recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung F86 ved at dø?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung F86 ved at dø?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung F86 ved at dø?
    Sendt: 09-September-2011 kl. 13:56
Jeg har for 3 år siden betalt 11k for et 40" Samsung F86 tv, som jeg endte med at sælge til min far da jeg købte nyt. Nu viser det sig så at der lige så stille har sneget sig en "mørk sky" ind på skærmen. Den ses bedst når skærmen viser mørke billeder, hvorfor det er super belastende.

Tvet er købt i 2008 som et parallel-importeret tv, hvorfor jeg er lidt i tvivl om eventuelle "rettigheder". Kan det virkelig passe at et tv som ikke er mere end 3 år gammelt, og som kostede 15k på det danske marked da det kom ud, allerede er ved at dø?

Det er meget frustrerende da det var en top-model, men som nu stort set er værdiløs?

Håber der er nogen som kender problemet, eller kan hendlede min opmærksomhed på en løsning. Jeg tvivler desværre på at det vil hjælpe noget, at kontakte kundeservice, grundet alderen og at det er parallelimport? Jeg har kvitteringen på det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 15:09

Det er Clouding, en ting der ikke er usædvanlig på LCD paneler, kan det fjernes.? Nej det kan det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er Clouding, en ting der ikke er usædvanlig på LCD paneler, kan det fjernes.? Nej det kan det ikke.

Javel. Er det noget man har nogen som helst chance for at gøre noget ved, alderen taget i betragtning, når man nu ikke har en forsikring til at tage sig af det?
Det er selvfølgelig et svært spørgsmål, men jeg syntes GODT nok det er ringe! 

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

men jeg syntes GODT nok det er ringe! 

FYI, har haft 2 samsung tv'er (en plasma og en lcd) og de gik begge i stykker (lodret streg panel problem) efter ca. 3,5 år, så aldrig mere Samsung for mit vedkommende.

Redigeret af zeryus - 09-September-2011 kl. 15:47
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det noget man har nogen som helst chance for at gøre noget ved, 

Som det er, kan der ikke gøres noget. Udskiftning af panelet, men det er næppe økonomisk at gøre det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu