|
Samsung DVB-S modtagelse via multiswitch |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bare pokkers, for jeg vidste faktisk godt at der var store problemer med multiswitsh og Samsung 7005 0g 8005, men glemte at skrive det i en tråd. Denne/ disse skærm er ikke til parabol og multiswitse SAMSUNG skærme: Man får hvad man betaler for |
|
E.L.
|
|
ullerdk
Bruger Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten. Tak for din feedback. Du er enten bedre til Google-søgninger end mig eller også er du bare bedre til tysk ;-) Korrekte, det gamle DISEqC switch jeg brugte i aftes kører nok kun 1.0, 1.1 eller max. 1.2, da det er i hvert fald 10 år gammel. Så konklusionen ud fra det du har fundet, må være at man må anskaffe sig en multiswitch som max. kører DISEqC 1.2, hvis man vil have det til at virke med et Samsung TV. hmmm, mon man stadig kan købe sådan nogle et sted...? Det kunne jo være interessant at efterprøve min konklusion.... Jeg har ingen steder kunnet finde noget officielt fra Samsung om, hvilken DISEqC standard de understøtter. De oplyser TV'et har en DVB-S tuner - færdig bom! |
|
Vagnen
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg ved ikke om dette hjælper, men her er lidt info. Jeg har et Samsung LCD tv som virker på en multiswitch, jeg modtager kanaler fra 1W, 5Ø og 19Ø. Den er også sat til 13Ø, men LNB er nok defekt, da jeg ikke modtager noget fra denne, ej heller på ekstern boks. Setup: Samsung UE46C8700 med DVB C/T/S/S2 Software T-VALDEUC-3009.2 Spaun Multiswitch SMS 17089 NF tilkoblet kaskade med Spaun SMK 17169F, begge med DiSEqC 2.0 1W - 1/4 5Ø - 2/4 13Ø - 3/4 19Ø - 4/4 Det er ikke alle kanaler fra 19Ø der kommer frem. Har prøvet både manuel/automatisk søgning. Samt med netværksøg aktiveret og deaktiveret. Men en 900 stykker finder den da. Søgning på CA niveau virker heller ikke optimalt. Selv om "kun gratis" vælges kommer der en del krypterede kanaler med i listerne. 1W Canal Digital Søg fungerer uden problemer. /Vagnen
|
|
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Vagnen. Tak for dit input. Jeg havde godt frygtet det lidt - at TV'et virker med nogle multiswitche og ikke med andre - eller at nogle Samsung modeller virker med multiswitch og andre (nyere end C modellerne) ikke gør. Jeg ville også frygtelig gerne teste med en anden (f.eks. Spaun) switch, men multiswitche er jo ikke lige en "mainstream" vare, så det er svært at finde en man lige kan låne og teste med.... Jeg er i dialog med Samsung Danmark nu, omkring problemet. De har desværre ikke nogen medarbejdere i Danmark, som har viden omkring TV-modtagelse med satellit, så de skulle have fat i Samsung i Sverige, og så vender de tilbage til mig. Men dit indlæg giver mig da et lille håb om, at jeg måske kan få det til at fungere med en anden multiswitch - på trods af, at Opticum i Tyskland (producenten af min multiswitch), fortæller mig, at deres multiswitche ikke har problemer med Samsungs TV. /Ulrik
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Vagnen. Du ved vel ikke om dette kun gælder fra dit Samsung TV eller om det også gælder fra ekstern boks? Det kunne lyde som noget af det samme der bliver beskrevet i det lange tyske indlæg jeg tidligere linkede til. @Ulrik. Nej multiswitche er jo ikke lige en "mainstream" vare, så sådan noget plejer jeg at købe på eBay.de En multiswitch hedder på Tysk multischalter: Jeg kan se flere uden hverken DISEqC 2.0 i specifikationerne eller DISEqC 2.0 logo på billederne. Men hvis det var mig ville jeg nok emaile noget mere med Samsung og andre før jeg bare for ud og købte en ny multiswitch. Hilsen Carsten. |
|
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg afventer også lige Samsung, men jeg har jo en tidsfrist ift. fortrydelsesretten på mit nye Samsung TV, så håber Samsung får fingeren ud.... Jeg er virkelig fristet til at få testet med en anden multiswitch - næsten uanset om det er en DISEqC 2.0 kompatibelt switch. Man kunne jo købe en (f.eks. en Spaun som Vagnen melder delvis succes med) og benytte 14 dages fortrydelsesfristen... ;-) Kunne Samsung dog bare melde tilbage, at de nok skal fikse det, uanset det så tager en måned eller to, så er jeg glad, for så kan jeg godt leve med/bruge min eksterne sat-boks et par måneder.... Problemet er selvfølgelig hvis det er hardware-relateret, så for kan de ikke løse det med en firmware-opdatering... |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ulrik. Jeg prøvede at kigge på gamle tråde her på recordere.dk og fandt følgende links: Rækkefølgen er tilfældig og der er sikkeret flere. Hilsen Carsten. |
|
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
Takker. Jeg har nu kig på denne: |
|
Vagnen
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg ikke kigget på det et stykke tid, men mener at min gamle SD/MPEG2 boks finder ca 900 kanaler, og da tv'et også tager HD/MPEG4, så burde det finde den del mere vil jeg mene. Dog finder tv'et RTL, så jeg kan se Formel 1.. og det er derfor 19Ø er søgt ind. /Vagnen
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Vagnen. Jeg finder dine oplysninger meget interesante, men har aldrig selv haft et TV med SAT Tuner. Ved ikke hvilke muligheder de har for at vælge type af søgninger? er de færre end på en separat SAT boks? Har de blindscan eller måske muligheder for at søge på eller tilføje en enkelt transponder? Er der nogle der evt kan give mig nogle TV stationer som de vil mene de skulle kunne se, men som et Samsung ikke finder? Jeg håber det er OK med Ulrik at jeg bruger hans tråd til at prøve at finde ud af hvad et Samsung TV kan eller ikke kan? Hilsen Carsten. |
|
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
Det er OK med mig :-) På mit Samsung (ES8005) kan man godt lave en manuel søgning på en enkelt transponder. Jeg har ikke fundet en option kaldet "Blindscan" i menuen, men til gengæld noget som de kalder "Initialiser" og et punkt kaldet "Netværkssøgning". Den første punkt gætter jeg på, nulstiller kanal-listen ved søgning, men jeg ved det ikke.... har jo lige som lidt alvorligere problemer end dette ;-)
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Ulrik. Jeg er sikker på at Netværkssøgning er hvad jeg vil kalde en NIT søgning. NIT betyder 'Network Information Table' og giver informationer om andre transpondere fra samme Netværk, men giver aldrig alle transpondere. Jeg har downloadet manualen til dit Samsung fra: I afsnittet 'Satellitsystem' Læser jeg: 'Transponder: Vælger en transponder fra listen eller tilføjer en ny transponder.' Kan man virkelig kun opdatere sin transponder liste ved at tilføle en transponder ad gangen? Ok det kan man så måske leve med hvis man kun ønsker at modtage fra 0.8W og 4.8E hvor ændringerne er få og sjældne. Men jeg er sikker på at Vagnen kan få mange flere kanaler fra 13E og 19E ind på sit Samsung TV, hvis han tilføjer nogle af de manglende transpondere, en ad gangen fra disse links: 19,2E: Eller 13E: Eller Men så kan det godt undre mig at Samsung TV har funktioner for det Engelske Freesat og USALS motorstyring, men at jeg tilsyneladende nu mangler information om hvordan man opdaterer dens transponder liste bare for en satellit? Hvordan er det med andre mærker? Hilsen Carsten. |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |