recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung C7705 og "Cinema Smooth"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung C7705 og "Cinema Smooth"

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Har du prøvet funktionen "Motion Judder Canceller"?

Ja, både på "Standard" og "Rolig". Er hver gang endt med at slå det helt fra igen.

Det har måske noget at gøre med øjnene der kigger - men for mig virker det næsten som om det "hakker" mere når det er slået til. Og når nu jeg synes det kører helt glat uden, så er det sådan jeg foretrækker det.

Jeg har dog ikke "gennemtestet", med eksempelvis en håndboldkamp eller en fodboldkamp. Igen, fordi behovet ikke har været der... Det ser godt ud i forvejen. Og tro mig når jeg siger, at lige præcist kvaliteten af panoreringer o.lign. er noget jeg holder øje med efter at have set skrækeksempler hjemme hos andre med billige Sony og Samsung modeller. Aaargh!

Cheers
Rolighed

Det er også det, jeg prøver at fortælle trådstarter, at det ikke er nødvendigt at bruge sådanne funktioner, som bare gøre billedet være.
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:53
Jeg er på den Samsung, konen har jeg også overbevist, så nu skal jeg bare tage mig sammen :o)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Jeg er på den Samsung, konen har jeg også overbevist, så nu skal jeg bare tage mig sammen :o)

Hvis du køber den i elgiganten, så kan den altid byttes uden problemer (14 dags retur ret).

Redigeret af kskruger - 14-November-2010 kl. 15:56
Til top
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2005
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:56
hej 
Der har jeg det omvendt, jeg ender altid med at sætte motion judder canceller til standard igen, det giver for mig altså et mere roligt billede, jeg kan heller ikke lide at have skarphed på 0, jeg syntes billedet bliver for uldent, ved dog at det introducerer nogle andre "problemer", men det virker for mig.

Mht. buzz er det bestemt ikke slemt, ca. det samme som mit tidligere tv (Avant 28), som som også kunne høres svagt fra linie og billedafbøjning, værre er det ikke.

Ellers er jeg ok tilfreds, det ville have været perfekt hvis sortniveau og retention havde været bedre, samt optagefunktionen, der er meget begrænset.
Utroligt som samsung hele tiden kommer med ny firmware, uden at rette de åbenlyse mangler det har, bla. ingen mulighed for at tillægge optagetid til epg optagelser, som det er nu, er det uanvendeligt, har mistet mange slutninger på filmAngry eller når jeg optager noget og ser det forskudt, så når optagelsen er nået til ende, springer tv'et ud af det jeg er ved at se, og fortæller mig at optagelsen er klar til afspilningAngry

Men design, pris, rc, mediefunktionalitet samt billede, er det i min optik noget af det bedste kompromis pt.Smile
Det perfekte tv må vi jo nok erkende ikke findes endnu.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Jeg benytter seneste udgave af TotalTheatre til at håndtere Bluerays - og det ser altså fantastisk(!) ud - og det hakker ikke, på trods af at jeg ikke indstiller til 1080P24.

Undskyld jeg siger det, men enten ser du Bluray der ikke er optage i 24 frames pr. sekund, eller også er du ude af stand til at se når det hakker.
Det er også fint for nogen, men det er ikke noget forklaring på hvorfor du som den eneste i verden er istand til at fejlfrit at fremvise 24 frames materiale i 1080p50 opsætning. Regnestykket går ikke op, der er en frame som bliver gengivet dobbelt hvert sekund og det kan selve det bedste tv ikke få til at forsvinde.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:05
Aaarrg, nu blev jeg endelig sikker at det skulle være Samsung, men finder ud af at både Elgiganten og Hifiklubben først har det på lager engang i december :o(
Nogen der ved om andre har det på lager til omkring 11.000 +- ?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:11

Aaarrg, nu blev jeg endelig sikker at det skulle være Samsung, men finder ud af at både Elgiganten og Hifiklubben først har det på lager engang i december :o(

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2594629/TV/Samsung-PS50C7705-Sammenlign-Priser
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:14
Der er masser af steder, hvis man søger lidt på nettet.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2594629/TV/Samsung-PS50C7705-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=50c7705&search=50c7705&other_hits=;;;&sort=4

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2594629/TV/Samsung-PS50C7705-Sammenlign-Priser

Du var lige en tand hurtigere -
Så man kan ikke beskylde os for, at være langsomme med svar til folk.....LOLLOLLOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:34
Jo men hvad er jeres erfaring med webbutikker der siger de har det på lager?
Min er følgende: Nå der er endelig en der har det, de er lidt dyrere, men jeg slår til ....at bestille, skrive kortnummer osv. og betale ....så kommer der en mail at det ikke er på lager, og sjovt nok ende leveringstiden med at blive det samme i sidste ende.
Selv elgiganten siger på pricerunner at det er på lager, men på deres egen side  (når den virker) står at det kommer 6/12 :(

...jeg ville egentlig også helst købe det i en "rigtig" butik

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 16:49
Nu har jeg prøvet at lege lidt med Samsung 7705 i Hifi-klubben, med Avatar hvor der bliver panoreret hen over folk, mener det var ved 2:06,10.
Den blev afspillet med 24fps og jeg begriber simpelthen ikke, hvordan nogen ved deres fulde fem kan påstå, at alt skal være slået fra!??
Billedet hopper helt vildt, så man overhovedet ikke kan fokusere på de folk på billedet.
Med "Cinema Smooth" blev det lidt bedre, men først når "Motion judder canceller" var slået til, stod det helt roligt og flydende, helt vildt lækkert at se på. - hvorfor er folk i mod det, jeg begriber det ikke, men at påstå, at billedet står helt roligt og uden judder med alt slået fra, er jo en direkte løgn!

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at jeg ikke gør noget forkert, men BD-afspilleren stod til "24P on" og der sad et HDMI kabel direkte op TV'et, som vel selv detekterer om det er 24fps der kommer ind?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 18:13

Nu har jeg prøvet at lege lidt med Samsung 7705 i Hifi-klubben, med Avatar hvor der bliver panoreret hen over folk, mener det var ved 2:06,10.
Den blev afspillet med 24fps og jeg begriber simpelthen ikke, hvordan nogen ved deres fulde fem kan påstå, at alt skal være slået fra!??
Billedet hopper helt vildt, så man overhovedet ikke kan fokusere på de folk på billedet.
Med "Cinema Smooth" blev det lidt bedre, men først når "Motion judder canceller" var slået til, stod det helt roligt og flydende, helt vildt lækkert at se på. - hvorfor er folk i mod det, jeg begriber det ikke, men at påstå, at billedet står helt roligt og uden judder med alt slået fra, er jo en direkte løgn!

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at jeg ikke gør noget forkert, men BD-afspilleren stod til "24P on" og der sad et HDMI kabel direkte op TV'et, som vel selv detekterer om det er 24fps der kommer ind?

Tror det handler om, hvad man vender sig til, hvis du er vant til, at se tv med de her "100 Hz's ting" så vil alt andet se forkert ud, vi "andre" har det så bare omvendt. Det handler bare om, at du er tilfreds og sætter dit tv op som du synes er bedst. Vi andre kan bare komme med gode råd, men der jo ingen som siger du skal følge dem.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu