info knap på remoten, som fortæller den opøsning TV'et får at DVD-afspilleren.

Gider du fortælle mig hvad din BuRay afspiller giver af opløsning når det er BluRay, og hvilken den giver når det er DVD ?

Gerne også DVD'er i både NTSC og PAL, hvis du altså har gjort din afspiller kodefri via følgende  metode:

Region code hack posted by RABSP, August 20 2008:
I have a new BD-P1500, and after 20 minutes I got the following to work.

The trick seemed to be not holding the repeat key too long.

I have a Region B/4, running 080604.01_050708-1_XSA code.

I used the R4 code from below.

1) Turn on the player with no disc in the tray
Wait till the unit is at the Samsung logo screen.
2) Open then close the tray, wait to see the No-Disc Message in the top Left Corner
3) Now press the REPEAT button on the remote, followed by a five digit code.
In this case Repeat 76884

Now it to me about 20 tries to get this to work, It needed to be done without delay.
So if you don’t get it to work straight away don’t loose heart.

4) When it works a 4 will appear in the top left corner

5) Press 9 to make it regionless.
6) Press Eject to OPEN to open the disc tray.
7) Press Eject to CLOSE to close the disc tray.

8) Power the unit off

9) Now power the unit on again, it should now read all regions of DVD Disc.

From other threads I got the follow list of region codes.

R1 - 29334
R2 - 57538
R3 - 56732
R4 - 76884
R5 - 53814
R6 - 24462

Taget fra: http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=bd-p1500&hit s=50

Redigeret af snowatom - 12-September-2008 kl. 09:53
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:59

Det er nok lettere at henvise til den engelske user manual, hvor du på side 39 finder samtlige resolutions according to output mode:

Ingen erfaring med NTSC (ikke gjort kodefri)

link til manual:

http://www.samsung.com/us/support/download/supportDown.do?gr oup=audiovideo&type=blu_ray&subtype=blu_raydiscplaye rs&model_nm=BD-P1500&prd_ia_cd=03020100&disp_nm= BD-P1500&mType=&dType=D&vType=R

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 17:55

Hej igen

Manualen giver mig desværre ikke det svar jeg har brug for.

Hvis man sætter display setup som nedenstående:
1080p/1080i, Movie Frame (24Fs) on

Kører den så BluRay i 1080p og PAL DVD'er i 1080i ?

Det er nemlig det jeg SÅ MEGET håber på, for jeg ønsker ikke at mine PAL DVD'er bliver vist i 1080p, da jeg syntes PAL DVD'er vises dårligt i Progressiv Scan.

snowatom

Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 14:28
Det nærmeste jeg kan komme en besvarelser er følgende:

Blu-ray afspilles i 1.080p/24 Hz forudsat filmen og fladskærmen understøtter de 24 bps.

DVD opskaleres til full HD, som betyder, at signalet konverteres
op til 1.080p, hvilket efter min bedste vurdering giver et synligt bedre resultat i forhold til en non-upscaling, forudsat at afspilleren er tilsluttet en Full HD fladskærm.

Ud over 1.080p er der valgfrihed i setup for opløsningerne:
1080i
720p
576p/480p
576i/480i

Prøv eventuelt at kontakte Samsung Support for nærmere eller vente på, at der er nogle kloge hoveder, der melder sig for nærmere

mvh

Redigeret af okaare - 14-September-2008 kl. 13:30
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2003
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 11:13
Hej til jer andre Samsung BD-P1500 ejere.

Jeg har lige erhvervet mig sådan en svend og er ganske godt tilfreds, men har et lille problem som jeg har oprettet en ny tråd om her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47018& PN=1 da det måske ikke kun vedrører Samsungen, men jeg vil da gerne høre om der er andre Samsung ejere der oplever det samme.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu