recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samsung F-serie. Problem med internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

samsung F-serie. Problem med internet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: samsung F-serie. Problem med internet
    Sendt: 09-April-2015 kl. 21:54
Hej jeg har Samsung F6275 og et standard netgear wifi modem/ router fra Yousee
Jeg har længe brugt netflix app på tv uden problemer...
Men så ændre jeg min internethastighed og skal resette/genstarte mit modem og bum så virker netflix kun i ca 2 min så smider tv internetforbindelsen. Jeg genstarter alt uden effekt.
Jeg kan stadig problemfrit streame via min I-pad der er tilsluttet samme wifi modem.
Konen skriger straks at det er lorte tv
Jeg tænker det var sku lidt sært men husker noget med IP adressen og sammenligner og ser at mit tv bruger adressen 192.xxx.x.1 mens ipad bruger 192.xxx.x.14
Jeg skifter IP addressen på mit tv og konen holder op med at skrige

Nu må jeg imidlertid erkende at det var et totalt lucky shot, så jeg vil høre om nogle kan forklare mig:
1. hvorfor det virker nu
2. hvilke værdier / tal vil give den mest stabile / hurtigeste forbindelse

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 22:40
Ikke lucky som sådan.

Din router tildeler ip adresser normalt hvis man ikke giver fast via noget som hedder DHCP.

når din router så genstartes laver den en leachtime, hvilke i bund og grund betyder, at alt som ikke har fast ip adresse i princippet kunne have fået en ny.

"Problemet" kort fortalt opstår ved at routeren hvis den skal uddele en masse ip'er på samme tid, kan blive "forvirret" og kan komme til at give to forskellige ting samme ip.

Så opstår konflikten og den som måske har fået ip adresse et brøkdel af et sekund efter den anden ting som har samme ip og routeren vælger så smide den sidste af.

Når du så selv tildeler den en ip (dvs fast), og som ikke er i brug i forvejen, så er alt i skønneste orden og routeren er ikke længere "forvirret"
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 08:34
Tak for et svar jeg kunne forstå.

Er der en IP der er mere stabil end andre??
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 08:46
Nej alle er lige stabile. der hvor stabiliteten måske kan være bedre er hvis der er mange trådløse net hvor du bor, så kan man vælge skifte kanal på 2,4 GHz netværket til en som ikke så mange bruger.

Redigeret af JordanDK - 10-April-2015 kl. 08:49
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 16:28
tak, det med at skifte kanal, er det routeren jeg skalbryde ind i??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:06

Ja da, det er det eneste sted det kan gøres. Brug en Analyser til at finde den bedste kanal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

"Problemet" kort fortalt opstår ved at routeren hvis den skal uddele en masse ip'er på samme tid, kan blive "forvirret" og kan komme til at give to forskellige ting samme ip."

Det har jeg lige godt aldrig oplevet eller hørt om før. Ikke mindst fordi en dhcp server tildeler ip adresser ud fra Mac adresser på udstyret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Jeg tænker det var sku lidt sært men husker noget med IP adressen og sammenligner og ser at mit tv bruger adressen 192.xxx.x.1 mens ipad bruger 192.xxx.x.14
Jeg skifter IP addressen på mit tv og konen holder op med at skrige
Det var jo allerede to forskellige IP'er, så hvad skiftede du til?

Mvh. JørgenT
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

tak, det med at skifte kanal, er det routeren jeg skalbryde ind i??

Nogle routere skifter automatisk kanal på det trådløse net ved genstart,
så prøv at genstarte routeren igen.

Og ja det er på routeren du skal skifte kanal på det trådløse net.
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 08:11

Citat:
Det var jo allerede to forskellige IP'er, så hvad skiftede du til?

Mvh. JørgenT

Jeg snuppede i første omgang den samme som I-pad, altså 14 for at se om den også virkede på mit tv.

IP er ikke direkte mit speciale
Jeg troede det var fordi at alle i opgangen brugte 1 så det var derfor dervar knas.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 08:26
Du må ikke have to ting der har samme ip adresse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 08:26
Jeg har så skiftet I-pad til 20, da det er noget lettere end Samsungs lidt tunge menu
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu