recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung galaxy s2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung galaxy s2

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung galaxy s2
    Sendt: 05-Marts-2013 kl. 18:53
Min søn har en samsung galaxy s2 der er 3/4 år gammel som stortset kun kan holde strøm en halv dag af gangen, den bruges ikke ret meget.. Måske 10-15 minutter på de 6 timer.
Jeg må erkende jeg syntes det er ret dårligt at en tlf til over 4k ikke kan holde strøm længere.
Telefonen er opdateret han siger han har slukket for gps... Men hvad kan gøres for at energioptimere?
Jeg er der at enten skal batteriet skiftes, eller også må jeg købe en iphone til ham for de 2 vi har i huset kan da holde batteri i noget længere tid.

Nogle som har nogle gode bud på hvad der kan gøres så den kan holde strøm længere end 6t af gangen...inden den ryger et hvis sted hen ;)
Mvh

René
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 19:09
Indstillinger, batteri
Der kan du se hvad batteriet bliver brugt på.

Umiddelbart lyder det som om batteriet er defekt. Min har kørt i ca. 13 timer med Wi-Fi, Gps og Bluetooth kørende, uden strømbesparelse aktiveret og er nu på 67 %. Det omfatter lidt SMS og 45-60 min surf på Wi-Fi.

Hvis telefonen ikke er ældre, så burde det være muligt at få ombyttet batteriet.

P.S. Undskyld til din søn, hvis det betyder at du ikke køber en iPhone til ham ;-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 20:50
Han havde spurgt om ikke jeg kunne købe et nyt batteri, men jeg må ringe og høre proshop hvor telefonen er købt
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:13
Hvis ikke der ligefrem er en eller anden App på telefonen der står og poller cpu'en til 100% konstant, så må batteriet være defekt.
En total reset af telefonen, hvor man efterfølgende bruger den et par dage og måler batteritiden før man begynder at installere diverse andre apps udover de standard installerede, kan somregel afsløre om det er relateret til en løbsk App eller hardware fejl.

Jeg har haft en S2 i lidt over et år, og i al den tid havde jeg ingen problemer med at få batteriet til at holde 2 dage - selvom jeg brugte den helt normalt(væsentligt mere end det du angiver for din søn). S2 har et af de største batterier for den generation af smartphones, og batteritid plejer ikke at være et problem på dem.

Min egen søn er også verdensmester i at køre sin mobil tør for strøm, typisk inden dagen er omme, men han har så også alle mulige online spil kørende der konstant opdaterer i baggrunden, og streamer youtube video 2-3 timer om dagen når han kører til og fra arbejde, udover den gængse spotify streaming resten af tiden og de 300 sms han sender/modtager om dagen. Så batteritiden med din søns forbrug er ihvertfald ikke retvisende. Noget er galt.    
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 09:11
jeg har bestilt dette http://www.proshop.dk/Batteri/Samsung-2000-mAh-batteri-til-Galaxy-S2-2289781.html?utm_source=AutoEmails&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation Batteri også må vi se om det er løsningen.

men der er 3 ugers leveringstid.. så jeg ved først om det løser det i slutningen af marts :)
Mvh

René
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 09:43
Især wifi har en stor indvirkning på batteriet, dette bør du slå fra, når du ikke benytter det, eksempelvis kun have det aktiveret, når du skal streame noget, som eksempelvis youtube.

Derudover kan det anbefales at du installere programmet "advanced task killer" og sætter den til at lukke programmer ned hver halve time, samt sætte niveauet til crazy.

Men du kan altid klikke på instillinger->Batteri, her kan du se hvad batteriet er blevet brugt til, samt du kan se hvornår de enkelte forbindelser, som eksempelvis wifi har været aktiveret.

Hvis jeg ikke har benyttet min sgs2 så meget i løbet af dagen, dvs. kun tjekket mails og læst lidt nyheder, så har jeg strøm nok til ca 1½ dag, dvs. fra om morgenen på dag 1 frem til aften på dag 2. Ellers normalt har jeg omkring 15-20 procent tilbage om aftenen.

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 10:00
Jeg har netop haft samme problematik med en ældre S2. Jeg købte nyt batteri (det gamle var blevet 25% tykkere :)), det afhjalp underligt nok problemer for en stund. Jeg lavede en reset af telefonen og nu fungerer den som ny.

Jeg ville anbefale at lave et reset først. Jeg oplevede det samme på en gammel HTC (legend).
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 13:49
jeg fik at vide af min søn at det er skærmen som bruger næsten halvdelen af batteriet, og at han næsten altid slukker wifien i skolen fordi det var træls.
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg fik at vide af min søn at det er skærmen som bruger næsten halvdelen af batteriet, og at han næsten altid slukker wifien i skolen fordi det var træls.

Det skal nok passe, at skærmen bruger halvdelen af batteriet, men man kan indstille skærmen til at automatisk at justere baggrundsbelysningen efter omgivelserne.
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 14:06
http://www.mytrendyphone.dk/shop/samsung-i9100-galaxy-50969p.html
http://www.my-phoneshop.dk/originalt-batteri-til-samsung-i9100-galaxy-s-ii-eb-f1a2gbu.html

Jeg ville ikke bruge uoriginalt når et originalt batteri er så billigt. Jeg har selv et ekstra batteri til min S2 sammen med en opladnings stander hvor både telefon (med batteri) og et ekstra batteri kan oplades samtidig. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 14:09
Kan se at du bor i Århus, så du kan vælge at købe det udvidede batteri hos TDC i Storcenter Nord, kan ikke huske den præcise pris, men det var ikke specielt dyrt.
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 15:01
Hvis han har mod på det, så prøv at gendanne telefonen helt. Samsung havde med s2 lidt de samme problemer med opdatering til 4.0 som nogen havde med ios 6, at den fuckede lidt op i opdateringen med genstart og dårlig batteri levetid.
Så hvis den er opdateret til 4,0 nu så rpøv at gendan den helt, så tror jeg det vil hjælpe.
Mvh

Rene
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu