recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung dvd/harddisk optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung dvd/harddisk optager

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 00:51
Nej, som altid omtaler jeg 734. Det var den jeg havde, som ikke havde HDMI men kun component, som dog, på det tidspunkt, alligevel var ubrugeligt for mig. Maskinen var noget juks. Den kunne ikke huske at jeg indstillede den til RGB i stedet for composite, så parabolsignalet var noget lort når man havde maskinen slukket. Med lidt baksen kunne man også få noget andet end composite signal igennem maskinen når den var tændt, men ikke noget NÆR den nærmest perfekte pass-through jeg har oplevet med de to Philips recordere jeg har haft. DVD-afspilningen var bestemt heller ikke bedre end ved min gamle Philips DVDR70. Nok nærmere en lille smule dårligere, og det er uacceptabelt. Jeg husker ikke helt, men jeg mener også der var andre ting galt. Jeg har dog ikke giddet huske på andet end at maskinen var noget bæ, og at der går lang tid før jeg igen anbefaler en DVD-maskine fra Samsung.

Jeg kunne godt lide designet og det faktum at der var en seperat knap til eject på fjernbetjeningen. Det var så de positive ting jeg kunne sige om Samsung DVD-HR734.

I øvrigt mangler 735 opskalering. Som jeg ser det er det en smule tumpet at købe en DVD-maskine med HDMI, som ikke opskalerer. (selvfølgelig med mindre man har en fræk ekstern scaler)

Redigeret af Naiera - 11-August-2006 kl. 00:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 08:04

Tak Naiera, det kunne man da forholde sig til.

Min vurdering af Samsung HR 735, som jeg nu har brugt i mere end 4 måneder, og brugt den meget er: Glimrende billedkvalitet, fornuftig og logisk betjening, god OSD, og ret så lydløs. Jeg kan kun høre den når den starter op.

Vedr. upscaling, jeg er ikke helt sikker på hvorvidt det er en fordel med upscaling udover hvad den gør, nemlig 576P. Når HDD er tilsluttet til mit TV via HDMI, kan TV´et vel "tro" at det er et HD-signal, og dermed måske fejlagtigt ændre på billedet. Jeg er bestemt ikke ekspert på dette område. Kun mine formodninger.

Jeg har ikke de tilslutnings- eller memory problemer som nævnes ovenfor. Min Samsung er tilsluttet TDC Selector via RGB til HDD, og videre til TV´et via HDMI. Plus naturligvis de sædvanlige antennekabler som er sløjfet videre. Det fungere perfekt. 

Afspilling af f.eks. købe DVD (og de DVD´er jeg selv har optaget) er ligeså perfekt. Herudover glimrende surround lyd fra købe DVD´er.

Jeg er overbevist om at der findes bedre HDD, men til prisen mener jeg selv, at det er et rigtigt fint køb. Jeg kan vel umuligt være den eneste kunde der holder Samsung´s HDD division i live.

Såfremt jeg ikke havde ment, at Samsungen er helt ok, havde jeg ligesom Naiera gjorde - sendt den tilbage til forhandleren - nøjagtig som jeg gjorde med den HDD jeg havde forinden min Samsung. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

jeg er ikke helt sikker på hvorvidt det er en fordel med upscaling udover hvad den gør, nemlig 576P. Når HDD er tilsluttet til mit TV via HDMI, kan TV´et vel "tro" at det er et HD-signal, og dermed måske fejlagtigt ændre på billedet. Jeg er bestemt ikke ekspert på dette område. Kun mine formodninger.

Alt du sender ind i dit TV opskaleres til skærmens naturlige opløsning. Så er spørgsmålet, hvor godt dit TV gør dette, eller om du skal have en afspiller der opskalerer eller en ekstern scaler. Sidstnævnte er dyre, så noget lignende den Oppo 971 jeg har hypet er nok den mest priseffektive løsning.

Jeg modtog i øvrigt Oppoen i dag, og den er pænt i orden
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 12:12

Naiera: Tillykke med Oppoen, det var godt at høre.

Vedr. upscaling via TV´et, okay så var det stort set som jeg havde forstillet mig. I mit tilfælde kan jeg ikke klage over TV´ets behandling af signalet.

Ha en fin dag

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu