Det lyder godt, at du (selvfølgelig) går grundigt til værks!

Jeg er i øvrigt enig omkring pkt. 5: man burde lave en opstilling til formålet, som forsøger at eliminere omgivelsernes påvirkninger - men det rækker tiden nok ikke til. Man kunne evt. lave en simpel sammenligning mellem de to displays i denne omgang.
Pkt. 7: Klippet findes under "Demonstration Materials/1080p Demonstrations/Model w/ Chip Chart on grainy Film Stock" og i øvrigt også under "720p".
Pkt. 2: Jeg har lavet mine egne, som ikke er helt perfekte - men oftest er jeg interesseret i den overordnede karakteristik - og specielt hvordan R, G og B kan finde på at opføre sig forskelligt (i forhold til hinanden) ved forskellige arealbelastninger. Man bør også beslutte sig for, hvor referencepunktet skal ligge før målingen (altså f.eks. at justere lysstyrken til 100cd/m^2 for en 5% belastning, før der måles). Kurvens udseende har betydning for validiteten af gamut-målingen med windowed patterns og dermed kalibrering af gamut/mætning - det lærte jeg på den hårde måde med G20/VT20.
Her er et par idéer mere til G30-testen:
Prøv med Luma Plate på DVE HD Basics at køre BD-menuen ind og ud mens klippet kører: Tidligere modeller viste underlige artefakter her.
Prøv osse at lade Luma Plate stå og køre og se, om der er tydelige luminanspumpninger og sære rivninger i flere retninger som på nogle tidligere modeller.
Ellers:
Jeg antager, at jeg næsten er fræk, når jeg minder dig om at teste sortniveau med forskellige framerates..., så på forhånd undskyld - jeg ved at det er noget du har brugt tid på for PSxxC7705'erne.
Har du mulighed for med dit måleinstrument at måle framerates? Er det ikke et Klein colorimeter, du bruger? Kan softwaren sådan noget? Bruger du CalMan eller noget andet?