|
Samsung får igen hug, for dårlig sikkerhed! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2015 kl. 23:04 |
Igen får Samsung hug, for manglende og dårlig sikkerhed, i deres smart-tv del. Andre har også problemer, men Samsung er værst:
http://www.business.dk/digital/smart-tv-har-lemfaeldig-omgang-med-brugerdata M.v.h. |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eftersom langt de fleste producenter, statslige institutioner og privatpersoner, har en temmelig lemfældig omgang med personfølsomme data, er det et spørgsmål om ikke det mest sikre var at droppe internettet. Det er alvorlig ment !
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er forsent at droppe internettet. Ufattelig mange infrastrukturer er allerede så integreret, så det vil være omsonst at forestille sig et scenarie uden, eller bare et alternativ der kunne fungere. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nu ved jeg godt du har et mindre godt forhold til Samsung, men ret skal altså også være ret. Ikke det er i orden, at det sendes ukrypteret. Men synes godt nok det er synd at sådan en avis som berlingske business ikke graver dybere og undersøger begrundelsen nærmere, fremfor bare komme med en generalisering. Nu prøvede jeg for sjov at grave lidt dybere og så begynder det hele falde til jorden! Men føj hvor er det nemt skrive Samsung så man straks tror det gælder alle Samsung TV. Når det så er sagt, skal det ikke kunne udelukkes der er. Men når de såkaldte forskere laver testen, så kunne de i det mindste have opdateret til nyeste firmware. Firmware 2606 som tv'et de testede med havde, er udgivet før alt balladen med om de sendte ting ukrypteret. Den udkom den 2. februar 2015 Postby Today, a new firmware 2600.4 came out for many popular H-series models. As always, no changelog. If anyone finds out any differences, fixes, or maybe root working or not working anymore, please post about it! Balladen med Samsung og deres ukryptering blev vi bekendt med den 19 februar 2015 Nyeste firmware til det omtalte tv hedder version 2750.3 og er udgivet den 14.07.2015. Mit gæt er, at det er rettet i denne hvis ikke tidligere. Dog har jeg intet belæg for det, da de sjældent sender en changelog med deres firmwares. Her er blogindlægget som hele artiklen er basseret på. Hvor der står hvilket tv og hvilken firmware.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |