recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung D7005/D8005 clouding - hvor slemt er det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung D7005/D8005 clouding - hvor slemt er det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung D7005/D8005 clouding - hvor slemt er det?
    Sendt: 16-November-2011 kl. 14:44
Hej,

Jeg er godt klar over at LCD altid vil lide af backlight clouding og bleeding til en vis grad. Edge-LED gør det sikkert ikke bedre.

Men, hvor slemt er det egentligt, hvis man samtidig har lys tændt i stuen?

Jeg har nemlig ikke behov for at skabe biografstemning, med totalt mørkelagt stue, for at se film, tvært imod har altid flere lamper tændt både foran og bagved TV'et.

"Forsvinder" det bare man tænder lidt almindeligt lys i stuen?

Til alle dem der siger, at de ikke har det på deres TV:
Vent til det er mørkt udenfor, sluk al lyset i stuen og sæt en "mørk" film på, så er sort lige pludselig ikke så sort mere.

/Letten
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:48
Ja, eller se CBB's telefonreklame (den med sort baggrund og noget gul tekst), der kører pt.
Selv i alm. stuebelysning, er ingen i tvivl om, hvad clouding er!

Jeg har kun en d5005, Godt med clouding, men af en eller anden årsag synes jeg ikke det generer voldsomt ved alm. TV-kig. Jeg kan se det, men...

Redigeret af Der Alte - 16-November-2011 kl. 15:49
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 16:06
D8005 og D5005 har ikke samme type LCD panel, så man kan ikke sammenligne de 2 skærme.

Fredtoft skrev sin test af D8005 

Samsungs UE46D8005 er helt og aldeles uovertruffen til at afvise udefrakommende lys i rummet. Jeg har ganske enkelt aldrig set eller testet en fladskærm, som kunne fremstå så sort, selv i en lys stue i fuldt dagslys. I praksis har det stor betydning for den opfattede kontrast ved brug i dagtimerne, som er yderst imponerende, og gør UE46D8005 ekstremt velegnet til brug i lyse omgivelser. Selv når mærket falder på, og der tændes et par lamper i stuen fremstår skærmen med en kulsort baggrund og deraf følgende imponerende kontrast.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu