|
samsung F-serie. Problem med internet |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor render du og bytter ip adresser på dit udstyr?
Jeg har herhjemme tre mobiltelefoner, to tablets, tre bærbare computere, en AppleTV og tre stationære computere (plus, hvad der kommer på besøg) som alle får tildelt dynamiske ip adresser. Det virker helt fint. Det eneste jeg selv har sat ip på er min NAS og Raspberry pi som jeg "hygger" mig med at lave noget softwareudvikling på, hvor det er yderst komfortabelt at kende IP'en. Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Det kan godt være andre i opgangen også bruger 1, men forhåbentlig på deres eget WiFi net, med deres egen adgangskode ![]() Jeg går ud fra du har kryptering med adgangskode på dit WiFi? Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nej men fordi du ikke har hørt om det eller oplevet det, så forekommer det jo. Har arbejdet med masser af netværk, har selv oplevet det før, både i vores eget hjem flere gange og på andres netværk jeg har sat op. Alt hvad vi har herhjemme har fast ip også alle vores trådløse enheder. Så sker problemet ikke. Kort sagt når en router laver leachtime kan der forekomme fejl, ikke sagt der gør. Men der kan. I de fleste tilfælde er det dog ikke noget som sker. Redigeret af JordanDK - 11-April-2015 kl. 10:52 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
@Jørgen
Jo det er krypteret, |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
@Klaus
Jamen normalt bytter jeg heller ikke rundt på min IP. Det var bare et forsøg da mit tv drillede Jeg googlede først lidt og så andre havde problemer med Yousee og Samsung apps/WIFI DA skift af IP så rent faktisk havde den ønskede effekt ville jeg da gerne dele min viden, så andre med samme problem kunne få hjælp ![]() OG så var jeg da lidt nysgerig på hvorfor det havde effekt |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
Jeg har arbejdet med massevis af netværk gennem de sidste 15 år, jeg har kun oplevet adressekonflikter når der er tildelt faste ip adresser. Jeg har aldrig nogensinde mødt en så ringe dhcp server der kunne uddele samme ip adresse to gange.
Lease time er tiden routeren reserverer en given ip adresse til en given Mac adresse. Når lease tiden er ved at være udløbet forhandler server og klient om ny lease tid, er klienten ikke online, frigives ip adressen til brug til andet udstyr - hvis der er brug for det - men langt de fleste steder er netværk så lidt belastet at det ikke er nødvendigt at genbruge ip adresser. Klaus |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Adressen 192.168.0.1 tildeles IKKE via DHCP da det er routerens egen IP adresse, så hvordan dit TV har fået den adresse er lidt mystisk. Men det forklarer fint at dit tv blev smidt af nettet. Og at det virkede igen da tv fik ny adresse. J Redigeret af Jwin - 11-April-2015 kl. 14:13 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Routeren kan ogå (ofte) hedde 192.168.1.1, men stadig samme problematik.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Netop på netgear routeren fra tdc har som standard den ip adresse http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/port_forwarding.aspx Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |