|
Samsung DVB-S modtagelse via multiswitch |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
ullerdk
Bruger Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan bekræfte at der på selve switchen er påtrykt et Diseqc 2.0 logo. Jeg antager, at hvis den kan køre Diseqc 2.0 så kan den også køre både 1.0, 1.1 og 1.2, men er som sagt en antagelse, efter som jeg arbejder med IT, og normalt er nyere versioner jo bagud-kompatibel. Jeg aner ikke hvilken Diseqc version af kommandoer som Samsung TV'et sender, men under motor-styringen kan man vælge mellem 1.2 og UCALS. Det er så slået fra, efter som jeg ikke har motor på parabolen.
|
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor spørger du ikke Samsung Support: Kan denne skærm anbefales til multiswitche ? Ja eller nej Ved ja: hvilken multiswitch anbefaler de så ? /hvem sige Spaum virker ( undskyld, dem er der dæleme også problemer med), jeg har smidt 2 stk 4 switch af deres i skraldespanden) Note: kontakt evt. en lokal antennemontør ? |
|||
E.L.
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Jeg kunne huske at DISEqC 2.0 er en 1.0 med tovejs kommunikation. Men kan i dette link se at en DISEqC 2.0 multi-switch skulle kunne styres fra alle receivers DISEqC: Hvis du tror du har en fejl på multi-switchen kan du måske prøve og se om alle de forskellige DISEqC fra din VU+ Uno sat-modtager kan styre multi-switchen, eller om den skulle fejle på mindst en? Hilsen Carsten. |
|||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kontaktede faktisk Samsung support i fredags. Svaret: de aner ikke hvad jeg taler om, når jeg siger multiswitch, så det kunne de ikke hjælpe med... Ja jeg er desværre ikke overrasket. Min plan er også at kontakte en lokal antennemontør i morgen, så må vi se hvad det bringer.
|
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
E.L.
|
|||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, jeg fandt også selv lige svaret på Wikipedia vedr. kompatibilitet. Man kan desværre ikke vælge/sætte DISEqC version på min VU+ Uno. Ellers et godt forslag. :-) /Ulrik
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Samsung Support:
Hvad F er det for et foretagen, simpelt hen for dårligt. Hvordan i alverden kan de så få lov til at sælge skærme med S tunere ? De må da vide hvad det indebærer at producere og sælge til parabolkunder. De må da vide at nu til dags anvender multiswitche. Skuffende at høre |
|||
E.L.
|
|||
brisk
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvor mange satellit positioner forsøger du at få ind?
|
|||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
2 stk: 0.8W og 4.8E, men jeg er ret sikker på, at problemet også ville være der uanset hvilke 2 sat-positioner jeg modtog - det kunne f.eks. være 13E og 19E.
|
|||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nyeste udvikling i sagen:
Samsungs supporter ringede rent faktisk tilbage til mig i dag, som han jo også lovede. Beskeden var, at han havde talt med sin TV-ekspert kollega (og ham kan vi dødelige kunder ikke komme til at tale med), og ekspert-kollegaen havde udtalt, at Samsungs indbyggede DVB-S tuner er fuldt kompatibel med multiswitche. Godt så, tænkte jeg - hvorfor virker det så IKKE på mit nye Samsung TV? Det skal retfærdigvis siges at supporteren som jeg talte med, var forståede, venlig og imødekommende, men arbejdede tilsyneladende under ret umulige betingelser, så det er Samsung som firma eller rettere: firmaets ledelse, som vi skal kaste vores vrede på. Han indrømmende også blankt at han ikke kendte ret meget til satellit-modtagelse. Men nu blev jeg så stædig, at jeg her til aften (i en kold stiv kuling) gik ud til min parabol og monterede et 6 graders-beslag med 2 stk. uni.LNB'er og en DISEqC switch og trak et kabel ind ad vinduet til mit nye Samsung TV. Resultat: det virker perfekt! Altså må min konklusion være: Samsungs ES8005 TV (og sandsynligvis flere eller alle deres TV med DVB-S tuner) kan IKKE fungere sammen med en multi-switch (eller muligvis kun med nogle bestemte multiswitche, hvilket dog ville være temmelig underligt). Jeg har tænkt mig at forfølge sagen lidt mere, så skriver nu til Samsungs support og vil forsøge at få fat i Samsung Danmark i morgen. Skærmen er desværre (i dette tilfælde) købt gennem en stor webshop på nettet, og jeg nærer ikke tiltro til, at de ønsker at bruge tid på sådan en sag (selv om de burde). De tager "jo bare" TV'et retur, hvis jeg ønsker det.
|
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Ulrik.
Tak for din tilbagemelding. Carsten. |
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Ulrik. Din tilbagemelding fik mig til at Google lidt. I følge usblos sidste post i dette link på tysk: 'mit diseq 2.0 lief bei mir nicht, nur mit diseq 1.0. Und Astra auf 2/4 und Hotbird auf 4/4 umstecken.' Han han kan tilsynelsdende heller ikke få det til at køre med DISEqc 2.0 kun DISEqC 1.0 samt ved at bruge port 2 for Astra ( 19,2ø ) og 4 for Hotbird ( 13ø ). Jeg går ud fra at din DISEqC der virker kører DISEqc 1.2 eller mindre. Og du skrev tidligere at du 'ved at Diseqc 1.2 er understøttet' af Samsung TV'et. Men har du eller andre nogen sinde set noget om at Samsung lover at deres TV virker med DISEqC 2.0 ? Kan det være tovejs signalet ( status ) tilbage fra multiswitchen der ødelægger det? Men ellers er du ikke den eneste der har problemer med Samsung og DISEqc: Oversat link: Og samme på Tysk: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-Marts-2013 kl. 11:26 |
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |