recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Galaxy 2 tablet 10.1 til tv skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Galaxy 2 tablet 10.1 til tv skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Galaxy 2 tablet 10.1 til tv skærm
    Sendt: 24-November-2014 kl. 20:01
Har en adapter HDMI  til tablet derfra kabel til HDMI nr 1 på skærm
Der er levende billeder på tablet

Hvordan får jeg dem frem på tv skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 20:11

Jeg vælger det input hvor den er tilsluttet, så er der billede, det er ikke en Samsung, men det skulle vel være det samme.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg vælger det input hvor den er tilsluttet, så er der billede, det er ikke en Samsung, men det skulle vel være det samme.

Jeg får ikke billede ved det valgte input

Måske er min orginale 
 Samsung adapter ikke den rigtige
Samsung HDTV adapter
EPL-3PHPBEGSTD P30 Pin

Er der en der kan genkende denne ?

Til top
Magicdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2014
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magicdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 01:17
Du kan ikke bruge en hdmi adapter til Galaxy Tab 2. Adapteren virkede fint på Tab 1,men på Tap 2 har Samsung ændret på deres pins i stikket på Tab 2.

Har selv begge tablets og hdmi adapter og min skuffelse var da stor, da jeg fandt ud af at den ikke kunne bruges på Tab 2.

Nu har jeg så installeret en ny Rom på min Tab 2. Der kan jeg så bruge chromecast til at få skærmen vist på tv. Den Rom jeg har installeret er cyanogenmod og den virker udmærket med chromecast. Der er dog visse apps der ikke virker med en rootet rom, så som HBO, stofa og yousee. Viaplay, netflix og eurosportplayer virker udmærket, men læs på de forskellige streaming tjenesters hjemmeside eller i app beskrivelsen om der er problemer hvis tableten er rootet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 02:23
Oprindeligt skrevet af Magicdk Magicdk skrev:

Du kan ikke bruge en hdmi adapter til Galaxy Tab 2. Adapteren virkede fint på Tab 1,men på Tap 2 har Samsung ændret på deres pins i stikket på Tab 2.

Har selv begge tablets og hdmi adapter og min skuffelse var da stor, da jeg fandt ud af at den ikke kunne bruges på Tab 2.

Endnu et eksempel på Samsungs totalt irrationelle og uintelligente løsninger!!!   

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 07:52
Kan denne anvisning bruges:
http://techchannel.radioshack.com/connect-samsung-galaxy-tab-2-tv-hdmi-3095.html

Og hvad med denne:
http://www.samsung.com/us/support/faq/FAQ00051430/56902/

Redigeret af bentpetersson - 07-December-2014 kl. 07:55
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 09:53
Hej.

Så vidt jeg husker ændrede Samsung på stikket til Galaxy Tab 2 så du kan ikke bruge den originale
adapter til Galaxy Tab 1.

Men jeg kan også huske at der i foråret 2013 blev solgt uoriginale adaptorer der virkerde. Bl a. fra Amazon.com

Så, det er vel et spørgsmål om at finde sådan en, måske brugt?

Her er det link til recordere.dk hvor jeg på side 2 kommer med oplysninger om en af disse uoriginale adaptorer.

'I have the Galaxy Tab 2 10.1 and was very nervous to purchase this product since a lot of the reviews say this doesn't work with the Galaxy Tab 2 10.1. There were very few that said it DID work with the model I have. After debating for days, I decided to just order it and if it didn't work I would return it. The HDTV adapter came very fast. Easy to install and it works perfectly!! I was VERY impressed and super happy that it worked. The picture and sound are great. I also love that it charges the device while plugged in and streaming.'

Fra:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120534&PN=2&title=billig-usb-til-hmdi-konvekter

Hilsen Carsten.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu