recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung F8005: PVR via USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung F8005: PVR via USB

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung F8005: PVR via USB
    Sendt: 07-Januar-2014 kl. 13:39
Jeg er tæt på anskaffe mig et nyt Samsung UE55F8005 - ikke mindst fordi jeg så kan bruge min CanalDigital sat-box et andet sted i huset, idet TV'et jo har indbygget S2 paraboltuner.

Jeg er dog meget i tvivl om jeg kan benytte PVR-funktionen, når mit signal kommer fra parabol, eller om det kun er ved DVB-C/T modtagelse at optagelse via PVR virker?

Mit nuværende TV har allerede PVR funktionen, men har ikke DVB-S2 tuner, så TV'et agerer kun som monitor, og PVR virker derfor ikke.

Såfremt PVR VIL virke i mit tilfælde, er det så underordnet om jeg tilslutter en USB-stik/harddisk eller en NAS? Og er det 'plug and play' eller er der særlige forbehold jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

/Frank
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 13:56
PVR virker når du bruger den indbyggede digital tuner.

Det skal være via usb, du kan ikke optage på en NAS ;)
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

PVR virker når du bruger den indbyggede digital tuner.

Det skal være via usb, du kan ikke optage på en NAS ;)
Tak for svaret, det var som jeg havde håbet på.

/Frank
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 14:52
Så vidt jeg ved kan du ikke optage et program og se et andet på Samsung'en da du kun har et CA slot. Det er derfor at Panasonic har 2 slot's i deres dobbelt tuner modeller.

Så hvis det er noget du kræver fra din optager så kan du ikke lave en 100% erstatning med tv'et.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2004
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 14:59
fejl.

Redigeret af flemmingkirk - 07-Januar-2014 kl. 15:01
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 15:05
Som akafester skriver vil du ikke kunne optage 2 betalingskanaler samtidig, eller kunne se en kanal og optage en anden samtidig så længe de kræver kort til at kunne se kanalen.

Hvis du ønsker dette skal du have fat i et panasonic med twin tuner. De giver mulighed for at kunne sætte 2 kort i og du vil derfor kunne optage to forskellige betalingskanaler samtidig eller se et og optage et andet program.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Som akafester skriver vil du ikke kunne optage 2 betalingskanaler samtidig, eller kunne se en kanal og optage en anden samtidig så længe de kræver kort til at kunne se kanalen.

Hvis du ønsker dette skal du have fat i et panasonic med twin tuner. De giver mulighed for at kunne sætte 2 kort i og du vil derfor kunne optage to forskellige betalingskanaler samtidig eller se et og optage et andet program.
Det er rigeligt for mig, bare jeg ved at jeg kan pause eller optage det ene program. Jeg vil dog blive marginalt dårligere stillet end på min nuværende løsning, hvor jeg kan optage et program og se et andet, men det kan jeg sagtens leve med.

/Frank
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 12:08
Er der nogen der ved om man kan Optage et program via DVB-s og se et andet via DVB-T? 

Her tænker jeg selvfølgelig de gratis kanaler på DVB-T.. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 13:17

Nej. Der kan kun være en Aktiv Tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 14:17
Jeg læste i en test at man kan optage et program og se et andet på Samsung UE 46 F8005 i det der er 2 tunere indbygget. Det med at Radiomanden skriver at der kun kan være en aktiv tuner tror jeg ikke på. Jeg har f. eks. en tunerboks med 2 tunere, og her kan jeg optage. 2 programmer samtidig med at jeg ser et 3. program. Der er kun 1 CA+ modul i denne tuner.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 14:30

Der kan kun bruges en af gangen, enten C, T ellr S.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 19:17
Njaee
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu