recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung D8005 og Panasonic G30 - hvad vil du vide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung D8005 og Panasonic G30 - hvad vil du vide?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:04
Det lyder godt, at du (selvfølgelig) går grundigt til værks! Thumbs Up

Jeg er i øvrigt enig omkring pkt. 5: man burde lave en opstilling til formålet, som forsøger at eliminere omgivelsernes påvirkninger - men det rækker tiden nok ikke til. Man kunne evt. lave en simpel sammenligning mellem de to displays i denne omgang.

Pkt. 7: Klippet findes under "Demonstration Materials/1080p Demonstrations/Model w/ Chip Chart on grainy Film Stock" og i øvrigt også under "720p".

Pkt. 2: Jeg har lavet mine egne, som ikke er helt perfekte - men oftest er jeg interesseret i den overordnede karakteristik - og specielt hvordan R, G og B kan finde på at opføre sig forskelligt (i forhold til hinanden) ved forskellige arealbelastninger. Man bør også beslutte sig for, hvor referencepunktet skal ligge før målingen (altså f.eks. at justere lysstyrken til 100cd/m^2 for en 5% belastning, før der måles). Kurvens udseende har betydning for validiteten af gamut-målingen med windowed patterns og dermed kalibrering af gamut/mætning - det lærte jeg på den hårde måde med G20/VT20.

Her er et par idéer mere til G30-testen:

Prøv med Luma Plate på DVE HD Basics at køre BD-menuen ind og ud mens klippet kører: Tidligere modeller viste underlige artefakter her.

Prøv osse at lade Luma Plate stå og køre og se, om der er tydelige luminanspumpninger og sære rivninger i flere retninger som på nogle tidligere modeller.

Ellers:

Jeg antager, at jeg næsten er fræk, når jeg minder dig om at teste sortniveau med forskellige framerates...,  så på forhånd undskyld - jeg ved at det er noget du har brugt tid på for PSxxC7705'erne.

Har du mulighed for med dit måleinstrument at måle framerates? Er det ikke et Klein colorimeter, du bruger? Kan softwaren sådan noget? Bruger du CalMan eller noget andet?
/lars
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 14:15
Fredtoft, kan du kort beskrive hvordan du oplever billedekvaliteten på D8005 i forhold til G30 og evt. i forhold Samung C8705  og hvordan klare den hurtige bevægelser i billedet?

Redigeret af kskruger - 26-Marts-2011 kl. 14:19
Til top
Katten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 20:29
Hey! Kanon idé at sammenligne D80005 og G30 - glæder mig til at læse resultatet :)

Kunne du evt. også måle input-lag for de to tv?

Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 11:06

jeg er med på input lag

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 11:13
Fredtoft, kan du løfte sløret for de første observationer du har gjort dig omkring D8005?
Til top
Katten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 20:31
Noget nyt? :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu