|
samsung F-serie. Problem med internet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-April-2015 kl. 21:54 |
Hej jeg har Samsung F6275 og et standard netgear wifi modem/ router fra Yousee
Jeg har længe brugt netflix app på tv uden problemer... Men så ændre jeg min internethastighed og skal resette/genstarte mit modem og bum så virker netflix kun i ca 2 min så smider tv internetforbindelsen. Jeg genstarter alt uden effekt. Jeg kan stadig problemfrit streame via min I-pad der er tilsluttet samme wifi modem. Konen skriger straks at det er lorte tv ![]() Jeg tænker det var sku lidt sært men husker noget med IP adressen og sammenligner og ser at mit tv bruger adressen 192.xxx.x.1 mens ipad bruger 192.xxx.x.14 Jeg skifter IP addressen på mit tv og konen holder op med at skrige ![]() Nu må jeg imidlertid erkende at det var et totalt lucky shot, så jeg vil høre om nogle kan forklare mig: 1. hvorfor det virker nu 2. hvilke værdier / tal vil give den mest stabile / hurtigeste forbindelse |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke lucky som sådan.
Din router tildeler ip adresser normalt hvis man ikke giver fast via noget som hedder DHCP. når din router så genstartes laver den en leachtime, hvilke i bund og grund betyder, at alt som ikke har fast ip adresse i princippet kunne have fået en ny. "Problemet" kort fortalt opstår ved at routeren hvis den skal uddele en masse ip'er på samme tid, kan blive "forvirret" og kan komme til at give to forskellige ting samme ip. Så opstår konflikten og den som måske har fået ip adresse et brøkdel af et sekund efter den anden ting som har samme ip og routeren vælger så smide den sidste af. Når du så selv tildeler den en ip (dvs fast), og som ikke er i brug i forvejen, så er alt i skønneste orden og routeren er ikke længere "forvirret" |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Tak for et svar jeg kunne forstå.
Er der en IP der er mere stabil end andre?? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nej alle er lige stabile.
![]() Redigeret af JordanDK - 10-April-2015 kl. 08:49 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
tak, det med at skifte kanal, er det routeren jeg skalbryde ind i??
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja da, det er det eneste sted det kan gøres. Brug en Analyser til at finde den bedste kanal. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
Det har jeg lige godt aldrig oplevet eller hørt om før. Ikke mindst fordi en dhcp server tildeler ip adresser ud fra Mac adresser på udstyret. Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Nogle routere skifter automatisk kanal på det trådløse net ved genstart, så prøv at genstarte routeren igen. Og ja det er på routeren du skal skifte kanal på det trådløse net. |
|
Stig
Blot min ringe mening ! |
|
![]() |
|
Citat: Det var jo allerede to forskellige IP'er, så hvad skiftede du til? Mvh. JørgenT Jeg snuppede i første omgang den samme som I-pad, altså 14 for at se om den også virkede på mit tv. IP er ikke direkte mit speciale ![]() Jeg troede det var fordi at alle i opgangen brugte 1 så det var derfor dervar knas. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
Du må ikke have to ting der har samme ip adresse.
Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har så skiftet I-pad til 20, da det er noget lettere end Samsungs lidt tunge menu
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |