recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ES8005 vs Sony HX855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ES8005 vs Sony HX855

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Satori Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satori Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung ES8005 vs Sony HX855
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 06:55
Hej

Jeg kigger på ny tv og på nuværende tidspunkt er valget mellem ES8005 eller HX855.

Men jeg har læst at ES8005 kræver kalibrering til 3000 kroner, er det rigtigt?
Kan man ikke bare bruge kalibreringsindstillnger fra Flatpanels?
Hvis ES8005 koster 3000 kroner at kalibrere, koster det så også 3000 for andre TV?

Billede er vigtigt for mig og det skal være LED, da jeg har en meget lys stue og TV skal ikke kun bruges til at se film i de mørke nattetimer, men også almindelig TV i dagtimerne.

Hvis vi går ud fra at begge kan levere det billede som jeg ønsker og går lidt dybere og tænker på bruger interface og funktiner, må det være ES8005 der vinder stort. Ved godt man ikke skal købe TV efter de smarte ting, men ES8005 har langt bedre remote og fremtidsmuligherder.

Ud over interface og funktioner på ES8005 er den forberedt til udbygning via Evolution Kit, som jeg mener der bliver glemt når TV sammenlignes. Er det ikke noget der burde tælle med?
(ved godt det er lidt sløret hvad der kan opgraderes)

Er der en eller flere venlig personer der kan svare på mine ?, specielt om kalibrering?

Venlig hilsen
John

Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 09:34
Hvis du vil have det absolut bedste billede, der kan fås på et givent tv, skal det kalibreres.
Mig bekendt er prisen ca. kr. 3000, og det koster det samme uanset hvilket tv vi snakker om.
Har selv et Samsung ES8005, og kører med Flatpannels indstillinger.
Prøv disse indstillinger og se om du ikke bliver tilfreds Wink
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:44
ES8005 her også, kører også med indstillinger fra Flatpanels og er oven ud tilfreds.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

ES8005 her også, kører også med indstillinger fra Flatpanels og er oven ud tilfreds.

alle tv burde have en kalibrering

bare husk at de indstillinger ikke er en kalibrering
men bare en bedre indstilling end standard, som også er helt hen i vejret
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

alle tv burde have en kalibrering

bare husk at de indstillinger ikke er en kalibrering
men bare en bedre indstilling end standard, som også er helt hen i vejret

Det er imo ikke bare en bedre indstilling end standard, men en kæmpe forbedring der nærmer sig en
rigtig kalibrering.

Men hvis du vil være helt sikker på at vride det sidste ud af din skærm, ja så er en kalibrering det optimale.

Til top
Satori Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satori Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 05:37

Hej

Tak for alle svar indtil nu.

Det er en meget interessant snak med hensyn til kalibrering og det er nu gået op for mig at alle TV burde kalibreres. Men når alle taler om det "bedste" tv og ingen kalibrerer deres TV, så kan jeg slet ikke se man kan sammenligen TV ved forhandleren.

Jeg er sikker på jeg kan leve med en indstilling som beskrevet på Flatpanels, men har bare undret mig over kritik af ES8005, som ikke havde ret godt billede uden kalibrering.

Har i andre købt ES8005 på grund af billede eller har i også kigge på brugerfladen og muligheden for at udvide med Evolution Kit senere?

John
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Satori Satori skrev:

Hej

Tak for alle svar indtil nu.

Det er en meget interessant snak med hensyn til kalibrering og det er nu gået op for mig at alle TV burde kalibreres. Men når alle taler om det "bedste" tv og ingen kalibrerer deres TV, så kan jeg slet ikke se man kan sammenligen TV ved forhandleren.

Jeg er sikker på jeg kan leve med en indstilling som beskrevet på Flatpanels, men har bare undret mig over kritik af ES8005, som ikke havde ret godt billede uden kalibrering.

Har i andre købt ES8005 på grund af billede eller har i også kigge på brugerfladen og muligheden for at udvide med Evolution Kit senere?

John

Du kan absolut ikke sammenligne TV hos forhandlerne. De forskellige producenter af led skærme, prøver
at overgå hinanden med hensyn til at få mest "knald" på skærmen. Opskruet kontrast og farver, samt en speciel butiksindstilling der skruer mere op. Plasma skærme vil virke kedelige, fordi de ikke er gode til at klare, det meget lys der er i en butik.

Jeg har skiftet fra en Pioneer 600M til Samsung ES8005, fordi min stue er meget lys, og Pioneer (plasma)
ikke har et godt billede i et sådant miljø. Med Samsung er det en fornøjelse at se TV om dagen.
Hvis du ønsker at se TV om aftenen, med lyset slukket eller kun "biograf lyssætnig" har Pioneer bedre sort.
Ved normal stue belysning, er de begge en fornøjelse.

Evolution Kit kan måske vise sig at være interessant, men det kommer an på hvad et nyt kit bringer af muligheder, og hvad prisen bliver.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu