Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thorsted86
Ny bruger
Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Samsung C7705 Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:59 |
Hej alle,
Jeg står og skal til at købe et nyt tv - pris ca. 10.000 kr.
Jeg er blevet temmelig lun på samsungs C7705, mit problem er bare, om det skal være plasma eller LED-udgaven.
Plasma udgaven har fået gode anmeldelser på flatpanels, hvor LEDudgaven får lidt tæsk. Jeg har dog set begge udgaver i elgiganten, og synes umiddelbart at LEDudgaven står skarpest og flottest.
Tv'et skal selvføgelig bruges til dagligdagsforbrug, men ser også en del film. Her har jeg ladet mig fortælle, at plasma er bedre?
Jeg ved godt, at det er subjektivt, men vil gerne høre jeres meninger?
|
 |
JesA
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 09:33 |
LED-varianten står bedst i Elgiganten fordi.....at det netop står/befinder sig i Elgiganten. Årsagen; der er ekstremt meget lys i Elgiganten, hvor den store (kunstige) kontrast v LED/LCD nemmere opvejer den megen lys i forretningen. Hjemme i din stue derimod vinder plasma overlegent i naturlig gengivelse!!
Men der er også andre pro & cons i de to teknologier, bla. er retention og buzz et velkendt fænomen for plasma. Især kan det være et issue på netop Samsungs plasma'er.....
I min optik er der dog ingen tvivl om hvad jeg ville vælge, plasma-versionen.........hvad jeg forøvrigt også HAR gjort.
MVH
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 10:15 |
Har også selv plasma versionen og billedet kvaliteten er kanon god  Mit har lidt retention, men det forsvinder efter et par mins.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 12:10 |
Vælg aldrig TV ud fra det billede du ser i butikken . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
frisendahl
Bruger
Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 13:51 |
Hej
Jeg er en lykkelige ejer af et ue40c7705 led, der fungerer perfekt.
Jeg ved udmærket, at der er store meningsforskelle om de 2 teknologier og undersøgte også omhyggeligt i forskellige butikker osv. før jeg traf mit valg. Valget vil altid være en personlig ting, så kig dig omkring.
Der er i tv en masse indstillingsmuligheder og jeg prøvede fornylig i en expert at gå ind i menuen for at se hvilken mode, der var valgt. De havde indstillet på "naturlig", som jeg gør selv, dog skruer jeg ned for farve og har valgt at indstille "økofunktionen" til lav. Det gver hos os et godt billede.
Jeg har iøvrigt CD via parabol.
Derudover har jeg en soundbar samsung hw-450 samt en bd6900.
Det hele er monteret på en samsung gulvstander med samme fod som bordstanderen.
Jeg har forsøgt at indstille tv ligesom rasmus flatpanels anbefaler, men det er for mørkt for mig.
Vi er ikke ens heldigvis, så betragt blot ovenstående som et indlæg af flere.
Jeg tror du bliver tilfreds uanset det ene eller det andet valg, når det først står hjemme i stuen.
God fornøjelse
mvh
|
john hansen
|
 |
bclaus
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 185
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 13:54 |
Hvis det er LED du hælder til og vil have opbakning så tror jeg det er det forkerte site du spørger i ;-)
Mvh en glad ejer af plasma uden Buzz og retention.
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
|
 |
JesA
Guld medlem
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 16:27 |
bclaus skrev:
Hvis det er LED du hælder til og vil have opbakning så tror jeg det er det forkerte site du spørger i ;-)
|
Hvordan skal det iøvrigt forstås ????? 'Mener du at der er forskellige opfattelser af de forskellige teknologiers virke/ pro & cons afh. af hvilket fora du (fore)spørger ?
|
 |
bclaus
Bruger
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 17:59 |
Min opfattelse er at størstedelen af brugerne her på recorder.dk foretrækker plasma fremfor LCD/LED. Jeg har selv været i samme situation som dig for ganske kort tid siden. Mit valg blev en plasma skærm og det er jeg godt tilfreds med, men vil ikke afvise at jeg også ville havde været tilfreds, hvis jeg havde købe en LCD/LED skærm.
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
|
 |
JesA
Guld medlem
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 18:27 |
bclaus; OK, forstår hvad du skriver - men det du siger mellem linierne (?), og som jeg ikke er enig med dig i, er at brugere herinde på sitet generalt rådgiver anderledes ( til fordel for plasma ) end rådgivningen er på andre sites. Det er ikke min oplevelse. Derimod tror jeg at dem som læser & skriver på disse sites, danske som udenlandske, alle kan karakteriseres ved at være en smule "nørdet" = har en smule interesse for hvad de (påtænker at-) køber. Og denne "interesse" medfører ofte samme "konklusion"; at plasma, overall, har den bedste kvalitet rent billedmæssigt. Men at plasma også har div. ulemper otherwise. Og det er det JEG mener; at fordele og ulemper opleves ens på div. fora, og at en "anbefaling" + skitsering af fordele & ulemper her på sitet, ikke vil være anderledes end den man ville få på andre sites.
Og for at runde dit "mellem-linierne-udsagn" af, så ville jeg da gerne høre om hvilke sites hvor LED helt generalt anbefales f.s.v. angår bedste billedkvalitet, sådan som jeg netop læser at DU har oplevet ?
MVH
|
 |
bclaus
Bruger
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 20:42 |
JesA: Jeg udtrykte mig ikke klart, i mit tidligere indlæg. Det jeg mener er, at folk herinde (som på andre mere eller mindre seriøse sites) ofte kommer til den konklusion at plasma vinder trods Buzz og retation. Derfor kan jeg ikke liste nogle sites op, hvor de taler for LED fremfor Plasma.
Beklager mine korte svar, men sidder på en android tlf.
Redigeret af bclaus - 11-Februar-2011 kl. 20:43
|
|
 |
thorsted86
Ny bruger
Oprettet: 13-December-2010
Point: 5
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:01 |
Hej,
Tak for alle svarene. Jeg har besluttet at købe plasma-udgaven, hvilket også var min oprindelige intension. Tak for hjælpen :)
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 11:51 |
Plasma rules!
|