recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung F4EG 2TB HD204UI og AAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung F4EG 2TB HD204UI og AAM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung F4EG 2TB HD204UI og AAM
    Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 15:45
I denne tråd på SPCR nævnes det man ikke kan sætte AAM værdien på den nye 2TB disk fra Samsung (HD204UI).

Er der en HD204UI ejer som kan bekræfte det?

Jeg har en Samsung HD154UI 1.5TB disk, og her har det stor betydning for støjen om AAM sættes til 128 i stedet for default værdien 254, som det også nævnes i denne Wikipedia artikel om AAM. HD204UI kan selvfølgelig være konstrueret på en anden måde end tidligere Samsung diske.

HD204UI bruger i øvrigt 4k sektorer internt men rapporterer 512 bytes som OS'et, så der er samme partition alignment problematik som på WD EARS diskene. Det kan også påvirke Linux og NAS'er med Linux.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:37
Jeg kan selv besvare det... AAM er låst ifølge SPCR som har lavet dette review af HD204UI. Ud fra støjmålingerne virker det som om at AAM er låst på et niveau omkring 128.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu