|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
msl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Tak for henvisning. Det prøver jeg en af dagene.
|
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Efter nogle dages test mv står mit Samsung UE32D5005 nu med nedenstående settings.
De nye settings er LANGT bedre end settings out-of-the-box. Nu er asfalten grå på nogle af kanalerne, ligesom ansigtsfarven i enkelte udsendelser er acceptabel. Når det er sagt, er jeg langtfra tilfreds, men jeg lader det blive derved indtil videre (konen er fint tilfreds med billed og lyd, men tosset over, at jeg hele tiden skal justere. Det er hende, der ser TV herhjemme. Man kan næsten kalde det en omvendt WAF...) Jeg fortsætter med at lede efter en bedre setting. Jeg poster, når jeg har den. Det må I andre også meget gerne gøre. Der Alte's settings: Billede: Standard Baggrundslys: 9 Kontrast: 95 Lysstyrke: 54 Skarphed: 40 Farve: 32 Tone: 50/50 Skærmtilpasning Sort tone: Fra Dyn. Kontrast: Fra Skyggedetalje: Fra Gamma: +1 Faverum: Indbygget Hvidbalance: Tilpas -rød 10 Tilpas -grøn 25 Tilpas -blå 25 Tilpas +rød 25 Tilpas +grøn 25 Tilpas +blå 25 Hudfarve: 0 Kantforbedring: Fra Bevægelselys: Fra Ekstra bevægelse: Fra Farvetone: Standard Digital støjfilter: Fra MPEG-støjfilter: Fra HDMI, Sort: Normal Redigeret af Der Alte - 13-November-2011 kl. 18:51 |
||
![]() |
||
Czuba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
![]() |
|
Brugeren 'xcardman' herinde fra har også skrevet om denne model. Prøv at søge efter trådene eller send ham en PM |
||
![]() |
||
E.Boje ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-December-2009 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
|
Har selv haft dette tv (32") på prøve i oktober! Men da jeg efter at have prøvet alle mulige indstillinger,
stadig ikke havde et tilfredsstillende billede, blev det returneret! Endte med et pana i stedet for, og det har vi ikke fortrudt et øjeblik! E. Boje |
||
E.Boje
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad har du brugt til at nå frem til de indstillinger, og er det på HDMI porten du har de |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har brugt test DVD'en fra Flatpanels, plus HD testen fra DR + mine egne øjne for at indstille på TV-signaler. Så nej, jeg har ikke indstillet det på HDMI-porten.
Jeg tror ikke, du skal vædde om, at tint/tone er helt hen i skoven. Som du kan se, har jeg slet ikke rørt den. Den står på 50/50 som i default fra fabrikken. Og lige netop den indstilling er en af de få, der ikke trænger til justering out-of-the-box. Når du sætter RGB-tilstand' til blå, bliver resultatet jo derefter. Det har du selv eksperimenteret dig frem til. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja okay:-P 'RGB-tilstand' blå er i stedet for de filtre man kan købe og Flashing Color Bars er et test pattern fra videoen jeg linker til i overstående link. Er dit tv indstillet efter guiden, så skulle man gerne ramme noget der ligner grå, uden at det nogensinde kommer tæt på en professionel kalibrering. Jeg kommer med forslaget fordi jeg kan se at du har dæmpet R-Offset så meget som du har uden at røre ved de andre :-) Jeg ved ikke ret meget om det, så det er en våget påstand, men kender ikke til nogen måde at indstille hvidbalancen medmindre man sidder med et Kalibrerings-værktøj som Spyder.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har rodet så meget med både offset og gain i alle tre farver, at det var til at få røde knopper af. Denne indstilling valgte jeg som den foreløbigt bedste. Men stadig: Det er ikke optimalt.
I tilfældet med netop Samsung d5005 er problemet desværre, at indstillingerne out-of-the-box står SÅ meget forkert, at der virkelig skal trækkes i mange håndtag for at få et brugbart billede. Ansigter ligner en nektarinfarvet netmelon, og asfalt en bleg variant af Skagens solnedgang. Det er ikke kun en lille justering, der skal til. Et af problemerne er, at TV'et (i hvert fald mit eksemplar) har så dårligt styr på farver og kontrast i standardindstillingerne, at man er tvunget til selv at finde en anden indstilling, hvis man vil have lidt glæde af det. Nok om det. Som nævnt leder jeg stadig efter et ordentligt udgangspunkt. Indtil da lever jeg (læs: Min kone) med det, som det er. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vi er helt enige i at det er et skod billede, om man så vælger Film eller Standard på D5005. Derfor foreslår jeg også AVS HD 709 - Blu-ray & MP4 Calibration for mit øje kan ikke se hvornår rødt er rødt eller om gråt er gråt :-) og der er tint og Flashing Color Bars et godt sted at starte. Jeg har i hvert fald fået et resultat jeg sagtens kan leve med.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
I så fald er vi rigtig, rigtig mange, der vil være dig meget taknemmelig, hvis du vil poste dine settings her. Det er virkelig et problem for mange af os. På forhånd tak. |
||
![]() |
||
![]() |
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103824&title=indstillinger-samsung-uexxd5005-5000-5520
Det er ved at være nogle dage siden jeg postede dem under Visnings- og lytte-udstyr > TV apparater > Indstillinger af TV :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |