|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
Hej Henrik
Hvad tænker du præcist på? Redigeret af Bendix - 24-Marts-2011 kl. 07:32 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Arh, såmænd blot Samsung's generelle fejlrate.
![]() M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 24-Marts-2011 kl. 08:41 |
|
![]() |
|
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
Jeg vil ikke tage sorgerne på forskud. Viser det sig at være fejlbehæftet ryger det retur, er erstatningen også fyldt med fejl. Må jeg lede efter alternativer :-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Det koster bare kassen, at handle på den måde.
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det burde være omkostnings frit :-). Men efter dengang hvor Philips var førende på LCD lærte jeg at være tålmodig. Specielt med 9830 og 9731D modellerne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Se evt denne meget omfattende test af D8000, virkelig imponerende resultat
http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=el&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.fullhd.gr%2F
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Den har generelt fået positive test . Desværre har ingen af vore mest troværdige testsites haft fat i den endnu. Areadvd.de er også positiv,men måske lige knap så begejstret, som de få andre test jeg indtil videre har læst .Det ville da være super hvis billedkvaliteten er løftet op i nærheden af Samsungs topplasma . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
En præliminær måling på 40" modellen tyder på at Samsung i år har fået styr på mætningen af alle grundfarver. Traditionelt set har samsung på deres LED modeller haft problemer med mætningen af den røde grundfarve, hvilket ser ud til at være rettet op i år. Det bliver spændende at se om det også gælder for 46" modellen.
Herudover har jeg noteret mig:
1) Test af indbygget tuner mod ekstern på DVB-T: Det skulle kunne lade sig gøre (og er et godt forslag)
2) analog udgang, udover hovedtelefonudgangen: Det er noteret.
3) Color banding var allerede på listen, sammen med floating blacks for G30
4) Betragtningsvinkel på LCD
5) "Dobbeltkontur" ved flere lag glas (burde ikke forekomme på G30)
6) Clouding på D8005 |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Hej Fredtoft.
Jeg vil gerne vide hvordan Panasonic er med genskind fra vinduer. Har et efter hånden alderne LG, men det er næsten umuligt at se noget når der er solskind, da det står i en stue med 180 grader vinduer.
|
|
PV
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg kunne tænke mig følgende:
1. Begge: Måling af mætningsforløbet (0%, 25%, 50%, 75% og 100%) og tilhørende lysstyrker for primær- og sekundærfarverne.
2. G30: En måling af APL-kurven (100% lysstyrke ved D65, fra 0% arealbelastning til 100% arealbelastning, step 5%) og for hver måling registrere hvidbalancen.
3. Begge: Gamma/luma/WB (det har du vel allerede på listen...).
4. G30: Måling af gamut med windowed patterns og APL-patterns (gerne både store og små målepunkter).
5. D8005 (og evt. G30): Nogle målinger af skift i kromaticitet som funktion af betragtningsvinklen (gerne begge retninger, primærfarver og måske sekundærfarver).
6. D8005: Sker der farveinversion ved øget betragtningsvinkel? Jeg har et testbillede, der kan bruges, hvis du mangler det.
7. Er der noget signalbehandling, der ikke kan slås fra? Test evt. vha. DVE HD Basics (pigen med det røde hår og farvepaletten ved siden af ansigtet: Støjen i det hvide felt er interessant).
8. Chroma-alignment (Spears and Munsil).
9. Chroma plate.
10. Luma plate.
11. G30: De-interlace (Spears and Munsil).
... jeg skal forsøge at komme op med noget mere...
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
Lipsync problemer med den analoge udgang også - tak. Klaus |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
@Bantam
Damn, hvem spurgte dig :-) Faktisk er alle punkter bortset fra 7 på min liste over ting jeg gerne vil nå. Hvis du har en reference til pågældende testbillede til, punkt 7 må du gerne smide et link eller en pm. Har du selv lavet dine testbilleder til punkt 2? Jeg har ikke fundet nogle som udfylder skærmen fra 0 til 100% i 5% trin. Havde egentlig tænkt mig at lave dem selv, men endte med at designe et til at måle light leak fra 3D briller. Det glæder jeg mig lidt til.. Punkt 5 har jeg overvejet længe og prøvet et par gange, men er stadig en smule usikker på metodikken for at gøre den helt reproducerbar. Smid bare flere forslag afsted :-) |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |